Nak cari tentang apa?

Set Menyusu Shaklee | Cara pilih Set Menyusu

Assalamualaikum..

Pernah dengar Set Penyusuan Shaklee? Set ini memang khusus untuk ibu-ibu yang berhasrat untuk menyusu ekslusif anak-anak selama 6 bulan..atau mungkin juga lebih. Alhamdulillah, selepas bersalin anak ke-5 saya juga mengambil Alfalfa, B-complex, Vita-c, Vitalea,dan ESP dalam set ini..Kali pertama juga saya dapat menyusukan anak ke 5 sehingga 3 tahun(extended breastfeeding). Dan 4 daripada 5 anak saya memang menyusu badan sepenuhnya.

Terdapat beberapa set dalam set penyusuan Shaklee iaitu Set B, Set E dan Set M.
Saya kongsikan artikel dari Master Norita di bawah untuk tahu perbezaannya dengan lebih jelas. So, lebih mudah untuk anda memilih set yang mana anda perlukan..





Set Penyusuan Shaklee : Mana satu yang sesuai untuk saya?
by Master Norita:

Buat yang baru singgah membaca di blog saya, banyak yang hantar email bertanya apa beza antara :

Set Penyusuan Shaklee:
  • Set B
  • Set E
  • Set 3M

secara ringkas saya jelaskan,

SET B

Set B ialah untuk ibu yang tiada masalah penyusuan

Ianya lebih untuk memperkayakan susuibu dengan zat dan nutrisi semata-mata. Apa yang ada dalam set B ? 

  • Vitalea with iron formula 
  • Vitamin B Complex
  • Vita C
  • Alfalfa 


Memang khas untuk mereka yang tiada masalah penyusuan

Vitamin B Complex lebih kepada keperluan pertumbuhan otak dan emosi, Vitamin C fokus on imun sistemVitalea demi pertumbuhan dan pembesaran secara lengkap dan menyeluruh manakala Alfalfa sebagai perangsang demi membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu disamping membantu mengurangkan masalah eczema sekiranya si bayi mengalami masalah tersebut.


SET E

Set E lebih kepada ibu yang ada kekangan untuk lengkapkan keperluan kalsium dalam diet harian. Kalsium Shaklee lebih dikenali dengan nama Ostematrix adalah formula lengkap kalsium, magnesium dan vitamin D. Set E ialah set B ditambah dengan ostematrix.

  • Vitalea with iron formula 
  • Vitamin B Complex
  • Vita C
  • Alfalfa
  • Ostematrix


Siapa yang perlu set ini? 
  • Ibu yang mengalami kemerunduman susu setiap kali PMS
  • Membantu si ibu cergas, bertenaga walau kurang tidur selain diperlukan untuk tulang bayi serta pembentukan gigi si kecil. 
  • Si ibu punya masalah penghasilan susu yang lambat serta bayi mudah lapar.





Set 3M



Set ini mengandungi Set B , ESP dan Ostematrix. 

  • Vitalea with iron formula 
  • Vitamin B Complex
  • Vita C
  • Alfalfa 
  • Ostematrix
  • ESP

Siapa yang perlu amik set ini?
Set ini digalakkan kepada ibu yang ada masalah penyusuan,
  • si ibu yang nak mula menyimpan stok,
  • si ibu yang mahukan anaknya mudah lena waktu malam dan
  • ibu yang sedang relaktasi atau induce lactation (Susu merudum)


Masalah penyusuan yang dimaksudkan ialah, si ibu menghadapi masalah penghasilan susu walau telah melakukan power pumping(perahan setiap 2 jam) dan minum air sekurang-kurangnya 3L sehari... maka set ini membantu membaiki mana-mana kekurangan atau lohong zat yang diperlukan oleh badan agar tubuh si ibu dapat berfungsi dengan baik sekali.


------------------------------------------------------------------------------------------------
Pilihan saya??


Saya dah mencuba Set B dan sedang mencuba Set 3M pula..sebab anak pun makin demand sekarang..bayangkan sehari saya bekalkan 18oz pun habis tau!!
Apapun..sekarang saya tak risau sangat dah setelah consume set 3M..
Alhamdulillah, saya berpuashati dengan hasilnya..


InsyaaAllah, kita usaha dulu..semuanya dengan izin Allah juga..
InsyaaAllah saya boleh ajarkan kepada anda caranya..bukan sekadar bergantung kepada suplimen yer..tetapi ada teknik membanyakkan susu yang boleh saya kongsikan dengan anda juga..


Jom tonton video ini..


Bagaimana ibu melahirkan anak pramatang ini juga mampu menyusukan anak beliau dengan susu badan...





Berminat nak cuba?? Anda boleh terus hubungi/sms/whatsapp saya,
Raihana: 019 938 7282


*Sila dapatkan khidmat konsultasi pengedar Shaklee yang sah dan berpengalaman mengenai penyusuan sebelum anda membeli mana-mana set di atas. Pastikan anda mendapat ilmu dan maklumat yang selengkapnya sebelum membeli. Anda juga digalakkan mempraktikkan konsep demand & supply, tandem nursing, atau power pumping di samping suplemen penyusuan yang diambil untuk kesan yang lebih baik, insyaaAllah..Tak tahu apa yang saya maksudkan dengan 3 konsep tersebut?? Saya mungkin boleh membantu anda.

Hubungi saya sekarang ya!!


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

1 comment:

  1. assalam ... saya ibu kepada baby yg berusia 4 bulan, stok susu saya dah habis, kemudian saya mengalami kekurangan susu untuk perahan ... susu perahan diperlukan kerana saya bekerja.. skrg saya trpaksa berulang alik dari tempat kerja ke rumah pengasuh untuk menyusu. Apakah set penyusuan yg paling sesuai utk saya

    ReplyDelete

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.
Adbox