Friday, January 30, 2015

Kelebihan Surah Al-Kahfi dibaca pada hari Jumaat

Assalamualaikum.

Hari ini hari Jumaat. Seperti biasa malam jumaat atau hari Jumaat kita digalakkan membaca surah al-Kahfi. Surah al-Kahfi memang agak panjang. Ada 110 ayat semuanya. Dan hampir sejuzuk panjangnya.

Jika kita benar- benar mendalami kelebihan surah ini..pasti kita tidak akan sekali kali meninggalkannya. Apapun tidaklah bermaksud hanya surah ini yang baik diamalkan. Namun surah al-Kahfi adalah antara surah yang sangat banyak fadhilatnya jika diamalkan selain al - Faatihah dan surah 4 Qul..

Sayangnya saya baru mengamalkannya sejak suami memberitahu tentang fadhilatnya ketika kami baru berkahwin 11 tahun yang lalu. Sejak itu, saya mula mengamalkannya bersama suami. Sangat rugi jika terlepas membacanya. Jika keuzuran, saya akan mendengar bacaan surah tersebut daripada suami. Terima kasih kepada suami saya yang telah banyak membimbing saya.

Kenapa kita digalakkan membaca surah al-Kahfi pada hari Jumaat?

Terdapat beberapa hadith yang telah menyatakan kelebihan surah al-Kahfi dibaca dan dijadikan amalan terutamanya pada hari Jumaat.

Berikut 3 di antara kelebihan membaca surah Al-Kahfi di hari Jumaat:

1. Dipancarkan cahaya pada dirinya di hari kiamat kelak, dari kaki hingga ke langit

مَنْ َقَرَأَ سُوْرَةَ الْكَهْفِ لَيْلَةَ الْجُمْعَةِ أَضَاءَ لَهُ مِنَ النُّوْرِ فِيْمَا بَيْنَهُ وَبَيْنَ الْبَيْتِ الْعَتِيْقِ

"Barangsiapa membaca surah Al-Kahfi pada hari Jumaat, maka akan dipancarkan cahaya untuknya di antara dua Jumaat." (HR. Al-Hakim dan Al-Baihaqi, disahihkan Al-Albani)

2. Diampuni dosanya antara dua Jumaat

مَنْ قَرَأَ سُوْرَةَ الْكَهْفِ فِي يَوْمِ الْجُمْعَةِ سَطَعَ لَهُ نُوْرٌ مِنْ تَحْتِ قَدَمِهِ إِلَى عَنَانِ السَّمَاءَ يُضِيْءُ لَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَغُفِرَ لَهُ مَا بَيْنَ الْجُمْعَتَيْنِ

“Siapa yang membaca surah Al-Kahfi pada hari Jumaat, maka akan memancar cahaya dari bawah kakinya sampai ke langit, akan meneranginya kelak pada hari kiamat, dan diampuni dosanya antara dua jumaat.” (Hadis riwayat Ibnu Umar dalam at-Targhib wa al- Tarhib)

3. Diselamatkan dari fitnah Dajjal

Imam Muslim meriwayatkan dari hadis al-Nawas bin Sam’an yang cukup panjang, yang di dalam riwayat tersebut Rasulullah saw bersabda,

“Maka barangsiapa di antara kamu yang mendapatinya (mendapati zaman Dajjal) hendaknya ia membacakan atasnya ayat-ayat permulaan surah al-Kahfi.”

“Barangsiapa yang membaca sepuluh ayat dari permulaan surah Al-Kahfi, maka ia dilindungi dari Dajjal.” (HR. Muslim)

Imam Nawawi berkata,

“Sebabnya, kerana pada awal-awal surah al-Kahfi itu tedapat atau berisi keajaiban-keajaiban dan tanda-tanda kebesaran Allah. Maka orang yang merenungkan tidak akan tertipu dengan fitnah Dajjal."

Demikian juga pada akhirnya, yaitu firman Allah:
“Maka apakah orang-orang kafir menyangka bahwa mereka (dapat) mengambil hamba-hamba-Ku menjadi penolong selain Aku? . . .” (Al-Kahfi: 102)

Sumber : Bersama Dakwah

Hmm..
Dah tau kelebihan surah al-Kahfi ni mesti rasa rugi sangat jika tak amalkan. Walaupun agak panjang..jika biasa diamalkan ia akan berasa lebih mudah. Sebaik-baiknya bacalah dan hayatilah juga maksud setiap ayat dalam surah al-Kahfi.

Biasanya kita cuma perlu memperuntukkan sejam pada malam Jumaat untuk membacanya. Bagi mereka yang berasa terlalu panjang dan jika tidak dapat dihabiskan membaca al-Kahfi pada malam Jumaat, bolehlah disambung bacaannya keesokan harinya pada siang hari Jumaat.

Semoga dapat kita jadikan bacaan amalan selepas kita mengetahui fadhilatnya. Pernah saya dengar kuliah seorang ustaz mengenai surah ini. Kata ustaz, jika suami sering mengamalkan surah al-Kahfi, namun tidak bagi isterinya atau keluarganya, si suami masih tidak mampu untuk menyelamatkan ahli keluarganya  dari fitnah dajjal jika anak isteri mereka sendiri juga tidak mengamalkannya. Allahua'lam.

Sebaik-baiknya kita galakkan  setiap ahli keluarga termasuklah anak-anak kita untuk turut mengamalkan membaca surah al-Kahfi ini.


