Nak cari tentang apa?

Anak sembelit sampai kene korek? Ini cara atasi sembelit kanak-kanak yang selamat.

Assalamualaikum..


Anak sembelit sampai kene korek tiap kali nak buang air? Allah..kesiannya kan kalau berlaku kat anak..
Menangis-nangis sampai dah fobia nak ke tandas. Anak nak makan banyak pun takut..takut susah nak buang air besar dengan pengalaman sembelit yang mengerikan bagi mereka.

Akhirnya, badan makin susut sebab kurang makan. Berat pun dah menurun. Inilah yang dialami anak Puan Farahana ni..



Anak Sembelit Teruk Sampai Kena Seluk Tangan Nak Korek from iReach HD on Vimeo.


Saya pernah mengalaminya dengan anak sulong saya sewaktu berumur 4 tahun.


Kasihan sangat Husna masa tu..waktu tu umurnya baru 4 tahun.
Saya dah hampir putus asa juga jadinya. Banyak kali bertukar susu sebab bimbang sembelit tu kerana susu. Dah macam-macam juga buah-buah dan makanan berserat saya bagi kat Husna. Dah bagi minum air banyak juga tapi masih sembelit.


Buntu juga dibuatnya. Kesian tengok Husna buang air sampai luka-luka kat situ. Berdarah lagi..

Paling kesian tengok anak menangis tiap kali nak buang air. Sakitnya..


Setiap kali Husna nak buang air saya terpaksa membantu anak saya keluarkannya dengan tangan juga. Sampai menangis-nangis dan berdarah.. Waktu itu saya belum kenal Mealshakes. Saya akhirnya terpaksa belikan Enema, ubat air lactulose(pelawas) yang dipicit masuk ke dubur untuk dos kanak-kanak. Setiap kali Husna nak buang air, saya akan baringkan dan masukkan Enema. Kasihan dia.


Enema memang membantu mengeluarkan najis dengan merangsang pergerakan najis di usus, namun jika selalu digunakan, sampai satu tahap anak akan terlalu bergantung padanya dan ini tidak membantu mengatasi masalah ini dengan sebaiknya. Seharusnya proses ini berlaku secara semulajadi saja.


Alhamdulillah, sejak saya kenal Meal Shakes, saya tidak lagi menggunakan Enema pada anak saya..Cuma sesudu teh Meal Shakes setiap hari saya campurkan dalam susu anak saya. Anak saya Hasan dan Husein, tidak pernah sembelit sepanjang saya berikannya Meal Shakes.



Kandungan serat dalam Meal Shakes memang sangat membantu melembutkan najis dan mengatasi sembelit di samping membekalkan multivitamin dan mineral untuk anak-anak. Dengan perisa french vanila dan sesuai diambil anak-anak berusia setahun ke atas.
Harga Meal Shakes: RM114.00 (544gm)


 Ini juga adalah pandangan ibu-ibu yang telah mencuba Meal Shakes untuk anak mereka..




InsyaaAllah..Meal Shakes dapat membantu mengatasi masalah sembelit anak anda. Dah banyak testimoni daripada customer saya juga. Tiada lagi drama bila nak ke toilet..anak keluar toilet pun tak nangis-nangis lagi dah..sekejap je dah selesai buang air besar.

Boleh hubungi saya sekarang jika anda juga berminat untuk mencuba Meal Shakes untuk anak anda.


SMS/Whatsapp/Call:
Raihana
019.938.7282

Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

 ✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

No comments:

Post a Comment

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.
Adbox