Nak cari tentang apa?

Cara hilangkan senggugut kuat sampai rasa nak patah pinggang.

Assalamualaikum..


Pernah tak anda alami senggugut kuat?
Sakitnya di bahagian bawah perut dan macam contraction nak bersalin pun ada..rasa nak patah pinggang ni dibuatnya kadang-kadang. Pernah juga saya merasa..dahla kena time nak shopping, terus ajak suami balik.


Satu kerja pun tak boleh nak buat bila dah kena senggugut..yang pernah alami je tau bagaimana rasanya..


Tahap kontraksi berbeza bagi setiap orang.
Jika terlampau kuat hingga tidak tertahan lagi walaupun anda telah mencuba petua yang diberikan anda perlu merujuk kepada doktor. Senggugut kuat juga tanda penyakit lain seperti endrometriosis, fibroid dan jangkitan kuman pada otot pelvik.


Kenapa boleh senggugut?

Telur yang dibebaskan ovari yang tidak disenyawakan oleh sperma akan dibuang melalui haid. Semasa proses pembuangan telur ini, rahim akan mengecut dan seterusnya salur darah di sekitar rahim akan mengecut untuk membuang telur tersebut. Proses pengecutan otot rahim inilah menyebabkan berlakunya kontraksi atau kesakitan pada bahagian rahim yang kita panggil senggugut.


Pernah alami senggugut?

Hmm..terima kasih Puan Maria..
Beliau sudi berkongsi pengalaman mengalami senggugut.



Masalah Senggugut Teruk Nak Patah Pinggang! Mak Aih, Nasib Dah OK from iReach HD on Vimeo.


Macamana nak kurangkan senggugut dengan segera?

Selalunya apabila mengalami senggugut, anda boleh mengurangkannya dengan segera dengan cara berikut:


  1. Tuam bahagian bawah perut yang mengalami kekejangan dengan beg air panas.
  2. Bertungku pada bahagian bawah perut. Kadangkala darah haid yang berketul dan tidak lancar menyebabkan sakit senggugut makin teruk.
  3. Minum susu panas.
  4. Urutan pada bahagian yang mengalami kontraksi boleh bantu melegakan. Boleh gunakan minyak angin yang panas berangin dan urut dengan lembut.

Senggugut juga boleh dikurangkan dengan pengambilan Ostematrix dan GLA Complex.


Kalsium Ostematrix

Kelancaran saraf dan pengecutan otot memerlukan kalsium yang mencukupi. Dengan kalsium yang cukup, kita tak mudah senggugut. Sakit pinggang dan sakit kepala ketika fasa period pain juga dapat diredakan. InsyaaAllah.


GLA Complex

GLA Complex mengandungi Linoleic acid yang berfungsi untuk mengurangkan kesakitan yang berlaku semasa proses pengecutan rahim sewaktu haid.

 
Kalsium Ostematrix dan GLA Complex Shaklee
Ostematrix: RM61 (120 biji)
GLA Complex: RM91.25 (60 biji)

Kredit pic: diaryofmuhammad.com


Kata orang, sakit senggugut ni istimewa sebab wanita saja yang merasainya. Kadang-kadang bila senggugut pakej lain juga datang sekali..dengan mood swingnya, sakit kepala dan sakit pinggang. Semua simptom period pain yang dialami kadang-kadang buat kita hilang mood nak buat apapun.

InsyaaAllah, anda standby saja Ostematrix dan GLA Complex ni. Bukan saja membantu meredakan kesakitan senggugut, bahkan anda dapat pelbagai lagi kelebihan Ostematrix dan GLA Complex ni terutamanya untuk wanita, Mak-mak yang nak menopause juga boleh ambil GLA Complex ni untuk membantu memberi keselesaan untuk mereka.


*Ostematrix dan GLA Complex boleh diambil seawal usia datang haid. 


Hubungi saya jika anda berminat untuk order.




Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

 ✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

1 comment:

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.
Adbox