PROMOSI

PROMOSI
Tawaran Istimewa ini SAH SEHINGGA 31 MEI 2017

Wednesday, January 22, 2014

Set 2 dalam 1: Turun Berat Badan, Tambah Susu Badan

Assalam..

Macam best pulak dengar, bila sebut 2 in 1, kan..tapi memang itulah hasilnya..Hari ini saya nak perkenalkan anda dengan 2 Set 2 in 1khusus untuk ibu menyusu yang ingin menurunkan berat badan tanpa menjejaskan penghasilan susu dan anak yang disusukan. Walaupun berat menurun, tapi set ini tidak mengurangkan susu, bahkan membantu meningkatkan lagi pengeluaran susu ibu dengan izin Allah..

Set apa tu?

SET 1:
ESP+Alfalfa Complex+Omega Guard



Asalnya adalah Set Milkbooster (ESP+Alfalfa Complex) digabungkan dengan Omega Guard(Pembakar Lemak kuasa kuda) untuk menambahkan fungsinya untuk menurunkan berat badan juga. Omega Guard adalah minyak ikan yang berupaya membakar lemak jahat dalam tubuh kita dan menyimpan lemak baik yang masih diperlukan untuk kegunaan tubuh.

SET 2:
ESP+Alfalfa Complex+Lecithin



Yang ini juga Set Milkbooster(ESP+Alfalfa Complex) yang digabungkan dengan Lecithin. Lecithin juga berupaya memecahkan molekul lemak menjadi lebih halus supaya mudah dibuang oleh badan. Dibandingkan dengan Omega Guard, Lecithin bertindak agak perlahan. Sesuai dengan harganya juga yang jauh lebih murah berbanding Omega Guard. Walaubagaimanapun, jika diambil secara konsisten juga masih boleh memberikan hasil yang memuaskan! InsyaaAllah..

Boleh baca info lanjut di bawah:



Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:
✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

Sunday, January 19, 2014

Masalah dan jenis-jenis keputihan

Assalam..

Hari ini saya nak berkongsi tentang masalah yang dialami oleh kebanyakan wanita iaitu lelehan keputihan pada faraj. Ramai sahabat-sahabat wanita yang mempunyai masalah keputihan dan mereka tidak pasti adakah keputihan yang mereka alami itu berbahaya atau tidak. Saya pernah mengalaminya dan alhamdulillah, sejak mengamalkan Alfalfa Complex Shaklee untuk milkbooster, walaupun asalnya cuma untuk meningkatkan pengeluaran susu, saya dapati masalah keputihan juga telah berjaya diatasi dan tiada lagi masalah keputihan yang memudaratkan atau keputihan terlalu banyak.


Punca Masalah Keputihan

Sumber: Oh Belog

  • Keputihan atau lendir faraj berubah akibat perubahan hormon, perubahan mental, jangkitan, ubatan, penyakit dalaman. Wanita mempunyai kitaran haid yang dipengaruhi oleh hormon.
  • Keputihan akan bertambah cair ketika ovulasi dan bertambah likat ketika hampir haid.
  • Wanita yang dalam keadaan terangsang seksualnya juga boleh menambahkan lagi keputihan yang dialaminya.
  • Keadaan stress mental juga boleh mengakibatkan perubahan hormon dan mengakibatkan keputihan berlebihan.
  • Begitu juga dengan penyakit dalaman seperti penyakit kencing manis, tiroid juga mengakibat ketidakseimbangan hormon dan cenderung kepada penyakit.

Bagaimana kita nak mengenalpasti keputihan yang dialami itu adalah normal atau sebaliknya?
Hari ini saya nak berkongsi  info mengenai panduan bagaimana ingin mengenalpasti keputihan yang dialami itu adalah normal atau tidak berdasarkan warna, dan kepekatannya.

Sumber: PaMa

Anda boleh mengetahui penyakit yang mungkin dialami melalui warna lelehan faraj. Dr. Mohamed Rafi Mohammed Feizal dari Hospital Umra, Shah Alam ada maklumat lanjut.

Tanda-tanda penyakit akibat daripada keputihan boleh diamati menerusi ciri dan warna lelehan yang keluar saat keputihan berlangsung. Namun, perlu anda ketahui bahawa tidak semua lelehan yang keluar itu merupakan tanda penyakit.

Dalam kebanyakan kes, masalah keputihan yang kerap berlaku kepada para wanita adalah disebabkan oleh kulat. Ini termasuklah wanita hamil. Namun, apabila masalah menjadi lebih kronik, pemeriksaan perlu dilakukan kerana dikhuatiri ia mempunyai kaitan dengan masalah kencing manis ketika hamil. Bagi wanita yang tidak hamil, keputihan lazimnya berlaku sewaktu stres ataupun ketika imuniti tubuh menjadi lemah.