10 ayat terawal dan 10 ayat terakhir surah al-Kahfi


Sekurang-kurangnya cubalah kita dan ahli keluarga untuk menghafal 10 ayat pertama dan 10 ayat terakhir dari surah al-Kahfi ini. Mudah-mudahan kita dan orang tersayang dilindungi Allah daripada fitnah Dajjal dan diampunkan juga segala dosa-dosa kita yang lalu.

InsyaaAllah.


Saturday, January 24, 2015

7 Tanda toksin berlebihan dalam tubuh yang jarang anda peduli. Awas!!

Assalam..

Pernah tak..

Anda dijauhi kerana masalah bau badan??
Anda direnung kerana banyaknya jerawat atau sering menggaru-garu??
Anda ditegur boss atau rakan sekerja kerana selalu kepenatan?

Anda mungkin ada toksin berlebihan dalam tubuh tanpa anda sedari..
Arghh..teruk juga ni..lebih-lebih lagi kalau pasangan sendiri dah mula perasan dan tegur..
Malu juga kan..

Jom kita periksa tanda-tanda ni..untuk tahu teruk ke tak masalah toksin dalam tubuh anda..jika anda mempunyai semua tanda-tanda yang disenaraikan..anda mungkin perlu cari penyelesaiannya..


7 Tanda toksin berlebihan dalam tubuh

1. Selalu keletihan




Walaupun dah berehat panjang dan tidur secukupnya tapi masih rasa letih. Buat kerja sikit dah letih. Bila terlalu letih dan jadi hypo, mulalah nak minum kopi segera atau makanan manis..kononnya nak tambah tenaga...

hmm..sebenarnya itu akan menjadikan anda lebih cepat letih..gula daripada minuman dan makanan manis hanya memberi tenaga segera tetapi bersifat sementara..Keletihan juga adalah tanda tindakbalas hormon terhadap sistem imun tubuh anda..ini adalah salah satu tanda anda mungkin dah terlalu banyak toksin dalam tubuh.



2. Berat badan susah nak turun




Saya tau bukanlah mudah nak turunkan berat badan, tetapi jika anda dah bersenam setiap hari, mengurangkan kalori daripada pemakanan dan ambil suplemen untuk turunkan berat tetapi berat masih tak turun-turun juga..itu memang pelik..

Sebenarnya tanpa anda sedar, fungsi hormon semula jadi kita boleh terjejas oleh racun yang terdapat dalam makanan dan produk-produk penjagaan diri yang kita gunakan setiap hari. Walhal hormon-hormon ini penting untuk mengawal berat badan. Racun ini juga semakin banyak terkumpul dari hari ke hari kerana anda tidak pernah melakukan detoks. Makin banyak terkumpul dalam badan.

Sukar menurunkan berat badan adalah tanda terbesar tubuh anda sebenarnya dipenuhi toksin sehinggakan apa sahaja ubat, suplemen mahupun senaman masih tidak mampu menurunkan berat badan anda..



3. Nafas berbau



Mungkin dah puas anda berus dan berus gigi anda, mengunyah gula-gula getah, berkumur dengan ubat kumur, namun masih tidak boleh menghilangkan bau nafas.

Nafas berbau sering dikaitkan dengan masalah penghadaman, tetapi ia juga bermakna hati anda sudah tidak mampu untuk menghapuskan terlalu banyak toksin dalam badan anda. Sehinggakan bau nafas yang busuk itu tetap kembali.

Tak hairanlah jika rakan-rakan dah mula menjauhi anda kerana nafas anda yang berbau..Kasihan pasangan anda jika mereka terpaksa menahan bau nafas anda. Oh ya..badan berbau juga merupakan tanda anda ada masalah toksin dalam badan.


4. Sembelit



Apabila kita sembelit, najis dan toksin dalam tubuh tidak dapat dikeluarkan sebaiknya. Akhirnya terkumpullah semua toksin yang boleh memberi kesan negatif badan kita. Selain sakit perut, sembelit juga boleh menyebabkan sakit kepala, sakit-sakit badan, dan keletihan.

Kenapa boleh sembelit jika toksin berlebihan? Ia mungkin berpunca daripada masalah penghadaman makanan yang anda ambil juga.. Makanan proses sukar dihadam dengan baik kerana bercampur dengan bahan kimia dan pengawet untuk mengekalkan kesegaran dan ketahanannya.

Malangnya, makanan proses inilah yang menyebabkan masalah penghadaman sehingga menyebabkan masalah sembelit pula. Bayangkan berapa lama anda telah mengambil makanan proses ini sepanjang hidup anda tanpa disedari. Anda juga berasa sembelit semakin kerap?? Boleh jadi inilah puncanya.



5. Sensitif pada bauan




Orang yang mempunyai toksin yang tinggi dalam tubuh selalunya akan bertindakbalas dengan bauan..terutamanya bau wangi...Tindakbalas yang macamana??

Anda mungkin mengalami pening, sakit kepala atau sakit perut apabila tercium bauan yang kuat..

Itu juga salah satu tanda anda mungkin mempunyai toksin yang banyak dalam tubuh kerana bereaksi dengan bauan daripada bahan kimia...Ini bermakna anda juga PERLUKAN DETOKS..

Tapi jangan sesekali keliru dengan alahan mengandung yer..Haa..sila pastikan kenapa anda mengalaminya..



6. Sakit kepala



Jika anda mengalami sakit kepala selalu..berkemungkinan besar racun toksin telah terlalu banyak dalam tubuh anda hingga mengganggu peredaran darah anda dan menyebabkan sakit kepala.



7. Reaksi Kulit



Jerawat, ruam, bisul dan masalah kulit yang lain menunjukkan anda ada masalah toksin berlebihan. Jerawat, khususnya, boleh dikaitkan dengan racun dalam makanan yang diambil atau penggunaan produk penjagaan kulit.

