Nak cari tentang apa?

GLA Complex membantu melambatkan simptom menopaus

Assalam..

Bulan ini (Ogos 2014) adalah bulan promosi "si teman baik wanita", GLA Complex..Masih ada 5 hari lagi untuk anda mendapatkan GLA Complex dengan promosi BELI 6 PERCUMA 1 daripada Shaklee..ada juga yang mengambil kesempatan untuk mendapatkan 2 set GLA terus dikongsi bersama keluarga dan kawan-kawan dan mendapat keahlian percuma dan harga promosi khas untuk ahli sahaja yang jauh lebih jimat..

Jika anda punya ibu yang sedang melalui fasa menopause, inilah masanya untuk menghadiahkan mereka dengan GLA Complex yang pasti akan membantu ibu anda melaluinya dengan positif sekali..insyaaAllah..setiap wanita pasti akan melaluinya..namun bergantunglah bagaimana untuk kita menerima kehadiran "menopause" itu apabila sampai masanya..
Menopause adalah satu keadaan dimana ovari berhenti berfungsi (tidak mengeluarkan telur) dan wanita itu berhenti mengeluarkan darah haid. Ia berlaku pada wanita yang berumur antara 45-55 tahun. Di Malaysia, secara purata menopause berlaku pada umur 52 tahun (antara 45-55 tahun). Wanita itu dikatakan post (pasca) menopaus jika haid berhenti lebih dari 12 bulan. 
Semasa menopause, hormone estrogen dalam badan akan berkurangan menghasilkan simptom-simptom vasomotor seperti merasa ‘panas’ (hot flushes), sakit-sakit otot dan sengal sendi, sukar tidur, kurang daya ingatan, rasa resah, kering bahagian faraj, rasa lemah lesu danperubahan emosi yang tidak menentu (moody).  
Sumber: MyHealth 
Apa yang paling dibimbangi wanita yang sedang melalui menopause??

Sebenarnya sedikit sebanyak proses ini boleh menyebabkan wanita mula gundah gelana..KENAPA 
MENOPAUSE JADI BEGITU MEMBIMBANGKAN WANITA??

Hal ini kerana simptom-simptom berikut yang mungkin  terjadi pada diri mereka..

  1. Sakit pada sendi-sendi
  2. Sakit kepala
  3. Mood berubah-rubah
  4. Sukar untuk tidur
  5. Sukar untuk fokus
  6. Berpeluh lebih banyak
  7. Kencing lebih kerap
  8. Kekeringan pada vagina
  9. Kulit kering dan lebih kasar berbanding sebelumnya
  10. Mudah risau
  11. "Hot Flashes"

Rawatan untuk menopause

Rawatan Hormon
(Sumber: MyHealth)
Rawatan hormone merangkumi dua 2 jenis hormon: estrogen dan progestin (hormon seperti progesterone). Fungsi estrogen adalah untuk mengurangkan simptom-simptom menopause (seperti di atas) manakala progestin berfungsi menghindar kanser berlaku semasa pengambilan estrogen.

Jenis-jenis estrogen:

Ada banyak jenis hormon estrogen: pil, patch (pelekap di kulit), tablet, krim atau spray.

Secara lazimnya, pil adalah RH paling kerap digunakan di Malaysia. Selalunya doktor anda akan mulakan dengan dos yang rendah dan secara perlahan-lahan meningkatkan dos sehingga simptom vasomotor tersebut berkurangan.

Jenis-jenis Estrogen
  1. Pil Estrogen: ada bermacam-macam jenis pil estrogen dalam pasaran. Premarin ® adalah yang paling kerap digunakan di Malaysia. Punca estrogen boleh diperolehi secara sintetik atau dari kencing kuda bunting. Ia dihasilkan dari kencing kuda bunting.  *(Owh, sangat mengejutkan sumbernya!!). Ada juga produk yang diperbuat dari tumbuh-tumbuhan. 
  2. Patch (pelekap di kulit): ada yang terdiri dari estrogen dan progestin atau estrogen sahaja. Ia dilekapkan diatas kulit dan diganti seminggu sekali. Ia tidak popular di Negara kita (yang bercuaca panas) kerana boleh tertanggal apabila wanita itu banyak berpeluh.
  3. Krim atau Gel: untuk mereka yang mengalami kekeringan faraj

Jenis-jenis progestin

  1. Pil progestin: paling kerap dalam pasaran adalah medroxyprogesterone acetate. Ada juga jenis-jenis lain seperti Noresthidone, nogestrel, dehydrogesterone dan lain-lain.
  2. Progesterone ‘natural’: cth: Prometrium ®. Progesterone “natural” ini tidak memberi kesan pada lemak dalam badan dan sesuai untuk mereka yang mempunyai kolesterol tinggi.
  3. Progestin dalam Rahim:- cth Mirena®. Seperti IUD lain tetapi ia mengeluarkan hormon progestin dalam rahim.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

GLA COMPLEX Shaklee membantu wanita menopause??

BAGAIMANA??
GLA Complex mengandungi GLA, Gamma-Linolenic Acid dan Omega-6 yang membantu masalah simptom pra-menopause ini. 



Apa lagi kelebihan Gamma-Linolenic Acid ni?

  1. Mengawal-selia estrogen dan testoteron - GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal-selia hormone lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.
  2. Melambatkan menopaus - Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. 
  3. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, memberi tone untuk kulit lebih muda.
  4. Memperbaiki inflamasi kulit - Ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap. 
  5. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma, artritis.
  6. Memperbaiki tekstur rambut - Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.
  7. Pelangsingan dan menghalang berat badan - Merendahkan kolestrol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, menghalang penambahan berat badan. Ambil semasa perut kosong untuk mengelak keasidan hiper.
Tiada lagi kebimbangan saat menghadapi menopause..samaada bg ibu anda atau diri anda sendiri..sedikit sebanyak, ini adalah alternatif terbaik untuk  membantu mengatasinya secara semulajadi tanpa ubat2 yang anda sendiri tidak pasti kandungannya...GLA Complex Shaklee mengandungi 60 biji kapsul softgels dalam sebotol dan berharga cuma rm91.25..

Anda berminat untuk mendapatkannya??
Boleh hubungi saya seperti di bawah..InsyaaAllah, anda boleh berCOD dengan saya terus atau saya akan poskan kepada anda melalui Poslaju...

Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut: 
 ✍ PM: siti raihana ismail 
✐ Blog: Mauceriasokmo 
✉ Email: elraihan82@gmail.com 
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282 
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

No comments:

Post a Comment

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.
Adbox