Warna-warna keputihan

1. Jernih

Sekiranya, lelehan yang dialami berwarna jernih dan banyak lendir tetapi tidak berbau, anda tidak perlu risau. Keadaan ini merupakan sesuatu yang normal. Lazimnya, lelehan daripada warna seperti ini akan keluar dua minggu menjelang haid, sekitar waktu subur dan apabila hormon estrogen berlebihan mahupun stres. Malah, keputihan seperti ini turut sering dialami oleh kebanyakan wanita hamil.

2. Putih

Lain pula halnya jika lelehan yang keluar berwarna putih, berair dan berbau busuk.

Malah, jika kegatalan di sekitar kemaluan dialami dan disertai dengan rasa sakit ketika membuang air kecil maka kemungkinan besar anda menderita jangkitan yang yang disebabkan oleh sejenis kulat dikenali sebagai candida albicans. Kulat ini sememangnya paling sering hinggap di bahagian intim wanita.

Sumber Internet: Jangkitan kulat Candida Albicans pada dinding vagina boleh menyebabkan masalah keputihan

3. Putih pekat

Sekiranya lelehan yang keluar kelihatan seperti susu pekat, melekit, sangat banyak dengan bau yang tidak begitu menyenangkan, berkemungkinan berlaku radang pada serviks dan vagina. Dalam keadaan tertentu terutamana ketika keadaan menjadi lebih teruk, rupa lelehan itu akan kelihatan seperti tairu. Untuk makluman anda, masalah ini sebenarnya turut berpunca daripada jangkitan candida albicans.

4. Coklat

Lelehan yang berwarna coklat, berair, sangat banyak dan lembap merupakan petanda anda mengalami masalah gangguan pembuluh darah pada serviks atau endometriosis. Warna coklat tersebut timbul akibat perdarahan seperti keguguran, haid tidak teratur ataupun darah segar yang apabila kering bertukar warna menjadi coklat.

5. Merah muda
Bagi anda yang mungkin mengalami lelehan yang berwarna merah muda, cair, sangat banyak tetapi tidak berbau maka berkemungkinan berlaku jangkitan bakteria yang tidak khusus. Biasanya keputihan ini terjadi setelah melahirkan. Selain daripada itu, ia juga mungkin haid, pendarahan di pangkal rahim, faraj atau dalam rahim. Antara lain, gejala ini turut timbul saat anda mengalami masalah hormon estrogen berlebihan.

Warna-warna lain

1. Kelabu


Apabila lelehan berwarna kelabu dengan garis darah, berair, sangat banyak dan berbau busuk, anda perlu lebih prihatin dan segera mendapatkan pemeriksaan doktor kerana ia bekemungkinanan petanda awal kanser.

2. Kuning kehijauan

Jika lelehan yang keluar berupa kuning kehijauan, berbuih, sangat banyak, gatal, berbau busuk dan sakit di sekitar kawasan bahagian intim serta kemerahan pada vagina, kemungkinan besar anda mengalami jangkitan yang disebabkan oleh kuman protozoa trichomonas vaginalis.

3. Kuning

Jangkitan yang disebabkan oleh nisseria gonorrhoe mungkin berlaku apabila lelehan yang keluar berwarna kuning, kental, sangat banyak, terasa panas dan gatal pada kemaluan; sakit di daerah sekitar kemaluan serta sakit ketika anda membuang air kecil.

Jika anda mengalami gejala keputihan seperti ini, segeralah berjumpa dengan doktor kerana rawatan khusus harus dilakukan segera bagi mencegah komplikasi yang lebih teruk. Komplikasi yang dimaksudkan sering berlaku apabila kuman mula menyerang serviks. Komplikasi jangka panjang yang lebih ngeri ialah anda mungkin mengalami masalah mandul organ peranakan terutamanya tiub fallopio rosak.

Sekiranya anda beranggapan keputihan yang dialami tergolong sebagai abnormal, maka segeralah bertemu doktor. Namun, pastikan sebelum bertemu dengannya, anda tidak membersihkan vagina dengan sabun pencuci atau apa-apa jenis pencuci pun. Hal ini penting agar doktor dapat melihat keadaan sebenar keputihan.