Ruam dan gatal-gatal pada kulit pula adalah tanda tubuh cuba menyingkirkan toksin yang berlemak dan toksin yang tidak larut dalam air.


Mata menjadi  merah atau bengkak juga menunjukkan hati mengandungi paras toksin yang tinggi. Ia juga menandakan badan kita sedang dalam proses pembuangan toksin.

Mata bengkak dan ekzema atau psoriasis juga boleh menjadi tanda-tanda bahawa anda mempunyai paras toksik yang tinggi dalam tubuh.


Bagaimana caranya saya nak buang toksin?


  • Melakukan senaman:


Bersenam dapat membantu melancarkan peredaran darah dan memudahkan kita membuang toksin melalui peluh.


  • Minum air kosong yang banyak:


Air mampu mengurangkan kepekatan darah. Dengan minum airsecukupnya akan membantu melancarkan proses pembuangan toksin melalui urin atau najis.


  • Berurut:


Berurut boleh membantu melancarkan peredaran darah yang mungkin tersumbat.


  • Mengambil makanan semulajadi:


Sesekali anda juga boleh amalkan mengambil makanan seperti yogut, bawang putih, cuka epal, cuka kurma, atau jus lemon untuk mengeluarkan toksin dalam tubuh kita.


  • Detoks dengan suplemen Shaklee

Tak tau nak pilih yang mana?? Boleh hubungi saya untuk membantu anda membuat pilihan.

Jangan biarkan diri anda mengalami semua tanda-tanda di atas terlalu lama. Bahaya ya..boleh membawa kepada penyakit-penyakit yang lebih serius jika dibiarkan. Anda juga berasa tidak selesa mengalaminya.

Nak kurus? Nak sihat? Nak aktif??
DETOKS TUBUH ANDA SEGERA!!

Biar saya bantu anda memilih mana yang sesuai jika anda ingin detoks dengan Shaklee.

Hubungi saya melalui sms/whatsapp:

RAIHANA 019.938.7282


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:
 ✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

Friday, January 23, 2015

Kerana masalah slipped disc, sanggup ikat perut beli Vivix..

Assalam..

Apa khabar kita semua hari ni? Alhamdulillah jika kita masih sihat, boleh berjalan ke sana sini. 

Saya terpanggil nak berkongsi kisah Min  yang pernah mengalami masalah PID atau slipped disc kronik pada tulang belakang Min menyebabkan Min terlantar dan tidak boleh berjalan sehingga terpaksa berhenti kerja...

Sedikit info mengenai PID@ Slipped disc:

Apakah yang dimaksudkan dengan prolaps intervertebral disc (Disc Slipped)? Prolaps intervertebral disc berlaku apabila bahagian luar disc pecah dan ini menyebabkan teras dalam disc seperti gel terkeluar. Ini boleh memberikan tekanan kepada saraf tunjang atau pada gentian saraf tunggal.


Bukan sahaja disc boleh tergelincir kerana masalah tersebut, tetapi juga ia memberi tekanan di kawasan kawalan saraf, dan menyebabkan kebas-kebas di tangan atau kaki. Slipped disc boleh berlaku di mana-mana bahagian di sepanjang tulang belakang.


Kebiasaannya ia paling sering berlaku di bahagian belakang yang lebih rendah, iaitu antara vertebra keempat dan kelima dan ia menyebabkan pesakit mengalami sakit pinggang berpanjangan. 
Rujukan: Spinal-HealthCare


Hari ini saya nak berkongsi kisah benar yang telah dikarang sendiri oleh Min..
Mudah-mudahan kisah ini memberi sedikit harapan buat mereka yang sedang menghadapi masalah slipped disc untuk terus berikhtiar..

===================================



Cepatnya masa berlalu.

Tahun 2015 ni kira dah masuk 3 tahun lebih saya dah tak kerja sejak hujung tahun 2011 lagi.



Pada awalnya saya cuma ambil cuti tanpa gaji kerana kesihatan saya yang agak teruk masa tu. Tapi disebabkan keadaan saya belum stabil saya terpaksa berhenti kerja juga.


Saya telah disahkan oleh doktor pakar orthopedik, mengalami masalah tulang belakang PID (Prolapse Intervetebral Disc) a.k.a Slipped Disc kronik, di mana pada masa itu tapak kaki kiri saya mulai kurang deria rasa.


Saya hanya rasa macam ada sesuatu yang melekat di tapak kaki tetapi sebenarnya tiada apa2. Saya tak dapat rasa apa2 sewaktu kaki memijak clutch kereta.


Pinggang saya sudah semakin sangat sakit. Saya perlu bertahan. Saya teruskan juga pergi ke ofis.


Fikiran saya masa tu hanyalah pergi jumpa doktor yang berhampiran ofis tempat saya kerja, minta surat untuk refer ke doktor pakar orthopedik dan minta cuti tanpa gaji dari bos selama sebulan. Tak kira bos bagi atau tidak saya mesti cuti. Kalau tak bagi juga saya berhenti kerja.


Ya.. itu dah kira 4 tahun yang lepas.


Selama 2 tahun saya berjuang menahan sakit. Saya tak boleh jalan. Tak boleh baring. Tak boleh duduk lama2. Semua serba tak kene. Masa tu saya masih bujang. Mak, abah dan adik2 banyak membantu.


