Nak cari tentang apa?

Set Ibu Hamil Shaklee

Assalamualaikum ibu-ibu semua..

Kalau saya bertanya apa persiapan yang telah ibu-ibu atau bakal ibu lakukan sebelum menyambut kelahiran si kecil tersayang pasti  ramai yang menyenaraikan segala keperluan si kecil setelah lahir nanti..

(Situasi Pertama)
"Ini anak sulong saya, saya sanggup belikan baju yang paling cantik untuk dipakai anak saya ni nanti..mahal sikit pun takpe, tapi berbaloi tengok anak saya jadi yang paling cantik."
(Fikirkan berapa harga yang paling mahal untuk baju yang paling cantik untuk bayi anda??RM50?RM100?)

"Saya geram sangat bila tengok kasut prewalker untuk baby  yang kecik-kecik tu..tak sabar nak tengok baby berjalan dengan kasut ni nanti.."
(Fikirkan berapa kos untuk beli sepasang kasut bayi yang hanya boleh dipakai beberapa bulan sebelum bertukar saiz??setahun anda mungkin akan memperuntukkan minimum RM60 untuk 3 pasang kasut bayi anda kerana tapak kaki sikecil dah 3x bertukar saiz..)

(Situasi Kedua)
Anda terbaca satu pos di FB mengenai produk Shaklee untuk ibu-ibu hamil..apa yang terdetik di hati anda??

"Isyy..mahalnya set ibu hamil ni..berbaloi ker aku minum?orang lain tak amik supplement pun elok jer beranak keluar comey-comey jugak baby diorang..."
"Daripada aku perabih duit beli supplement utk aku sendiri baik aku guna duit beli kelengkapan baju baby..."

Kesimpulannya:
Berapa ramai ibu-ibu hamil yang memahami akan keperluan mengambil nutrisi secukupnya untuk bayi anda ketika hamil...Selain menyediakan keperluan si kecil anda setelah bersalin, anda juga perlu menyiapkan diri dan tubuh badan anda untuk membawa si kecil selama 9 bulan..dan memastikan bayi anda mendapat nutrisi secukupnya sejak dalam kandungan..Jangan menafikan nutrisi untuk anak yang bakal dilahirkan...Jika anda sanggup berbelanja lebih untuk keperluan si kecil anda selepas dilahirkan, kenapa tidak ketika si kecil masih dalam kandungan??Pada hari ini, anda maupun anak anda terlalu mudah terdedah kepada pencemaran dan penyakit. Terpulang sejauhmana anda mengambil berat apa yang anda, isteri anda atau bayi anda perlukan..APA YANG ANDA MAKAN,MINUM, dan AMALKAN, ITULAH HASILNYA TERHADAP BAYI ANDA..

Untuk pastikan anda memberikan yang terbaik untuk si kecil sejak dalam kandungan apa kata anda mencuba Set Ibu Hamil Shaklee...

Set Ibu Hamil Shaklee

Shaklee mempunyai set ibu hamil yang lengkap untuk keperluan ibu-ibu hamil sepanjang kehamilan. Set ini terdiri daripada:

B-Complex
  • Kandungan asid folik di dalam B Complex melindungi bayi dari kecacatan saraf tunjang, dan kecacatan organ dalaman bayi sejak dalam kandungan.
  • Asid folik juga menghalang ibu dari risiko kanser dan strok.

Vitalea-Iron Formula
  • Vitalea Iron Formula mengandungi zat besi yang tinggi mengelakkan masalah anemia dan kekurangan sel darah merah. Ia juga sangat membantu untuk menaikkan HB si ibu di samping pengambilan nutrisi lain yang diperlukan. 
  • Penting bagi ibu mempunyai HB yang baik supaya dapat menyediakan ibu daripada sebarang risiko lain seperti tumpah darah sebelum dan selepas melahirkan.
  • Zat besi yang terkandung dalam Vitalea juga berperanan untuk memastikan bayi mendapat semua zat dari makanan ibu, jadi ini akan mengurangkan risiko bayi pra matang dan masalah bayi kurang berat badan.
Vitamin C
  • Pengambilan vitamin C yang mencukupi akan membantu mengurangkan risiko terkena demam atau selsema. 
  • Di samping itu ia sangat membantu dalam penyerapan semua nutrien yang anda ambil semasa kehamilan.

Ostematrix
  • Kalsium adalah salah satu mineral yang penting untuk ibu mengandung. Ostematrix adalah kalsium-magnesium yang membantu sistem saraf, otot dan peredaran darah si ibu, juga mengelakkan kekejangan yang sering berlaku pada ibu-ibu hamil apabila kandungan semakin membesar.Ia juga membantu dalam pertumbuhan tulang dan gigi yang sihat bagi ibu dan bayi.

Energizing Soy Protein(ESP) 
  • ESP adalah makanan berindek glisemik rendah, jadi dapat memberikan tenaga yang berpanjangan kepada ibu.
  • Juga kandungan protein tulen ESP juga akan menghasilkan sel-sel kulit yang baru. Pengalaman ramai ibu yang mengamalkan ESP semasa mengandung: Kulit anak memang lembut dan halus sangat. Pengalaman saya mencuba ESP semasa mengandung anak ke-5 juga begitu, walaupun baby boy. Alhamdulillah, kulit baby tak sensitif, susah kene ruam, dan tak berparut walaupun kene gigit nyamuk..
  • Mempersiapkan anda dengan menjadi milk booster pada akhir trimester kandungan walaupun anda belum melahirkan.

Omega Guard  
  • mengandungi DHA tinggi untuk membantu perkembangan otak bayi (diambil pada trimester ke-2 dan ke-3)

Perkembangan bayi dalam kandungan
Jadi, jika anda mampu, apa salahnya memberikan yang LEBIH BAIK bagi anak anda dengan mengamalkan Set Ibu Hamil Shaklee..jika tidak mampu untuk membelinya sekaligus, saya sarankan anda mencubanya mengikut keperluan bayi dan anda mengikut trimester kandungan..Mau lebih cadangan?? Boleh hubungi saya untuk konsultasi. Saya akan membantu anda memilih produk yang sesuai mengikut keperluan dan bajet anda..

Baby Shaklee Husein(Anak ke-5) Hari pertama dilahirkan..




Jika berminat, boleh hubungi saya:
ElRaihan,
Pengedar Shaklee Anda,
ID:911750
SMS/Whatsapp:0199387282
elraihan82@gmail.com





No comments:

Post a Comment

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.
Adbox