Selanjutnya, anda akan diberi rawatan yang bersesuaian dan dipantau perkembangannya. Dalam sesetengah kes, sekiranya masalah keputihan yang dialami berulang biarpun rawatan telah diberikan, suami pun perlu sama-sama menjalankan pemeriksaan untuk mengetahui punca sebenar keputihan yang dialami. Hal ini penting untuk dilakukan kerana punca keputihan yang anda alami mungkin berpunca daripada beliau.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Daripada info yang saya baca pada laman Dr Zubaidi, beliau menegaskan bahawa masalah keputihan yang dialami oleh isteri yang berpunca daripada kulat candida ini juga boleh menjangkiti suami jika tidak dirawat. Lelaki yang mempunyai daya tahan tubuh yang rendah juga lebih mudah dijangkiti selepas mengadakan hubungan intim. Hal ini boleh menyebabkan suami mengalami masalah seperti ruam dan bengkak pada kepala zakar, keluar lendiran berbau daripada saluran kencing, rasa pedih dan sakit ketika membuang air kecil atau ketika melakukan hubungan intim dan juga boleh menyebabkan kulit zakar menjadi berkerak.

Oleh itu, suami haruslah memainkan peranan juga dalam hal ini dan membantu isteri merawat masalah ini untuk kebaikan mereka bersama.

Tips merawat keputihan

Petua Tradisional:

Cara Pertama

1. Ambil secekak pucuk pegaga dengan akarnya sekali dan bersihkan.

2. Kemudian anda rebuslah pucuk pegaga tadi bersama 2 gelas air bersih.

3. Masukkan sedikit garam kedalam air rebusan itu.

4. Setelah mendidih ,biarkan ia sehingga sejuk.

5. Apabila air rebusan telahpun sejuk,anda tapislah air rebusan itu.

6. Minum air tersebut 2 kali sehari.

7. Amalkan sehingga masalah keputihan dan rasa gatal itu sembuh.


Cara Kedua

1. Ambil 12 helai daun sireh dan bersihkanya.

2. Kemudian anda sediakan 1 liter air suam.

3. Ramas kesemua daun sireh tadi bersama-sama air suam tadi.

4. Tapislah air tersebut.

5. Gunakan air tapisan untuk mencuci bahagian alat sulit anda.

6. Selain dapat menghilangkan rasa gatal dan bau, petua ini juga dapat merapatkan kembali bahagian alat sulit wanita.

7. Lakukan sehingga anda dapat mengatasi masalah keputihan yang dialami.


Perhatian: Petua tradisional ini hanyalah alternatif untuk rawatan yang didapati dari orang-orang tua terdahulu. Bagaimanapun anda dinasihatkan berjumpa dengan doktor supaya tidak ada kesan sampingan dikemudian hari.

Rawatan lain:
  • Menggunakan ubat antikulat.
  • Elakkan penggunaan sabun atau perfume pada bahagian faraj untuk mencegah iritasi
  • Patikan agar bahagian sulit tetap bersih dan kering
  • Elak pakaian dalam yang ketat dan tidak dapat menyerap peluh.
  • Terapi ubat-ubatan antikulat seperti klotrimazol, mikonazol, ekonazol, nystatin, ketokonazol, itrakonazol, dan flukonazol, boleh didapati di klinik-klinik dan farmasi. Ubat-ubatan tersebut dapat digunakan secara oral, diminum atau digunakan langsung pada bahagian faraj mengikut arahan atau preskripsi daripada doktor
  • Hendaklah berjumpa dengan doktor bagi menjalani pemeriksaan dan mendapatkan rawatan yang sewajarnya.
  • Elak menggunakan bahan pencuci kerana bahan tersebut boleh memusnahkan normal flora yang ada disekitar vagina.
Rawatan Alternatif daripada Shaklee:

Masalah keputihan juga boleh diatasi dengan Shaklee Alfalfa Complex. Kebanyakan pengguna Alfalfa Complex yang pada mulanya mengamalkan Alfalfa Complex untuk tujuan detox, slimming atau kesuburan mendapati masalah keputihan mereka juga telah hilang sama sekali setelah mengamalkan Alfalfa Complex. Hanya dengan pengambilan 2-6 biji Alfalfa Complex sehari juga boleh membantu mengatasi masalah keputihan ini. Walaubagaimanapun, ibu  hamil dan pesakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa Complex.





INFO

Antibiotik yang diambil ketika sakit akan menghapuskan sekali gus bakteria baik dan jahat. Untuk mengembalikan kewujudan bakteria baik dalam tubuh, anda digalakkan untuk mengambil yogurt atau minuman berkultur yang mengandungi banyak lactobacilus.


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:
✍ PM: siti raihana ismail ✐
Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

Saturday, January 18, 2014

Berhenti merokok dengan Vivix! Pengakuan Perokok Tegar..