Ketika saya sedang berjuang menahan sakit, saya lebih banyak duduk di tikar sejadah. Lepas subuh terus dhuha. Tenang sangat masa tu. Walaupun setiap pergerakan saya sangat sukar dan sakit namun setiap kali berbual2 dengan Pemilik Sekalian Alam ini hati sentiasa tenang dan lapang. Seolah hilang segala kesakitan dan kesusahan.


Setelah lama saya sendirian, asbab sakit yang saya alami, Allah temukan jodoh saya dengan seorang lelaki yang sangat budiman. Itulah suami saya.


Ya.. betul janji Allah. Setiap kesulitan itu diiringi dengan kemudahan. Saya sakit, terlantar, Allah temukan jodoh yang bertahun2 saya cari dan tunggu. Alhamdulillah.. syukur ya Allah...


Asbab sakit dan jodoh pula..saya ditemukan dengan Shaklee. Ya Shaklee..

Satu jenama yang sudah lama juga saya cari sebab saya tahu jenama ini mempunyai produk yang baik. Mak banyak kali cerita tentang Shaklee. Mak kata mak pernah beli minyak ikan Shaklee untuk adik istimewa. Masa tu mungkin sekitar tahun 2007. Saya pun tak pasti. Saya masih bersekolah masa tu.


Ada perubahan yang memberangsangkan. Sebab tu saya cari semula jenama Shaklee. Kami sangkakan produk Shaklee ni dah tak ada lagi. Bila tahu ada lagi rasa gembira sangat.


Saya mula makan vitamin Shaklee semasa dalam pantang. Sebab nak tambah pengeluaran susu badan. Saya ambik ESP dan Alfalfa.

Tetapi masa tu rasa macam tak menjadi. Namun saya teruskan juga. Lama kelamaan saya rasa susu saya semakin pekat. Walaupun tak banyak seperti orang lain tetapi anak saya tetap dapat menyusu. Dan semakin lama pengeluaran susu bertambah. Alhamdulillah. Syukur sangat.


Masa dalam pantang saya rasa sangat tak sihat. Mungkin kesan sakit tulang belakang saya. Manakala jari dan pergelangan tangan kiri saya pula kebas dan sangat sakit hingga tak boleh disentuh. Saya berasa sangat sukar untuk mengangkat dan menguruskan anak saya pada masa itu. Tiap kali nak mengangkat anak untuk disusukan saya akan mengalirkan air mata menahan kesakitan.


Dalam masa yang sama bila ada rezeki lebih saya akan beli lagi vitamin Shaklee. Sedikit demi sedikit saya tambah.


SR Vitamin C,

Vitalea,

B Complex,

Vitamin E,

GLA,

Zinc Complex,

Peppermint-Ginger,

Herb Lax,

Omegaguard,

Lecithin,

Garlic

Vivix


Maaf terlalu banyak pula


Bukan saya seorang yang makan. Ahli keluarga saya ikut makan juga. Sehinggalah pada suatu masa saya kumpulkan semangat mengikat perut untuk beli dan mencuba Vivix. Upline saya, saya biasa panggil beliau Kak Shareena cadangkan saya mencuba Vivix untuk masalah PID ini.


Alhamdulillah. Dapat juga beli masa promosi Vivix sebelum ni. Satu botol je mampu nak beli. Memang agak mahal. Tapi demi kesihatan dan anak saya, saya perlu ketepikan harga tu. Kesihatan lebih penting.


Seminggu selepas makan Vivix dan Omega (vitamin2 lain ada makan juga tapi saya utamakan Vivix dan Omega dulu), sakit dipergelangan tangan kiri mulai berkurang. Lama kelamaan selepas habis satu botol Vivix dalam tempoh sebulan saya tak perasan yang sebenarnya jari dan pergelangan tangan kiri saya telah pulih. Dan pada 15hb Januari 2015 doktor orthopedik telah sahkan jari dan pergelangan tangan kiri saya telah pulih sepenuhnya. Doktor seperti tidak percaya kerana saya tidak makan sebarang ubat tahan sakit ataupun membuat fisioterapi. Subhanallah. Alhamdulillah.


Kini sakit belakang, pinggang masih ada tetapi keadaan kesihatan saya sudah jauh beza dari dahulu.


Saya sudah boleh berjalan, sudah boleh buat kerja rumah lebih sedikit, lebih sihat dan cergas berbanding dahulu, kulit wajah saya lebih sihat dari sebelum ni. Dulu kusam dan berjerawat. Masalah keputihan dah tiada. Masalah dalaman wanita dapat di atasi. Daya ingatan saya semakin baik.


Pendek kata Syukur Alhamdulillah kerana banyak masalah kesihatan saya menunjukkan perubahan yang ketara secara keseluruhannya.


Begitulah.. Satu langkah yang kecil dapat membantu ke arah satu perubahan yang besar. Bantu diri untuk bantu orang lain. InsyaAllah kita mampu mengubahnya.


====================================


Terima kasih Min atas perkongsian..

sangat memberi inspirasi buat mereka yang sedang menghadapinya.. Allah pasti menemukan kita dengan penawarnya selagimana kita berusaha..yang penting jangan sesekali berputus asa mencari penawar..


Jika anda juga berminat untuk mencuba Vivix..teruslah berhubung dengan saya..pengedar Shaklee anda yang sah bagi seluruh Malaysia..Jika anda berdekatan dengan saya, saya sedia melakukan penghantaran terus kepada anda..


BERITA BAIK UNTUK ANDA!!
VIVIX ADA PROMOSI SEPANJANG JANUARI 2015 INI..


BELI 2 BOTOL DAPAT DISKAUN 5%
BELI 6 BOTOL DAPAT PERCUMA SEBOTOL


TAWARAN INI HANYA SAH SEHINGGA 31 JANUARI 2015 SAHAJA!!



