PROMOSI DAFTAR AHLI PERCUMA dengan pembelian VIVIX 2 BOTOL

PROMOSI DAFTAR AHLI PERCUMA dengan pembelian VIVIX 2 BOTOL
Daftar ahli Shaklee secara percuma dengan pembelian sekurangnya 2 botol VIVIX atau belian sekurangnya 200uv. Istimewa buat pembelian VIVIX 2 botol anda akan jimat hingga rm40+ daripada harga ahli apabila anda mendaftar AHLl SHAKLEE. Tawaran Istimewa ini SAH sehingga 30 NOV 2017. Whatsapp 0199387282 sekarang!

Wednesday, February 11, 2015

Tips Ibu hamil berpuasa? Akak ni ada caranya..anak yang dikandung juga sihat cergas!

Assalam..

Banyak lagi puasa belum berganti?
Risaunya tak dapat nak ganti tambah lagi bila ibu-ibu dah start hamil pulak ni..ruginya tak ganti awal-awal kan..Bagaimana cara nak ganti puasa ketika hamil tanpa berlapar dan rasa lembik lunyai?

Selalunya kita akan ada sedikit rasa cemas bila puasa tahun lepas belum berganti ketika hamil. Risaunya tak tahan nak berpuasa ketika hamil takut nanti tak laratla, tak tahan laparla..

Puasa masa hamil ni boleh tahan ke?


Apa yang saya nak share hari ni adalah pengalaman akak ni..macamana beliau boleh berpuasa 30 hari ketika hamil anak ke 4 dan still cergas walaupun ketika hamil. Tak sama macam 3 kehamilannya yang dulu..


Bukan itu saja..

Anak yang dilahirkan juga kali ini sangat istimewa..
  • Kaki dan badan  anaknya lebih kuat
  • Baru umur 6 bulan dah boleh merangkak 
  • Kulitnya lebih putih dan gebu berbanding anak-anak yang lain
Haa..mesti anda nak tahu apa rahsianya..

Jom tonton. Sekejap je ceritanya..


Puasa Semasa Hamil Tak Semestinya Lembik Lunyai. Tengok Betapa Cergas Makcik ni... from iReach HD on Vimeo.


Dah dengar sendiri pengalaman ibu ini?

Haa..ibu ini cuma ambil vitamin yang dicadangkan dalam Set Ibu Hamil..

Beliau mengambil..
  • Vitalea
  • Bcomplex 
  • Vitamin C
  • Ostematrix
  • Omega Guard 
Impaknya bukan sekadar cergas ketika hamil..bahkan berpuasa juga bukan lagi satu masalah bagi ibu hamil. Rahsia saya sendiri saya juga ialah ambil ESP ketika hamil.


ESP mempunyai indeks glisemik rendah. Bila indeks glisemik rendah maksudnya saya boleh bertahan lebih lama dari rasa lapar kerana pembakaran gula dan pembebasan tenaga dalam badan saya berlaku secara perlahan-lahan. Bila ianya lebih perlahan tenaga kita tak cepat habis dan kita dapat mantain menggunakan tenaga lebih lama dan kita juga kurang rasa lapar. Bukanlah sampai hilang terus rasa laparnya..kalau tak, macam tak rasalah nikmatnya berpuasa, kan..


Sebab itulah saya selalunya akan minum segelas ESP selepas bersahur untuk memastikan tenaga saya mantain sepanjang hari. Bukanlah tak rasa lapar langsung, tetapi agak lambat rasa laparnya dan saya boleh fokus pada kerja saya lebih lama walaupun ketika berpuasa. Resepi lebih istimewa saya buat rendaman kurma sekali bersama ESP. InsyaaAllah anda pun boleh rasa perbezaannya. Puasa tak puasa, ketika hamil atau tidak, tak menjadi masalah bagi saya dengan izin Allah..


Saya masih dapat menggantikan puasa dan berpuasa sunat 6 hari syawal walaupun ketika hamil setelah saya mengenali Shaklee.


Semuanya adalah sekadar perkongsian saya untuk ibu-ibu yang berhadapan masalah berpuasa ketika hamil. Jika ibu benar-benar menghadapi masalah untuk berpuasa ketika hamil, bolehlah mencuba vitamin-vitamin yang dicadangkan dan ESP juga.


Mudah-mudahan bagi yang kene ganti puasa sebulan juga tiada masalah melakukannya baik ketika hamil atau tidak.


Jika ibu-ibu berminat nak mencuba atau jika ada suami yang berhasrat nak bantu isterinya berpuasa ketika hamil bolehlah mencuba vitamin-vitamin dan ESP yang dicadangkan.


Boleh hubungi saya terus untuk mendapatkan vitamin-vitamin dan ESP anda!

SMS/Whatsapp:
RAIHANA 019.938.7282



Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:
✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

0 komen terkini:

Post a Comment

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.