As salam..

Saya tau ramai yang dah ada kesedaran untuk berhenti merokok.
Cuma mereka tidak tahu bagaimana cara untuk berhenti merokok.
Ya, bukannya mudah menahan diri dari tidak merokok, lebih-lebih lagi perokok tegar.


Sebagai seorang muslim, anda harus faham sebabnya kenapa kita dilarang merokok.
InsyaaAllah, banyak cara yang boleh membantu anda berhenti merokok. Jika anda sanggup menghabiskan beratus ringgit sebulan untuk membakar berpuluh-puluh batang rokok sebulan, kenapa tidak anda gantikan ia dengan membayar untuk berhenti merokok sekarang juga!


Kenapa perlu berhenti merokok sekarang?

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-37 yang bersidang pada 23 Mac 1995 telah membincangkan Hukum Merokok Dari Pandangan Islam. Muzakarah telah memutuskan bahawa merokok adalah haram dari pandangan Islam kerana padanya terdapat kemudharatan.

Sumber dan Hujah-hujah: Rujuk E-Fatwa

Bahaya Asap Rokok Pada Perokok:

Kandungan Berbahaya Dalam Rokok (Fakta)
Setiap batang rokok yang dinyalakan akan mengeluarkan lebih 4 000 bahan kimia beracun yang membahayakan dan boleh membawa maut. Dengan ini setiap sedutan itu menyerupai satu sedutan maut. Di antara kandungan asap rokok termasuklah bahan radioaktif (polonium-201) dan bahan-bahan yang digunakan di dalam cat (acetone), pencuci lantai (ammonia), ubat gegat (naphthalene), racun serangga (DDT), racun anai-anai (arsenic), gas beracun (hydrogen cyanide) yang digunakan di "kamar gas maut" bagi pesalah yang menjalani hukuman mati, dan banyak lagi. Bagaimanapun, racun paling penting adalah Tar, Nikotin dan Karbon Monoksida.

  • Si perokok bukan sahaja perlu bertanggungjawab pada diri sendiri tetapi turut bertanggung jawab pada orang disekeliling akibat daripada bahaya asap rokok. Asap rokok yang dihidu oleh perokok atau mereka yang berada di sekelilingnya, akan memasuki rongga mulut dan hidung melalui kerongkong ke paru-paru. Kandungan asap rokok akan menyebabkan kerosakan tisu di sepanjang perjalanan di ruang ini. Ia boleh menyebabkan pelbagai penyakit di mulut, kerongkong, paru-paru dan barah. Asap akan melalui saluran pernafasan ke dalam paru-paru dan merosakkan saluran bronkus, menyebabkan bronkitis, penyakit di bahagian paru paru. Ia juga akan merosakkan pundi udara dalam paru-paru (alveoli) dan menyebabkan penyakit emfisima. 
  • Asap rokok yang dihidu juga akan melalui saluran penghadaman dan pencernaan, yang boleh menyebabkan pelbagai penyakit di bahagian esofagus, perut dan pankreas. 
  • Racun dalam asap rokok yang larut air akan memasuki sistem saluran darah dan dibawa ke seluruh badan. Bahan nikotin, bukan saja memberi sifat ketagihan, malah menyebabkan saluran darah arteri menjadi sempit. Ia juga merosakkan dinding arteri dan akan memudaratkan organ berkaitan. 
  • Kesan ini, dalam jangka panjang, akan menyebabkan simptom kebas pada kaki, jari, migrain, sakit kepala, pedih ulu hati, kekejangan otot kaki, serangan penyakit jantung dan sebagainya. 
  • Racun rokok akhirnya disaring dalam buah pinggang dan dihapuskan dari badan melalui air kencing. Dalam proses ini pula, berlaku satu lagi keracunan hasil penguraian kimia asap rokok yang turut merosakkan buah pinggang. Racun dalam air kencing juga menyebabkan kerosakan pundi kencing. 
  • Racun akibat merokok juga mempunyai kesan tindak balas terhadap ubat-ubatan. Secara umum diketahui merokok boleh menjejaskan fungsi beberapa kumpulan enzim di hati dan ada kalanya ia boleh memperhebatkan kesan sampingan sesuatu ubat itu.


Bahaya Asap Rokok Pada Wanita:
  • bayi dilahirkan cacat
  • melahirkan bayi tak cukup bulan
  • mudah terdedah pada kanser
  • mengurangkan kesuburan, susah nak dapat anak
  • putus haid awal
  • kulit rosak tak bermaya

Bahaya Asap Rokok Pada Kanak-kanak:
  • mudah dapat athma atau lelah
  • jangkitan peparu
  • proses perkembangan peparu anak terganggu
  • juga mudah jadi perokok bila dewasa


Saya nak berhenti merokok..Bagaimana yer??