Jika anda atau orang tersayang ingin berikhtiar dengan Vivix atau mana-mana suplemen Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi saya melalui SMS/Whatsapp/Call:

Raihana-019.938.7282


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)



Ibu muda ini telah berjuang melawan 3 jenis kanser sepanjang hidupnya..

Assalam...

Allaahuakbar..Maha Besar kuasa Allah..

dah lama mencari dan cuba menghubungi semula customer saya yang istimewa ni..baru saja beberapa hari lepas saya cuba menghubunginya semula setelah setahun lebih tak berjumpa namun gagal..mesej dan call semua tak berbalas..sangat ingin mengetahui khabarnya sekarang..kadang2 terdetik di hati..semoga Allah masih memanjangkan usia Gee..

alhamdulillah..siapa sangka..hari ni Allah hantar beliau terus ke rumah saya walaupun beliau tak pernah tau ini rumah saya..

Kenapa istimewanya customer saya yang sorang ni?

Alhamdulillah..Gee sudah semakin sihat berbanding dulu..masih mampu tersenyum di sebalik penderitaan yan telah dilalui..
Semoga Allah merahmatimu..aamiin.


Ya..jika sahabat2 masih ingat pos saya 2013 yang lalu di sini saya ada ceritakan tentang seorang ibu muda sebaya saya yang sangat tabah meneruskan hidup dengan 3 jenis kanser sepanjang usianya:
Kanser rahim, kanser payudara dan sekarang beliau masih lagi mengidap kanser hati@ hepatitis C...


Suatu masa dulu beliau pernah sembuh dari kanser payudara setelah mengambil Vivix dan nutriferon dengan izin Allah..2013 beliau bertemu saya dan mencuba lagi dengan Vivix dan nutriferon setelah doktor sahkan beliau mengidap kanser hati pula..

alhamdulillah kesihatan beliau makin baik selepas itu dengan izin Allah..katanya beliau juga mencuba pelbagai ubat2 akar kayu termasuklah keladi tikus untuk masalah kanser hatinya..dengan segala usahanya dan izin Allah..beliau masih 'bertahan'...

Agak lama kami tak berhubung sejak beliau berpindah..kini Allah hantar dia terus ke rumah..untuk berjumpa suami berubat datuk saudaranya yang sakit ..dan dia sendiri tak menyangka akan bertemu saya..

Gembira dengar ceritanya..walaupun doktor sendiri mengatakan sakitnya tiada ubat..dia tetap terus berikhtiar..katanya dia bersyukur..penyakit ini mendekatkannya lagi dengan Allah..dan syukur..saya masih berpeluang berjumpa dengannya...mendengar kisah dan pengalaman hidupnya sepanjang bergelar pesakit kanser...

Ya Allah...berikanlah kesembuhan untuk Gee...

Sudah beberapa kali Gee ibarat mati hidup semula.. berjuang melawan ketiga tiga kanser..
Doakan semoga Gee masih kuat berjuang melawan kansernya..demi 3 orang anaknya dan suami yang sentiasa menyokongnya..semoga Allah memberikan kesembuhanNya buat Gee..
Aamin..

Untuk mereka yang sedang berdepan dengan kanser, saya harap kisah Gee ini memberi inspirasi buat anda..

Vivix cuma asbab Gee pernah sembuh dari kanser payudaranya yang dulu...semuanya berlaku kerana izin Allah..apapun..Gee tak pernah kenal erti putus asa...walaupun sekali lagi dia diuji dengan kanser hati pula..

Katanya, dia masih ingin sembuh dan akan terus berusaha untuk sembuh demi keluarganya.
Sama-sama kita doakan yang terbaik untuk Gee..

Jika anda juga berminat untuk mencuba Vivix..teruslah berhubung dengan saya..pengedar Shaklee anda yang sah bagi seluruh Malaysia..Jika anda berdekatan dengan saya, saya sedia melakukan penghantaran terus kepada anda..


BERITA BAIK UNTUK ANDA!!
VIVIX ADA PROMOSI SEPANJANG JANUARI 2015 INI..

BELI 2 BOTOL DAPAT DISKAUN 5%
BELI 6 BOTOL DAPAT PERCUMA SEBOTOL

TAWARAN INI HANYA SAH SEHINGGA 31 JANUARI 2015 SAHAJA!!


Jika anda atau orang tersayang ingin berikhtiar dengan Vivix atau mana-mana suplemen Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi saya melalui SMS/Whatsapp/Call:


Raihana-019.938.7282



Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

Thursday, January 15, 2015

Vivix untuk pesakit buah pinggang kembali sihat

Assalam..

Akhir-akhir ini..ramai pula pengunjung yang singgah ke entri saya mengenai penyakit buah pinggang. Saya berkongsi mengenainya sejak ibu mertua saya sendiri mengalaminya hingga memerlukan dialisis pertengahan tahun lepas.

Anda juga boleh merujuk entri-entri yang lalu dari sini:



InsyaaAllah..sempena promosi Vivix kali ini saya nak ceritakan sedikit mengenai peranan Vivix dalam membantu rawatan pesakit buah pinggang beserta testimoni para pesakit buah pinggang yang semakin pulih setelah mengamalkannya.

Sebelum tu..ingin saya jelaskan sedikit keraguan yang selalu dialami pesakit buah pinggang apabila mengambil suplemen.

