PROMOSI VIVIX SEHARI 16 SEPTEMBER 2017 SAHAJA

PROMOSI VIVIX SEHARI 16 SEPTEMBER 2017 SAHAJA
Tawaran Istimewa ini SAH HANYA PADA 16 SEPTEMBER 2017 SAHAJA. Jimat sehingga RM40

Wednesday, July 26, 2017

Tanda-tanda bayi cukup atau tidak cukup susu ibu

Assalamualaikum,

Ada ibu-ibu risau bayi yang baru dilahirkan tidak cukup susu? Risau juga kan..

Ada orang tua-tua cakap setiap kali bayi menangis katanya bayi tidak cukup susu ibu. Betul ke?

Ibu kali pertama mesti nak tau macamana nak periksa samaada bayi baru lahir cukup susu atau tidak kan?
Sumber: Google


Meh baca dulu tips dari Doktor Zubaidi..


Haa..ada sedikit panduan mudah yang diberikan Doktor Zubaidi ni..

Ibu-ibu kena perhatikan samaada dalam 24 jam pertama bayi ada kencing atau tidak setiap 2-3 jam. Jika ya, tandanya bayi cukup susu.

Tidak kencing langsung selepas beberapa jam tukar lampin?

Jika selepas menukar lampin selama beberapa jam masih tidak kencing (contohnya: lebih dari 4-10 jam) berkemungkinan bayi tidak cukup susu atau mengalami masalah lain.



Baca juga:

Shaklee juga ada suplemen untuk ibu menyusu yang dapat menyokong dan membantu ibu-ibu menyusukan bayi mereka dengan lebih baik. 

Dengan cara yang betul, ibu-ibu dapat menyusukan bayi dengan tenang dan meningkatkan penghasilan susu ibu secara semulajadi.

Boleh hubungi saya melalui whatsapp berikut jika ingin mendapatkan suplemen anda.


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Chalok, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

Thursday, May 25, 2017

Cara hilangkan jeragat dan kulit kusam di wajah

Assalamualaikum..

Perasan tak, apabila usia dah cecah 40 tahun, tanda menopause pun dah mula muncul. Terutamanya di muka.


Jerawat mungkinlah dah tak ada, tapi pigmentasi la yang selalu berlaku menyebabkan jeragat pula yang muncul.
Kadang-kadang kulit pun jadi bertompok dan warna kulit tak sekata lagi dah.


Tapi, kadangkala muda mudi lagi dah ada jeragat. Kesiannya, nanti makin menebal susah nak hilangkan. Belum tua lagi kulit pun dah nampak bertompok dengan jeragat dan kusam.

Apa punca sebenar jeragat ni ya..

4 punca jeragat


1. Sinaran matahari

Ultraviolet (UV) daripada matahari boleh merangsang tahap ‘melanoctes’.Malah, jeragat yang pudar boleh kembali dengan hanya sedikit pendedahan pada matahari.


2. Perubahan hormon

Wanita hamil sering mendapat jeragat. Apabila jeragat muncul di kalangan wanita hamil, ia dipanggil chloasma atau topeng kehamilan. Pil kawalan kelahiran dan ubat hormon juga boleh menyebabkan jeragat di muka.

3. Kosmetik

Produk penjagaan kulit dan alat make-up yang mengandungi bahan kimia berbahaya boleh merangsang kulit secara negatif, menipiskan kulit dan memburukkan lagi jeragat di muka.

4. Keturunan

Akibat daripada genetik. Bagi yang ada ibu atau bapa mengalami masalah jeragat atau kulit bertompok berkemungkinan anda juga berisiko mengalaminya.

Dah tau macam tu takkan nak tunggu hingga jeragat tu muncul kan?

Takut juga nanti boleh jadi macam ni pula..

Sumber: Google
Contoh jeragat yang telah menebal dan menjadi tompok gelap

Bagaimana nak elakkan jeragat?


1. Elakan daripada berada di bawah panas sinaran matahari terlalu lama. Mungkin anda perlu memakai sunblock setiap kali keluar rumah untuk melindungi kulit.


2. Cuci muka dengan pencuci muka sekurang-kurangnya 2x sehari atau menggunakan makeup remover untuk membuang kesan solekan serta membantu menanggalkan sel-sel kulit mati.


3. Mengambil makanan mengandungi antioksidan tinggi seperti anggur. Antioksidan tinggi boleh memperlahankan oksidasi pada kulit yang boleh sebabkan jeragat.


4. Mengambil vitamin C untuk meningkatkan kolagen semulajadi dalam badan. Pigmentasi dapat dielakkan apabila kolagen mencukupi dan juga memberi tona kulit lebih sekata(elak kusam) serta memudarkan jeragat.