Saya teruja untuk berkongsi testimoni mereka yang telah berhenti merokok dengan VIVIX Shaklee, dengan izin Allah..


Bagaiman Vivix boleh membantu perokok?-Kredit

✔ Antioksidan yang tinggi dapat memperbaiki sel-sel tubuh yang rosak akibat asap rokok.

✔ Diet antioksidan yang betul mampu mengurangkan pengaruh merokok disamping mengurangkan ketagihan nikotin

✔ Antioksidan dapat membantu menstabilkan radikal bebas yang tidak stabil akibat nikotin.

✔ Antioksidan membantu melindungi dan memperbaiki semula DNA yang telah terjejas akibat nikotin



Sebotol VIVIX Shaklee berharga RM475.
Anda juga boleh terus menghubungi Raihana 019-9387282 untuk mendaftar sebagai ahli bagi mendapatkan harga ahli.


Sejauh mana ia berkesan dan bagaimana ia boleh menghentikan tabiat merokok akan saya kongsikan melalui entri ini dan testimoni pengguna sendiri dan mereka yang menyaksikan perubahan pengguna VIVIX ini.

Saksikan video pengakuan perokok-perokok tegar ini:

TESTIMONI BERHENTI MEROKOK VIDEO 1:

Pengakuan perokok tegar yang mulanya mengambil Vivix untuk kesihatan jantung, tetapi tubuh beliau turut menolak nikotin dalam rokok setelah beliau mengamalkan Vivix...Beliau akhirnya TERPAKSA berhenti merokok seawal 2 minggu pengambilan sahaja tanpa disengajakan.





TESTIMONI BERHENTI MEROKOK VIDEO 2:

Beliau mula merokok sejak usia 14 tahun. Pelbagai cara dah dicuba untuk berhenti merokok. Klinik untuk perokok, electric ciggarette, tampalan nikotin semuanya gagal membuat beliau berhenti merokok..

Sehinggalah..isterinya memberikannya VIVIX Shaklee.


Berhenti Merokok Dengan Cepat untuk Selama-Lamanya from iReach HD on Vimeo.



Lagi Testimoni:





Semoga perkongsian saya ini akan dapat membantu lebih ramai perokok untuk berhenti dari merokok yang jelasnya hanya akan memudaratkan diri mereka dan orang-orang di sekeliling mereka.


*Anda layak mendapat POS PERCUMA bagi setiap pembelian VIVIX ke seluruh Malaysia.

Jika anda mempunyai kad debit/kad kredit VISA atau MASTERCARD anda juga boleh terus membuat order dari sini.


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

Friday, January 10, 2014

Testimoni Pengguna Alfalfa Complex Shaklee

Assalam..

Memandangkan bulan ni (Januari 2014) adalah bulan promosi Alfalfa Complex, saya nak berkongsi terstimoni pengguna Alfalfa yang telah mengambil alfalfa untuk pelbagai tujuan. Ada juga dari kalangan mereka yang ambil Alfalfa untuk milkbooster, tapi dapat bonus!! Boleh turunkan berat badan skali..ada juga yang ambil Alfalfa untuk resdung, resdung berkurangan, masalah sembelit juga dah berjaya diatasi skali..

Apapun, Alfalfa Complex memang mempunyai 1001 khasiat dan fungsinya sendiri..dalam perubatan Homoepathy juga digunakan alfalfa sebagai ramuan utama untuk kesihatan dalaman wanita dan lelaki..
apa kata anda baca dulu testimoni pengguna Alfalfa Complex ni..

Testimoni Pengguna Alfalfa Complex untuk Masalah Keputihan






Testimoni Pengguna Alfalfa Complex untuk Masalah Sembelit dan Badan @ Nafas Berbau







Testimoni Pengguna Alfalfa Complex untuk Masalah Resdung dan Ekzema dan Alergi/alahan







Testimoni Pengguna Alfalfa Complex untuk Milkbooster







Testimoni Pengguna Alfalfa Complex untuk Slimming dan Detox








Testimoni Pengguna Alfalfa Complex untuk semua masalah




Saya pun salah seorang peminat alfalfa..nanti saya cerita testimoni saya sendiri pula. Saya ambil alfalfa untuk menyusu, tetapi berat pun turun jugak hingga 20kg..tunggu testimoni versi saya pula yer..