Ramai pesakit buah pinggang yang takut nak mencuba suplemen kerana bimbang ia akan semakin membebankan buah pinggang atau mungkin semakin menjejaskan masalah buah pinggang mereka..
Saya kongsikan pandangan pesakit ini yang saya printscreen dari laman celiknutrisi.my. Boleh juga rujuk printscreen pos Niza di fb pada bahagian testimoni di bawah.




Ini adalah perkongsian daripada salah seorang pengguna suplemen Shaklee sahaja. Kesan mungkin berbeza bagi setiap pengguna. 

Ibu mertua saya juga mengambil suplemen Shaklee di samping ubat-ubatan hospital. Tiada masalah baginya. Suplemen shaklee boleh diambil walaupun telah mengambil ubatan hospital. Cuma anda perlu rujuk pengedar untuk konsultasi cara yang sesuai untuk ambil.

Suplemen Shaklee BUKANLAH UBAT..ia cuma makanan tambahan yang membantu pesakit lebih sihat dan bukanlah penyembuh. Walaubagaimanapun telah banyak bukti ia sangat membantu pesakit yang sedang dlm rawatan untuk pulih dan lebih sihat.

Apapun, anda janganlah merasa ragu untuk mencuba suplemen. 


KENAPA VIVIX?

Sebagaimana entri-entri saya yang lain mengenai Vivix..anda akan perasan yang saya selalu mencadangkan Vivix untuk hampir kebanyakan penyakit kronik termasuklah kanser dan mereka yang nak berhenti merokok juga.


Mungkin anda tertanya-tanya..Vivix ni untuk apa sebenarnya..



Vivix diformulasi sebagai tonik anti penuaan yang membantu memperbaharui sel dan memulihkan sel kita secara keseluruhannya supaya kembali seperti dna sel kita yang asal sewaktu kita sihat dan muda.

Proses ini menyebabkan tubuh akan menolak unsur asing yang tidak baik dan memulihkan semula sel seperti asalnya sebagaimana ketika kita sihat.

Dengan cara berfungsi yang sama inilah Vivix membantu melambatkan penuaan, menolak nikotin dari perokok, memulihkan sel dan luka pesakit diabetes, membantu memulihkan sendi pesakit stroke dan membantu memulihkan kesihatan pesakit kanser.

Begitu juga dengan pesakit buah pinggang. Ia membantu memulihkan kesihatan pesakit buah pinggang secara menyeluruh dan menjadikan pesakit buah pinggang lebih sihat setelah mengamalkannya. 


ALHAMDULILLAH..


Dah ramai pesakit buah pinggang dapat kembali menikmati kesihatan yang jauh lebih baik setelah mengamalkan Vivix. Vivix tidak membebankan buah pinggang. Ia dalam bentuk cecair yang mudah larut dan bukannya seperti pil atau tablet.

Berikut saya kongsikan testimoni beberapa orang pesakit buah pinggang yang telah mengambil Vivix untuk membantu rawatan dan suplemen-suplemen yang lain juga.


TESTIMONI PESAKIT BUAH PINGGANG

Testimoni Vivix untuk buah pinggang

Buah pinggang kiri rosak, buah pinggang kanan berair dan ada ketumbuhan 18cm di pinggang kanan telah mengecut kepada 11cm sejak mengambil Vivix.




Testimoni lain-lain suplemen untuk masalah buah pinggang

Masalah protein keluar daripada buah pinggang bocor. Niza mengambil Alfalfa Shaklee, Omega Guard dan Lecithin. Kene minum air banyak.


Masalah kegagalan buah pinggang end stage, jantung, darah tinggi, dan sakit sendi. Mengambil set sendi (AJHT, Omega Guard,Ostematrix)



Cadangan suplemen selain Vivix

Anda juga boleh memilih mana-mana suplemen Shaklee yang sesuai selain Vivix juga seperti.. 
  1. NUTRIFERON: Membantu pengeluaran bahan buangan ginjal. Sangat perlu untuk Nephritis.
  2. OSTEMATRIX: Mempunyai magnesium yang penting untuk membantu penyerapan air dan menampung kehilangan kalsium akibat dialisis yang menyebabkan lenguh-lenguh badan dan tulang rapuh kepada pesakit buah pinggang.
  3. OMEGA GUARD: Membantu surutkan bengkak pesakit buah pinggang
  4. ALFALFA: Mengurangkan infeksi dan keradangan dan bengkak
  5. B-COMPLEX: Menurunkan retensi cecair

*Cadangan vitamin ini bergantung kepada simptom yang dialami pesakit.

Semua yang dicadangkan ini dapat membantu mengurangkan masalah yang dialami pesakit buah pinggang berdasarkan simptom yang dialami.

Memandangkan VIVIX adalah suplemen terbaik untuk kebanyakan penyakit kronik, ia adalah antara cadangan terbaik bagi mereka yang takut nak ambil suplemen berbentuk tablet atau kapsul.



BERITA BAIK UNTUK MEREKA YANG INGIN MENDAPATKAN VIVIX..hanya Januari 2015!


Tawaran ini akan berakhir pada 31 Januari 2015.

Cepat order sebelum kami kehabisan stok yer..
Pos PERCUMA ke seluruh Malaysia.


Jika anda atau orang tersayang ingin berikhtiar dengan Vivix atau mana-mana suplemen Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi saya melalui SMS/Whatsapp/Call 

Raihana-019.938.7282



Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)



Tuesday, January 6, 2015

Nak kempiskan perut, berat turun 3 kilogram juga..

Assalam...

