Nak cari tentang apa?

Cara atasi sakit pinggang dan belakang paling berkesan buat para ibu.

Assalamualaikum..

Pernah alami sakit pinggang dan belakang yang agak teruk? Siapa yang paling kerap mengalami sakit pinggang dan belakang bagi golongan wanita?

Kebiasaannya kedua-dua golongan di bawah:
✔Ibu menyusu
✔Ibu hamil

Ya..Saya dah merasa kedua-dua situasi di atas. Sakit pinggangnya hanya Allah yang tahu. Dah baring pun masih tak hilang. Bangun pagi pun masih sakit pinggang dan lenguh satu badan.


Antara sebab muda-muda lagi dah sakit pinggang ialah kekurangan kalsium. Apabila kurang kalsium kepadatan tulang akan berkurang dan tulang mudah rapuh.

Hal ini menyebabkan..

✔Semua bahagian tulang kita tidak lagi kuat untuk menampung beban.
✔Mudah mengalami kebas dan kekejangan otot
✔Tulang mudah patah
✔Lenguh pinggang dan bahagian belakang


Bagaimana nak atasi masalah ini?

Anda memerlukan kalsium yang cukup dalam pemakanan harian. Bagi orang dewasa, normalnya 1000mg kalsium diperlukan.


Malangnya kita sering tidak mengambil kalsium yang cukup dalam diet harian. Maklumlah, untuk dapatkan 1000mg kalsium bersamaan kita perlu minum 4 gelas susu setiap hari. Itupun jika kita minum susu. Mungkin kita perlu makan makanan yang membekalkan kalsium lebih banyak juga.

Sakit pinggang dan belakang memang mengganggu tugas harian.


Sakit pinggang, belakang dan masalah tulang juga sering menimpa orang muda macam apa yang berlaku pada ibu ini.

Kasihan Puan Ida ni..muda-muda lagi dah ada masalah tulang, bahkan ada masalah lain juga yang menunjukkan gejala kekurangan kalsium yang agak teruk.


✔Sakit dalam punggung masa duduk
✔Sakit belakang semasa membongkok.
✔Tak mampu nak dukung anak walaupun anak beberapa kilo saja beratnya.
✔Tangan selalu rasa kebas apabila riba anak semasa menyusu.




Alhamdulillah..


Semuanya mula berkurang selepas beliau mengamalkan OSTEMATRIX, suplemen kalsium Shaklee. Puan Ida juga mengamalkan SET KESIHATAN OPTIMUM seterusnya untuk membantu beliau menjalani aktiviti harian dengan lebih baik. 


Kalsium Ostematrix Shaklee

Sebotol Ostematrix mengandungi 120 biji kaplet berharga RM61.

Mengikut kajian pengambilan kalsium adalah paling baik jika diambil bersama dengan dengan magnesium. Penyerapan kalsium akan jadi paling baik dengan kehadiran magnesium. Kekurangan magnesium memberi kesan kepada kemampuan tubuh mengawal penggunaan kalsium.


Set Kesihatan Optimum adalah set asas yang disarankan kepada hampir semua masalah kesihatan. Sering dijadikan gabungan dengan set kesihatan yang lain. Ia membantu memberi tenaga dan melengkapkan pemakanan tambahan harian yang diperlukan untuk rutin seharian.

Set Kesihatan Optimum terdiri daripada:
Vita-C Plus 180 biji RM92.50
Vitalea Iron Formula 120 biji RM88.75
B-Complex 120 biji RM53.75

Risau sakit pinggang, belakang dan kebas2 anda tak hilang selamanya? Anda perlu bertindak sekarang. Peningkatan usia dan sakit pinggang dan belakang yang teruk boleh menyebabkan anda cepat bongkok juga. Jangan biarkan tulang-tulang anda semakin merapuh. 


Boleh hubungi saya sekarang jika anda berminat untuk mencubanya..




Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

No comments:

Post a Comment

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.
Adbox