Anda yang berminat nak mencuba, apa lagi..harga biasa Alfalfa Complex cuma RM53 untuk botol isian 330 biji dan RM97 untuk botol isian 700 biji..memang tahan berbulan-bulan..untuk harga promosi bolehlah berhubung terus dengan saya seperti di bawah:

 ✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

Thursday, January 09, 2014

Tips Mudah Hamil


As-salam..






Hari ini terpanggil nak berkongsi tentang 11 Tips Kehamilan yang saya baca dari laman AlamHamil. Artikel ini ditulis oleh Dr. Raja Juhaidah Raja Abdullah. Semoga sedikit sebanyak ia membantu pasangan yang ingin hamil dan sedang berusaha hamil.


Sumber: 11 Tips Untuk Hamil dengan cepat 

Sekiranya anda merancang untuk hamil, terdapat 11 tip yang boleh anda amalkan untuk meningkatkan kesuburan anda dan seterusnya hamil dengan lebih cepat. 










1. Fahami bagaimana kehamilan terjadi. Jika haid anda teratur, setiap pertengahan bulan telur akan dikeluarkan oleh ovari dan sekiranya dalam masa yang sama anda berhubungan, sperma dari faraj akan berenang kedalam rahim dan akan berjumpa dengan telur yang menanti di salur peranakan (salur fallopian). Persenyawaan akan terjadi dan selepas itu, telur yang bersenyawa akan mengalami implantasi dan berlakulah kehamilan. Memahami bagaimana sistem reproduksi anda berfungsi menjadikan anda lebih peka kepada faktor faktor kesuburan dan juga memahami mengapa wanita gagal hamil. 
2. Jumpa doktor anda. Pastikan anda bebas dari sebarang masalah dengan membuat lawatan doktor. Masalah cyst, endometriosis atau fibroid adalah penyakit yang kerap dikaitkan dengan sukar hamil. Malangnya wanita sering mengalaminya tanpa sebarang tanda dan gejala dan sekiranya diagnosa dapat dibuat diperingkat awal, rawatan yang berkesan mungkin akan dapat diberikan dan mengelak dari masalah sukar hamil. Sekiranya haid anda teratur dan sudah mencuba selama 1 tahun untuk hamil, anda mungkin boleh mengambil kira ujian analisa sperma dan HSG ( hysteros-salphingography) untuk memastikan salur fallopian anda tidak tersumbat. 
3. Dapatkan berat badan yang ideal. Sekiranya anda mempunyai berat badan yang terlalu besar atau terlalu kurus, ia mungkin boleh memberikan masaalah kepada kesuburan anda. Kawal berat badan dan cuba kira BMI (Body Mass Index) anda. BMI diantara 20-24 menunjukkan berat optimal. 
4. Ketahui waktu subur anda. Hari subur anda cuma 4-5 hari sebulan dan dengan mengetahui dengan tepat hari subur, anda boleh meninggikan peluang untuk hamil. Hari subur boleh dikiranya dengan tepat sekiranya haid anda teratur. Catatkan BBT ( Suhu badan asas) anda dan cuba perhatikan tanda tanda ovulasi yang seperti lendir serviks yang lebih licin dan senak perut ditengah bulan. Anda boleh membeli kit ovulasi di farmasi sekiranya mahu untuk meramal masa ovulasi dengan lebih tepat. 
5. Hubungan seks yang lebih kerap. Melakukan seks dengan lebih kerap adalah penting untuk memastikan anda hamil dengan cepat. Seks 3-4 kali seminggu adalah disarankan dan pada hari hari subur, berhubunganlah setiap hari. Sesetengah posisi seks boleh membuatkan anda lebih senang hamil seperti suami berada diatas (missionary position). Posisi ini mungkin yang terbaik untuk mempastikan penetrasi optimal dimana sperma dilepaskan paling rapat dengan servik. Untuk memastikan tiada tumpahan sperma, letakan bantal dibawah punggung anda selama 30 minit atau membiarkan zakar suami berada dalam faraj selama 15 minit selepas ejakulasi. 
6. Tingkatkan kesuburan suami. Pastikan kesihatan reproduksi suami pada takat optimal dengan mempraktis cara hidup sihat termasuk makanan seimbang dan berat badan optimal, bersenam, tidak merokok dan elak dari sebarang minuman keras. Sekiranya terdapat sebarang isu semasa seks seperti ejakulasi pra-matang, eloklah anda boleh berbincang dengan doktor. Ia mungkin sebab anda lambat hamil. 
7. Mengambil multivitamin. Adalah disarankan kepada semua wanita yang merancang untuk hamil mengambil vitamin harian termasuk asid folik untuk mengurangkan risiko janin cacat. Suami pula disarankan untuk mengambil supplemen zinc untuk meningkatkan pengeluaran sperma. 
8. Bersenam secara rutin . Bersenam adalah cara untuk anda sihat secara keseluruhan dan lebih bersedia untuk menghadapi tekanan semasa hamil dan semasa bersalin. 
9. Mengambil makanan yang seimbang. Mengawal pengambilan makanan amat penting terutama apabila anda mengalami masalah ovulasi dan masalah ovulasi pula berkait rapat dengan PCOS, iaitu salah satu sebab mengapa wanita sukar hamil. PCOS pula dikaitkan dengan masalah kebal terhadap insulin dimana ia akan menambahkan lagi masalah ovulasi anda.Berita baiknya, dengan hanya mengawal diet, kebanyakan wanita PCOS dapat menteraturkan haid mereka kembali seterusnya berovulasi secara semulajadi.
  • Amalkan memakan lelemak monounsaturated dan kurangkan lemak transfat (yang terdapat pada makanan yang segera)
  • Lebihkan protin dari sayuran seperti produk soya dan kurangkan makan daging.
  • Makanan makanan yang berfiber tinggi seperti seperti sayuran dan whole grains seperti oats.
  • Kurangkan gula dan sebarang karbohidrat termasuk nasi, mee, bihun dan sebagainya.
  • Kurangkan makanan berasaskan susu seperti ais krim, whole milk dan cheese. 
10. Kurangkan tekanan. Life is stressful, memang tak logik kalau tiada tekanan dalam hidup ni. Walaubagaimanapun terlalu tertekan dikaitkan pula dengan masalah ketidaksuburan. Cuba buat aktiviti-aktivit ringan yang boleh mengurangkan tekanan anda seperti:
  • Memasak
  • Bersenam
  • Mendengar muzik
  • Membaca dan mendengar audiobooks
  • Manjakan diri anda dengan spa dan rawatan diri
  • Habiskan masa dengan kawan dan keluarga
  • Beromantik dengan suami 
11. Jauhi dadah, merokok dan minuman keras. Merokok, mengunakan dadah dan meminum minuman keras bukan sahaja memberi kesan negatif kepada kesuburan malahan meningkatkan risiko keguguran dan komplikasi kehamilan. Pastikan segala ubatan adalah selamat dimakan dan limitkan minuman kopi kepada 2 cawan sehari.
Semoga artikel yang saya kongsikan ini sedikit sebanyak dapat membantu anda..Jika anda mencari vitamin untuk mudah hamil, Shaklee juga mempunyai vitamin-vitamin yang dicadangkan untuk Set Kesuburan. Anda juga boleh mendapatkan Set Kesuburan Shaklee tersebut daripada saya, selaku Pengedar Sah Shaklee anda.