Dah lama nak berkongsi testimoni ni. Maklumlah..ini adalah testimoni orang yang paling hampir dengan saya. Haa..siapa lagi kalau bukan En SUAMI saya sendiri..Hasil usaha beliau mengambil Herblax dan Lecithin sepanjang cuti sekolah ni untuk mengempiskan perut...tak perlulah saya cerita detail yer pasal perut buncit ni..sensitifff!!


Suami saya ni memang tak berapa minat makan suplemen especially yang jenis pil-pil ni...dia lebih suka makan madu lebah asli..So, bukan mudah bagi saya mendapatkan kepercayaan beliau terhadap keberkesanan produk Shaklee ni juga..apapun..kami sekeluarga memang tak pernah tinggalkan madu lebah sebagai alternative suplement kami. Pada masa yang sama..saya dan anak2 masih konsisten mengamalkan Shaklee juga.


Suatu hari suami saya menyuarakan hasratnya untuk membeli produk "X" ni untuk mengempiskan perut..actually bukan makanan pun..tapi sejenis alat..katanya nak kempiskan perut dan kalau boleh nak turunkan berat sekali...Saya pun apa lagi..teruslah suggest Herblax dan Lecithin dulu kat suami..yerlah..alang-alang bini pun dah jual juga kan..hihi..

Inilah yang suami saya ambil..
HERBLAX DAN LECITHIN
Herblax untuk detox dan buang toksin, najis lama dan cuci usus..
Lecithin untuk bantu cairkan lemak dan dikeluarkan bersama semasa detox..

Mula-mula makan En SUAMI merungut juga..katanya kerap ke tandas..haa..normal tu yer..jika najis tidak cair macam cirit birit, itu tandanya usus kita masih normal walaupun kerap rasa nak buang air... yang positifnya..itu tandanya proses detox sedang berlaku...banyak kerak2 najis lama yang tertinggal dlm usus kita dapat dikeluarkan juga bila detox dengan herblax ni..


Jika mengalami cirit birit semasa consume Herblax, itu tandanya anda ada masalah penghadaman. Cuma perlu kurangkan dos pengambilan hingga proses membuang kembali normal. 


Sambung cerita saya tadi..lepas beberapa hari cuba, katanya dah normal..xcirit birit lagi.. Cumanya En.SUAMI akan elakkan makan jika esoknya perlu bekerja atau keluar ke mana2....untuk mengelakkan kerap dapat 'signal' ketika bekerja..nanti boleh mengganggu pula..

3 Minggu kemudian..


Kebetulan balik kampung saya..rumah mak ada penimbang berat. Saya timbang berat saya dan minta dia juga naik penimbang..Dia teragak-agak nak naik..sambil kata..

"hmm..turun ke..rasa macam sama jer..."

segan agaknya nak naik penimbang timbang betul2..dia naik sambil galas beg..katanya..hmm..sama jer..(naik dengan beg skali..memangla..)


Then..masa nak masuk tidur sekali lagi en suami lalu dekat penimbang..
Saya tengok dia naik penimbang tanpa disuruh dan akhirnya...
dia bgtau saya..."3kilo dah turun la..", katanya sambil senyum...Tak sangka..niatnya nak kempiskan perut je..tapi berat pun dapat turun sama...


Alhamdulillah..Allah izinkan menjadi.

Seminggu kemudian kami shopping pakaian kerja en suami..katanya nak beli seluar..ada seluar yg dia berkenan..katanya saiz biasa yg dipakainya takde..sales girl bg saiz yg seinci lebih kecil dr saiz yg dia mintak...katanya try la dlu..


Bila dah cuba..terkejut katanya sebab muat..padahal dh lama tak boleh pakai saiz tu..means saiz pinggang pun dah berkurang seinci dalam 4 minggu ni...alhamdulillah..satu kejayaan kecil setelah sebulan ambil herblax dan lecithin..sebelum ni saya dah suruh ukur pinggang nak tau ada perubahan ke tak..tapi katanya tak payahla..nampak sama jer..hmm..kalau tak ukur mana lah kita tau kan..


Sebab tu PENTING SANGAT2...

saya tekankan kat customer supaya ambil ukurlilit dan timbang dahulu sebelum mula makan set ni...sebab walaupun cuma sekilo yang turun..atau satu cm je yang kurang..itu adalah permulaan bagi kejayaan anda mengempiskan perut dan menurunkan berat anda...turun berat badan secara sihat yer..bukan turun mendadak...dan tanpa mengambil sebarang suplemen atau ubat yang ada bahan kimia ataupun penggalak untuk melakukannya...semua produk shaklee diperbuat daripada bahan semulajadi sahaja.


Apapun..saya teruja untuk berkongsi perkembangan en suami seterusnya nanti..kita tengok macamana pula hasilnya selepas 2 bulan..insyaaAllah...


Maaf tak dapat sertakan gambar..en suami mungkin tak berapa suka gambarnya diexpose kat public...apapun...terima kasih atas kepercayaan pelanggan2 yang telah membeli daripada saya...saya doakan anda juga akan berjaya dalam usaha mencapai matlamat anda..


*Pastikan anda mendapat panduan yang betul untuk menurunkan berat atau mengempiskan perut dengan set ini...konsultasi percuma untuk pelanggan yang mendapatkan set ini daripada saya...insyaaAllah..


Sebarang hasil dan kejayaan yang anda dengar dan lihat dari blog ini bukanlah datangnya dari kebaikan produk ini semata2..namun ia adalah dengan izin Allah atas usaha mereka juga...semoga dipermudahkan bagi kita...insyaaAllah...

Berminat nak cuba set ini?