5. Memastikan hormon terkawal dan stabil.
Hormon tak stabil menyumbang kepada masalah kulit seperti jerawat dan jeragat.


6. Mengamalkan diet pemakanan seimbang yang sihat. Nutrisi yang seimbang penting untuk membantu menyerap semua khasiat daripada apa yang dimakan dengan baik. Barulah organ kita termasuk kulit juga dapat berfungsi dengan baik.



Apa yang sesuai dari Shaklee untuk bantu hilangkan jeragat dan atasi masalah kulit kusam?


Vivix:

Minuman antioksidan tinggi dengan bahan aktif revesratrol yang bersifat anti penuaan dan mampu memperbaharui sel dengan cepat. Vivix di perkayakan dengan formula unik yang telah dipatenkan dan kajian klinikal oleh saintis Shaklee di US. Merupakan produk shaklee yang paling eksklusif.


GLA Complex:

 Minyak dari bunga borage yang membekalkan GLA untuk kulit. Ia membantu kulit berjeragat dengan cara mengawal dan menstabilkan hormon. Juga membantu masalah jerawat, melambatkan simptom menopause dan memberikan warna kulit yang sekata.


SR Vita C:

 Vitamin c keperluan asas untuk membekalkan kelembapan kepada kulit, melindungi daripada radikal bebas, menyekat pigmentasi, mencerahkan kulit, merangsang pembentukan kolagen semulajadi dalam badan.
*Vivix dan GLA Complex tidak sesuai diambil ibu hamil.
Boleh hubungi saya untuk cadangan alternatif.


Tak nak makan banyak- banyak vitamin?

Boleh pilih Vivix. Hanya 1 sudu teh (5ml) setiap hari. 1 botol vivix, 150ml untuk sebulan penggunaan.

Testimoni Pengguna





Dapatkan sementara stok masih ada ya..
Boleh hubungi saya melalui whatsapp juga

Jika anda ingin order terus, boleh juga membuat pesanan@order melalui Sistem E-Sell shaklee dan membuat bayaran menggunakan kad dibit@kredit visa atau mastercard


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

 ✍ PM FB: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

Monday, May 01, 2017

Saya pengedar Shaklee Setiu, Terengganu.

Assalamualaikum..

Anda mencari Pengedar Shaklee di Setiu?
Saya Raihana, pengedar Shaklee yang sah di Setiu. Anda boleh dapatkan produk Shaklee terus melalui saya.



Jika anda memerlukan penghantaran Shaklee terus di kawasan tersebut, insyaaAllah saya boleh membantu anda.

Kawasan cod@cash on delivery

1. Sepanjang jalan Pantai Penarek-Merang
2. Kg Nyatoh, Banggol dan sekitarnya
3. Kg. Buloh dan sekitarnya
4. Bukit Putera, Chalok dan sekitar Kg. Rahmat
6. Kg. Saujana

Jika agak jauh dari tempat saya, sedikit caj COD akan dikenakan bergantung kos minyak untuk perjalanan.

Jika anda memerlukan penghantaran melalui pos juga boleh diaturkan. Pos ke seluruh Malaysia melalui khidmat Poslaju, GDEX atau Citylink.

Jika ready stock telah habis, penghantaran mungkin akan dilakukan setelah barang yang anda perlukan restock. Bayaran awal produk sebelum penghantaran AMAT DIGALAKKAN.

Senang je kan nak dapatkan Shaklee?😊
Anda juga boleh mendaftar terus sebagai Ahli Shaklee melalui saya dengan bayaran rm79.50 sahaja. Banyak penjimatannya jika anda menjadi ahli Shaklee.

Boleh baca di bawah:






Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282

Resepi makaroni bakar noxxa citarasa melayu


Assalamualaikum

Resepi ni memang dah selalu saya buat di rumah untuk anak2 saya.

Kenapa saya kata citarasa Melayu?

Haa..sebab rasa makaroni ni rasanya ala kari pun ada.. Saya ubahsuai makaroni bakar ni ikut citarasa sendiri.. Terpulanglah pada citarasa masing-masing juga..

Rupa makaroni bakar ni nampak macam sama je dengan makaroni bakar yang biasa. Cumanya ramuan sosnya je yang berbeza. Dan yang ni saya masak dalam noxxa.
Dalam 15 minit dah siap ya..