Apapun, yakin dan teruslah berusaha..Vitamin dan ubatan mungkin hanya asbabnya.. Mohonlah dariNya. Semoga Allah menunjukkan jalanNya untuk menunaikan impian anda mempunyai cahaya mata impian..

Anak adalah saham akhirat




Sunday, January 05, 2014

Krisis Penyembuhan?

Assalam..

Alhamdulillah, baru dapat testimoni daripada customer saya yang mengalami masalah keputihan, alergi, resdung, Kak Nora.

Mulanya, beliau cuma nak supplement untuk atasi masalah keputihan dan kencing kotor. Katanya beliau ambil 3x sehari iaitu 2-3 biji sekali makan seperti yang dicadangkan. Dalam masa 3-4 hari sahaja consume alfalfa, keputihan dah stop dan selepas checkup dengan doktor, masalah kencing kotor juga dah tiada dengan izin Allah.. Beliau masih terus consume alfalfa untuk mengatasi masalah resdung dan alergi serta penyakit 'badang' yang telah lama beliau hadapi. Alhamdulillah, walaupun ada kesan healing crisis untuk masalah alergi beliau iaitu gatal-gatal, namun setelah 2 minggu mengamalkan alfalfa, katanya healing crisis(gatal2 di sekitar mata dan kaki) telah mula berkurangan dan rasa lebih sihat..

Apa itu healing crisis?

Shaklee adalah produk dari bahan2 semulajadi yang tidak mengandungi sebarang dadah atau bahan perangsang, jadi ia tidak meninggalkan kesan sampingan. Akan tetapi, pengguna mungkin mengalami perkara2 seperti kelesuan, pening, muntah2, demam dan sebagainya. Ini adalah disebabkan KRISIS PEMULIHAN atau healing krisis. Namun sayangnya ramai yang salah anggap, menganggapnya sebagai kesan sampingan.