Boleh hubungi saya..
RAIHANA
SMS/WHATSAPP/CALL
019 938 7282


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut: 

 ✍ PM: siti raihana ismail 
✐ Blog: Mauceriasokmo 
✉ Email: elraihan82@gmail.com 
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282 
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

Saturday, January 3, 2015

Multivitamin kanak-kanak semulajadi terbaik, Vitalea for Children

Assalam..

Ibu ayah sekalian sedang mencari multivitamin terbaik untuk anak-anak? Apa kata anda pertimbangkan juga multivitamin kanak-kanak terbaru daripada Shaklee..

Multivitamin ni namanya Vitalea for children dan memang diformulasi khusus untuk kanak-kanak terutamanya yang berumur 4 tahun ke atas.

Vitalea for Children
Sebotol 60 biji
Rm111

Apa yang terkandung dalam multivitamin kanak-kanak daripada Shaklee ni?? 

Vitalea for Children mengandungi 18 keperluan tambahan dalam bentuk vitamin dan mineral yang diperlukan seorang kanak-kanak. Tiada perisa tiruan dan pemanis tiruan.


Memberikan anak anda Vitalea for Children samalah seperti anak anda telah mendapat kesemua zat tambahan daripada makanan di bawah...

Sebenarnya Vitalea for Children telah lama dikeluarkan oleh Shaklee namun dihentikan pengeluarannya buat seketika untuk diperbaharui dengan formula baru yang lebih baik. Alhamdulillah ia telah kembali dengan 14 nutrisi dalam Vitalea for Children yang telah diperbaharui.
Multivitamin Vitalea for Children dengan tambahan nutrisi yang lebih banyak!!



Berita baik buat ibu bapa di luar sana..
Bulan ini, Januari 2015 Shaklee memilih multivitamin Vitalea for Children sebagai produk promosi bulan ini sahaja..

Anda boleh beli 3 botol sekaligus Vitalea for Children dan anda dapat percuma sebotol.
HUBUNGI SAYA untuk ketahui harga promosi ini.

BAGI YANG NAK HARGA YANG JAUH LEBIH JIMAT BERPULUH RINGGIT ANDA BOLEHLAH MENDAFTAR SEBAGAI AHLI. CUMA RM75 UNTUK MENDAFTAR DAN ANDA BOLEH BERKONGSI DENGAN KELUARGA DAN RAKAN-RAKAN UNTUK MENDAPATKAN KEBAIKAN SHAKLEE DENGAN HARGA TERMURAH BAGI SEMUA PRODUK SHAKLEE.


Saya sendiri dah rasa multivitamin ini. Ibu hamil yang tak boleh nak telan vitamin sewaktu hamil juga boleh mencubanya. Cumanya perlu diambil dalam dos yang lebih banyak untuk mencukupkan jumlah multivitamin anda. Rasa ala-ala ribena yang sedap dikunyah..anak-anak saya juga sangat gemarkannya..

Sangat sesuai untuk anak-anak yang ada masalah kurang selera makan, kurang berat badan, selalu jatuh sakit dan ada masalah gigi dan kekurangan kalsium akibat kurang minum susu..

Bagaimana nak dapatkannya??
Boleh hubungi saya. 

RAIHANA-019 938 7282

SAYA SEDIA UNTUK PENGHANTARAN TERUS KEPADA ANDA DI SETIU DAN KUALA TERENGGANU ATAU MELALUI POS KE SELURUH MALAYSIA.




Friday, January 2, 2015

Promosi Shaklee Januari 2015: Vivix, Alfalfa Complex, dan Vitalea 4 children multivitamin kanak-kanak

Assalam...

Alhamdulillah masih dipanjangkan usia menjengah ke tahun 2015..bulan Disember yang lalu menyaksikan 3 produk promosi dlm sebulan...Vita C, Vita E dan Shaklee Collagen Powder...

..dan bulan ini juga 3 lagi produk promosi telah diumumkan  sebagai produk promosi Shaklee bulan ini iaitu Vivix, Alfalfa Complex dan Vitalea for children, multivitamin kanak-kanak yang ditawarkan dengan formula yang telah diperbaharui..


Anda ada masalah di bawah??


Kulit cepat berkedut...jeragat..darah tinggi..diabetes..stroke..jantung..kanser..masalah buah pinggang...nak berhenti merokok....
dapatkan
VIVIX(Beli 6 percuma 1, Beli 2 Less 5%, keahlian percuma)


Detox..diabetes..gout..turunkan berat badan..milkbooster ibu menyusu..keintiman wanita..keputihan..
dapatkan
ALFALFA COMPLEX(Beli 6 percuma 1, Beli 2 Less 5%)


Anak kurang selera makan..anak selalu sakit..topup zat makanan anak..
dapatkan
VITALEA FOR CHILDREN(Beli 3 percuma 1)


HUBUNGI SAYA UNTUK DAPATKANNYA..

NAK HARGA AHLI??
JOM DAFTAR AHLI. CUMA RM75..

BELI 2 BOTOL anda dapat VIVIX KEAHLIAN PERCUMA!!
BELI SEBOTOL VIVIX JUGA ANDA DAPAT POS PERCUMA KE SELURUH MALAYSIA..

CALL@SMS@WHATSAPP SEKARANG!!
Raihana-019 938 7282







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Boleh saya bantu anda?? Sila semak emel untuk jawapan.

Name

Email *

Message *

Disclaimer

Disclaimer
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit...Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, ingatlah bahawa dengan izin ALLAH juga segala penyakit anda sembuh..bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen. Suplemen Shaklee adalah suplemen semulajadi yang selamat dan halal dengan kelulusan ISA, badan yang diiktiraf oleh JAKIM