Nak cari tentang apa?

Suplimen shaklee selepas bersalin dan berpantang


Assalamualaikum..

Alhamdulillah..saya dah selamat bersalin beberapa hari sebelum hari raya Aidil fitri yg lalu. Homebirth.

Homebirth yang tidak dirancang..apapun akan saya update pengalaman homebirth saya yg pertama ketika melahirkan anak ke 6 kami ni dalam entri akan datang insyaaAllah..

Kenalkan..anak ke 6 saya Hasnaa'

Tak sempat prepare selimut baby pun..balut baby dalam kain batik aje..kenangan sungguh.

Suplimen selepas bersalin


Alhamdulillah..saya baru saja melepasi fasa berpantang 44 hari..sepanjang berpantang saya consume set berpantang shaklee.. saya juga amalkan ubat2 homoepathy yg dibekalkan ayah saya seorang pengamal homoepathy.


alhamdulillah saya pulih dengan cepat. Waktu pemeriksaan ibu anak selepas 30 hari, baby Hasnaa' yang lahirnya cuma 2.55kg telah naik timbangan sebanyak 1.65 kg dan saya pula berjaya turunkan berat badan 10kg selepas bersalin. HB darah saya juga naik dengan cantik dgn bacaan HB 14.4..berbanding sebelum bersalin 12+ saja.


Patutla ramai yang tegur saya tak nampak macam ibu berpantang..sebab bibir pun dah merah dan tak nampak pucat macam ibu berpantang yang lain. Alhamdulillah.


 Suplemen selepas pantang



Selepas pantang kene makan suplemen lagi ke..

Ya..bagi saya. Sebab badan saya memerlukannya..


Sakit pinggang dan lenguh badan masih ada sebab kadang2 saya terpaksa menyusu sambil duduk lama..tambah pula dah mula buat kerja2 rumah yang perlukan saya bergerak aktif. Jadi saya makan OSTEMATRIX kalsium untuk bantu redakannya..alhamdulillah masalah sembelit dalam pantang pun tak ada lepas ambil.


Kulit memang ada pigmentasi sikit ms pregnant lepas. Lepas bersalin baru saya dpt ambil si VIVIX ni. Mudah-mudahan dapat hilangkan kesan2 pigmentasi tu dan kulit lebih cantik selepas ni. Penting juga untuk awet muda.. umur 34 tahun tapi dah beranak 6 memang saya perlukannya untuk mantain kesihatan dan kelihatan cantik di depan suami juga..


Selain untuk kulit saya perlukannya juga untuk membantu memulihkan dalaman tubuh saya..VITA C PLUS ni pun banyak membantu..especially dalam proses nak hilangkan stretchmark lepas bersalin..apapun inilah vitamin harian saya sejak dulu..


ZINC COMPLEX saya dh mula ambil semasa pantang..sebab zinc ni khasiatnya mcm makan pati ikan haruan. Tapi lebih mudah dimakan drp ikan haruan tu..tentulah kerana ia membantu menyembuhkan luka jahitan bersalin. Yg bersalin pembedahan pun amat digalakkan ambil utk bantu luka dalaman sembuh lebih cepat..walaupun dah habis pantang still ambil juga sebab saya nak elakkan rambut gugur lepas bersalin..alhamdulillah..rambut masih kuat selepas bersalin..


Last botol bawah tu ALFALFA COMPLEX. Hmm..yg ni banyak manfaatnya utk wanita. Bantu buang angin dalam badan..dan kuatkan semula dalaman wanita..dan aset2 wanita..selain tu..alfalfa ni bantu ibu menyusu dan boleh redakan masalah urat dan sendi juga..dan saya ambil utk detox juga..lagi mudah turun berat dengannya.


Lain2 ada juga saya ambil sekali sekala since pantang mcm BComplex, Collagen powder dan ESP...tapi sekarang saya cuba konsisten dengan 5 ni..

insyaaAllah mudah-mudahan makin sihat selepas habis berpantang, dipermudahkan penyusuan ekslusif bayi saya, dan dapat kembali melakukan aktiviti harian bersama keluarga dan sahabat.

Ummi Ana
Set

Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

No comments:

Post a Comment

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.
Adbox