Apakah yang menyebabkan krisis pemulihan?

1. Krisis pemulihan adalah petanda yang baik kerana ia menunjukkan tubuh badan anda bertindak ke atas vitamin yang anda ambil.

2. Krisis pemulihan adalah tanda sel badan dan organ dalaman anda sedang dirawat.

3. Ia adalah proses di mana badan kita menyahtoksin atau mengeluarkan toksin dan benda2 yang berbahaya dari dalam tubuh.

4. Badan sedang menjalani proses pembiasaan dengan vitamin tersebut.

Biasanya yang mengalami krisis pemulihan adalah mereka yang tidak pernah mengambil sebarang vitamin sebelumnya, terdedah kepada pencemaran, kurang rehat, badan terlalu penat/lemah, stress dan mempunyai penyakit.

Jika anda mengalami healing crisis, maka tak perlu risau kerana ia adalah proses adaptasi tubuh dengan supplement yang anda ambil. Anda boleh mengurangkan kesan healing crisis tersebut dengan minum air kosong lebih banyak seboleh-bolehnya 2-3 liter  atau mengurangkan dos pengambilan supplemen tersebut semasa awal pengambilan. Teruskan consume secara tetap dan berdoalah semoga penyakit anda atau masalah anda akan berjaya diatasi, insyaaAllah..


Adakah  jenis vitamin yang tak sesuai untuk semua orang?

Ya, ada beberapa golongan yang tidak sesuai untuk mengambil sesetengah vitamin.

1. Mereka yang sedang dalam rawatan mencairkan darah, tidak sesuai mengambil VIVIX

2. Mereka yang menghidap SLE (lupus)dan masalah buah pinggang. tidak sesuai mengambil alfalfa dan Vita-Lea.

3. Sesetengah vitamin tidak sesuai untuk ibu hamil dan menyusu seperti Vivix 

Sesetengah vitamin juga boleh menyebabkan kesan krisis penyembuhan bagi sesetengah penyakit seperti alergi, resdung atau kulit berjerawat. Bagi sesetengah orang (tidak semua orang), mereka yang mengambil alfalfa akan mengalami sakit atau lenguh2 pada bahagian toksin terkumpul, dan juga boleh menyebabkan gatal2 pada bahagian tubuh. Ini adalah simptom yang biasa dan akan berakhir dalam tempoh sebulan atau lebih awal. Bergantung sejauh mana tubuh mereka menyesuaikan diri dengan vitamin yang diambil.

Walaubagaimanapun, sekiranya anda mengalami keadaan di mana rashes, atau sembab, atau gatal2 yang teruk selepas mengambil alfalfa, saya sarankan anda terus berjumpa doktor dan minta dibuat ujian darah atau saringan untuk SLE.

Biasanya, antara kesan healing crisis bagi mereka(sesetengah pengguna sahaja) adalah seperti berikut:

Jenis-jenis krisis penyembuhan dan penyebabnya

Jika anda mengalami krisis penyembuhan tersebut, sila rujuk kembali kepada pengedar Shaklee anda dan boleh juga meminta pandangan Nutritionist Shaklee melalui pengedar vitamin Shaklee anda. Berjumpa dengan doktor untuk memeriksa keadaan anda juga adalah cara terbaik untuk mengenalpasti samaada anda mengalami krisis tersebut disebabkan kandungan vitamin atau sumber lain atau daripada pemakanan anda.

Yang penting, kuasa penyembuhan terletak pada Allah..teruskan berdoa semoga apa yang anda usahakan memberikan kesan yang positif akhirnya..insyaAllah..


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

Thursday, January 02, 2014

Promosi Alfalfa Shaklee Januari 2014

As-salam..

Saya nak kongsikan berita gembira buat peminat Alfalfa Shaklee..Bulan ini, Januari 2014 Shaklee dah umumkan Alfalfa Complex sebagai produk promosi..Beli 6 botol, Percuma 1 botol...

Jadi bagi anda yang memang konsisten consume alfalfa ni tak kiralah untuk Set Slimming, Set Menyusu, Set Resdung/Alergi atau Set Keintiman Suami Isteri bolehlah borong terus bulan ni..Beli 1 Set 6 botol percuma pulak 1 botol..hmm..yang beli satu atau dua botol pun still boleh..insyaaAllah..Nak lagi untung, beli satu set terus dengan harga ahli (Syarat mesti jadi ahli dulu lah yer..)

Untuk info lebih lanjut tentang fungsi dan kelebihan Alfalfa Complex boleh baca di sini ya..

*Alfalfa tidak sesuai diambil bagi pengidap SLE


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.