Nak cari tentang apa?

Cara naikkan HB darah semasa hamil yang berkesan bagi saya

Assalamualaikum..

Kalau sekadar fakta tanpa bukti memang susah nak percaya..saya pun!

Sepanjang pregnant 4 org ank sblmnya saya tak pernah dapat HB 12 ke atas..atas kad selalu merah kat bacaan HB. Saya pernah kene declare "ibu anemia" semasa hamil.

Anak ke 5 pregnant 8 bulan pertama kali saya cuba ESP. Waktu tu belum jadi ahli. Bancuh segelas ESP setiap pagi sebagai bekal ke tempat kerja. Last bacaan HB masa baru ambil ESP 11 lebih sikit..boleh dikatakan itulah bacaan HB terbaik saya sepanjang hamil.

Masa nak bersalin 37 minggu doc cek HB lagi..katanya HB saya dah 13-14.. saya alami tumpah darah lepas bersalin, PPH..tapi mujurlah HB cantik..tak perlukan transfer darah..lepas bersalin doktor tanya saya makan apa..setau saya obimin pun saya tak ambil sangat..tapi saya konsisten dgn ESP setiap hari..

Kali kedua masa bersalin anak ke 6 pun sama..awal pregnant tak boleh nak minum ESP sgt. Tapi bulan terakhir saya jatuh time Ramadhan. Saya dapat bertahan puasa penuh sehingga 25 Ramadhan hari melahirkan. Start hari pertama saya ambil ESP untuk sahur dengan konsisten setiap hari sehinggalah sahur terakhir pagi saya melahirkan..

Bacaan HB saya meningkat dari 11+ masa 8 bulan terus jadi 12+ beberapa minggu sebelum melahirkan..alhamdulillah..saya tak pasti berapa HB sewaktu melahirkan sebab sebelum sempat cek utk bulan terakhir saya dah selamat melahirkan..

Seperti biasa selepas sebulan melahirkan saya checkup di klinik kali pertama bersama baby..bacaan HB selepas bersalin kali ni yang terbaik bagi saya..HB 14.4..alhamdulillah..terkejut juga..patutlah dalam pantang lagi ramai yang cakap saya tak nampak pucat..saya memang tak ambil vit yang hospital bagi sebab dah ada vitamin sendiri. Sepanjang berpantang, saya amalkan vitamin2 shaklee untuk ibu berpantang dan ambil ESP juga..



Saya percaya dengan izin Allah Isoloucine ni juga banyak membantu menaikkan HB saya..2x amal ESP dgn konsisten saya dah dapat bukti ia benar2 berkesan untuk membantu saya..

Dari segi pemakanan, saya juga gemar makan badam yang dipanggang dan kurma pada trimester akhir kehamilan. Ini juga adalah makanan sebenar yang boleh membantu menaikkan bacaan HB kita.




1 tin harganya RM150.
Satu tin seberat 850gm. Dekat sekilo ya..memang banyak dan jauh lebih murah jika dibanding dengan kebanyakan minuman protein di pasaran.

Boleh juga hubungi saya untuk dapatkannya..

Ana 019.938.7282

Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:
✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

No comments:

Post a Comment

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.
Adbox