Bahan-bahan:

400gm makaroni pasta(siap direbus bersama sedikit mentega, toskan)
Sedikit minyak untuk menumis

Bahan untuk inti:
2-3 biji bawang putih
200gm ayam cincang
2 sudu serbuk kari
3 sudu sos tomato@sos spagetti
1 biji lada benggala dipotong dadu
Garam secukup rasa

Bahan sos putih:
4 biji telur gred B
1 tin susu cair
3 sudu mentega dicairkan
2 sudu tepung gandum
Sedikit garam dan serbuk lada hitam

Topping:
Beberapa keping cheese chesdale(Kalau nak ganti dengan mozarela cheese pun boleh)


Langkah-langkah:

1. Setkan stir fry ON untuk memasak inti terlebih dahulu. Masukkan sedikit saja minyak masak
Tumiskan bawang putih yg dah diketuk hingga naik bau.

2. Masukkan rempah kari. Tunggu rempah garing dan naik bau dan masukkan sos tomato@sos spagetti.

3. Masukkan isi ayam cincang dan lada benggala yg dipotong dadu. Gaulkan sekejap hingga rata dan terus OFF mode stir fry.











4. Masukkan makaroni yg dah direbus dan ditos tadi. Gaulkan bersama inti sekadar nk sebati dengan makaroni.

5. Untuk sediakan sos putih, pecahkan semua telur ke dalam mangkuk besar dan tuangkan susu cair serta mentega.

6. Tambahkan gandum dan kacau sebati. Kemudian masukkan garam dan serbuk lada hitam.







7. Tuangkan sos putih tadi ke dalam makaroni yang dah digaul inti.

8. Hiaskan bahagian atas dengan beberapa keping cheese chesdale atau parutan mozarela







9. Setkan noxxa ke mode STEAM untuk 7 minit. Setelah masak, biarkan seminit dua sebelum tudung dibuka. Setelah itu bolehla keluarkan dan hidangkan ya..😀

Selamat mencuba ya..
Jangan lupa tinggalkan komen setelah anda mencuba..


Ummi Ana
😘
019.938.7282

Sunday, March 26, 2017

3 Langkah kecemasan jika terkena serangan jantung sendirian.

Assalamualaikum..

Pagi ni saya terbaca satu tips penting dari post FB Dr Zubaidi yang lalu.


Suka follow FB beliau..ada saja tips kesihatan yang diberi. Ada hasil tulisan beliau dan ada yang beliau kongsi dari sumber lain.


Apapun tips ini memang sangat penting bagi mereka yang memerlukan.
Terima kasih Doktor atas perkongsian.




Apa yang beliau kongsikan hari ini ialah mengenai langkah kecemasan yang boleh diambil jika diri sendiri terkena serangan jantung.

Baca: 4 punca utama penyakit jantung

Apa nak buat?



BAGAIMANA NAK MENANGANI SERANGAN JANTUNG KETIKA BERSEORANGAN:-

1. Katakanlah kita bertolak blk kerumah pd jam 7:25 mlm berseorangan setelah seharian bekerja mencari rezeki.

2. Pada ketika itu anda berasa amat letih, gundah gulana dan kecewa.

3. Tiba2 anda merasa sakit yg amat sgt di dada membawa ke tangan dan rahang anda. Perjalanan terdekat kerumah sakit lebih kurang 5km dari rumah anda.

4. Malangnya anda tidak yakin mampu bertahan sejauh itu.

5. Anda telah dilatih ilmu CPR tetapi tidak dilatih utk kegunaan keatas diri anda.

6. CARA MENYELAMATKAN DIRI DARI SERANGAN JANTUNG KETIKA BERSEORANGAN.

Memandangkan kebanyakan mereka yg menerima serangan jantung tanpa menerima sebarang bantuan dan mula nak pengsan mempunyai hanya 10 saat sebelum pengsan.

7. Walaubagaimanapun mangsa boleh membantu diri dgn batuk sekuat mungkin(Langkah 1). Setiap kali batuk hendaklah diselangselikan dgn menarik nafas panjang. Batuk tersebut hendaklah mendalam dan berpanjangan sehingga terasa di dada

Bernafas panjang dan dalam(Langkah 2) dan batuk hendaklah diulang setiap 2 saat sehingga bantuan tiba atau sehingga terasa dpt bernafas spt sediakala.

Bernafas panjang akan membantu memasukkan oksijen kedlm jantung dan batuk mendalam membantu mengepam jantung dan memulihkan perjalanan darah. Ia juga membantu mengembalikan degupan jantung spt sediakala. Ini membolehkan mangsa tiba ke hospital.

Allah lebih mengetahui.
~~~~~
(Langkah 3)
Paling penting hubungi segera pihak hospital untuk rawatan lanjut setelah anda melakukan 2 langkah tadi.

Mudah-mudahan jika ia berlaku kepada diri kita atau keluarga kita langkah awal ini dapat membantu.

Jangan lupa share jika bermanfaat ya!







PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.