PROMOSI

PROMOSI
Tawaran Istimewa ini SAH SEHINGGA 31 JUN 2017

Monday, March 23, 2015

Cara orang kaya jadi makin kaya

Assalamualaikum..


Apa yang anda akan lakukan jika anda mendapat RM100, 000?
Ermm..sikit je tu..




Apa anda akan lakukan jika anda ada 1 juta?

Haa..mesti macam-macam rasa nak belikan. Nak rumah baru, kereta baru, bini baru..

Sampai kita terlupa..
Harta itu bukan semuanya hak kita..

Habis tu apa nak buat kalau ada duit banyak?

Gandakan kekayaan anda dengan tips-tips ni.
Akak ni ada kongsikan 3 Tips murah rezeki yang hebat!
Jika diamalkan pasti orang dah kaya pun akan jadi makin kaya.



Sekarang anda tahu apa nak buat kan?


Kenapa pentingnya kita bersedekah?

1. Menganggap ada hak orang lain dalam rezeki kita. Maka  bahagikan kepada yang berhak.

Siapakah yang paling berhak berkongsi rezeki dengan kita?
Ibubapa?
Isteri@suami?
Anak-anak?
Saudara mara terdekat?

Yang lebih baik adalah sedekah buat ibu bapa dan saudara terdekat  kita.


2. Membantu melepaskan dan meleraikan segala masalah di dunia

Anda ada banyak masalah?
Banyak hutang?
Lambat kahwin?
Belum ada anak?
Hilang ketenangan hidup?

Sedekahlah kerana dari situ ada penyucian diri dan harta dan membukakan pintu rezeki dan jalan keluar yang masih tertutup.


3. Menganggap rezeki dan apa saja yang kita miliki sebagai milik mutlak Allah Taala

Semuanya hanya pinjaman Allah. Sampai masanya tiada apapun yang kekal sebagai milik kita.
Ada anak yang ramai, sampai masanya akan kembali padaNya.
Ada harta yang banyak, akan habis juga akhirnya.
Ada kecantikan wajah, juga sementara sifatnya.

Tiada satu pun yang kekal.
Bersedekah akan mengingatkan kita bahawa semuanya yang kita ada bukan milik mutlak kita.




Jika kita sedar, kita tidak akan lupa diri dan sentiasa merendah diri.


InsyaaAllah..
yang paling penting adalah SYUKUR.



Mudah-mudahan kayanya kita ada manfaatnya buat orang lain.
Semoga rezeki dan kekayaan yang dimiliki diberkati Allah.

Sebaiknya jangan tunggu kaya baru nak bersedekah..

JOM!








0 komen terkini:

Post a Comment

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.