Nak cari tentang apa?

Kolagen pembunuh senyap? Betul ke?

Assalamualaikum..


Saya ada terbaca satu artikel di Sinar Harian mengenai kolagen pembunuh senyap. Betul ke kolagen ni boleh bawa maut? Risau juga sebab saya juga sukakan kolagen.

Anda boleh baca artikel tersebut di sini ==> Kolagen Pembunuh Senyap.


Saya tertarik untuk mengetahui apa maksud penulis artikel ini. Rupa-rupanya yang dimaksudkan adalah kolagen daripada tumbuhan rumpai laut. 2 tahun lepas saya pernah mendapatnya percuma apabila membeli produk makanan. Tapi saya tidak makan kolagen tersebut kerana risau akan kandungannya. Lagipun saya tidak tau cara nak memprosesnya.


Antaranya yang dapat saya petik dari artikel tersebut:

RUMPAI laut yang dibungkus di pasaran dengan label menarik seperti ‘marin kolagen’, 'ibu kolagen' atau ‘kolagen mentah’ sebenarnya tidak mengandungi kolagen. 
Herbalis, Bahrain Samah berkata, setakat ini tiada sebarang kajian sains dilaporkan dalam jurnal terkemuka menunjukkan rumpai laut dari mana asalnya didapati mengandungi kolagen. 
“Kolagen hanya terdapat dalam tubuh haiwan sama ada bertulang belakang atau tiada tulang belakang. 
"Ia tidak wujud dalam tumbuh-tumbuhan. Kajian-kajian terhadap komposisi rumpai laut hanya menemui protein. Kolagen adalah sejenis protein,” katanya.


Kolagen daripada rumpai laut ini memang sangat terkenal dulunya. Apapun berhati-hatilah memilih kolagen yang sebenar dan terbaik untuk anda.


8 Ciri Kolagen yang Baik


1. Diperbuat daripada kolagen haiwan


2. Disuntik terus di bawah kulit untuk kesan penyerapan lebih baik melalui bawah kulit. *Walaubagaimanapun cara ini agak mahal.


3. Kolagen yang mampu menyingkirkan lebihan kolagen 


4. Tidak diambil bersama kafein
Menurut pakar kulit poliklinik, Dr Suraya Sudin, pengambilan kafein bersama kolagen juga antara penyebab ia tidak berkesan pada tubuh kerana kolagen akan cepat hilang.


5. Tidak dicampur dengan gula yang banyak untuk memperisakannya kerana gula yang banyak juga boleh mengurangkan kolagen.


6. Kolagen yang mempunyai kadar penyerapan optimum. Kadar penyerapan optimum bagi kolagen ialah dengan molekulnya bersaiz  1000 dalton. Jika kolagen tidak diserap dengan baik, ia akan dikumuhkan secara berlebihan dan sel buah pinggang akan rosak dalam jangka masa panjang. 


7. Diambil dalam dos yang sesuai. Lebihan kolagen juga boleh menyebabkan risiko kanser hati kerana boleh membebankan hati untuk memproses lebihan kolagen tersebut.


8. Tidak dicampur bahan pengawet untuk menstabilkan kolagen tersebut kerana ini boleh menyebabkan kerosakan pada organ dalaman.



Kolagen shaklee mempunyai kesemua ciri kolagen yang baik. Kenapa?



✔Diperbuat daripada sisik ikan merah (dari haiwan)
✔Shaklee Collagen Powder tidak mengandungi gula atau perisa tiruan
✔Tanpa pewarna dan perisa tiruan. Boleh dicampur dalam sebarang minuman atau air kosong saja.
✔Molekulnya bersaiz 1000 dalton. Sangat mudah diserap.



Kesan pengambilan Shaklee Collagen Powder


Bukan saja kesan ke atas kulit, bahkan sangat baik untuk keseluruhan dalaman dan luaran.

Jemput baca Pengalaman saya dan testimoni mereka yang telah mengamalkan Collagen Powder Shaklee. Anda juga pasti teruja melihat perubahan kami.


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

No comments:

Post a Comment

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.
Adbox