Nak cari tentang apa?

7 Tanda toksin berlebihan dalam tubuh yang jarang anda peduli. Awas!!

Assalam..

Pernah tak..

Anda dijauhi kerana masalah bau badan??
Anda direnung kerana banyaknya jerawat atau sering menggaru-garu??
Anda ditegur boss atau rakan sekerja kerana selalu kepenatan?

Anda mungkin ada toksin berlebihan dalam tubuh tanpa anda sedari..
Arghh..teruk juga ni..lebih-lebih lagi kalau pasangan sendiri dah mula perasan dan tegur..
Malu juga kan..

Jom kita periksa tanda-tanda ni..untuk tahu teruk ke tak masalah toksin dalam tubuh anda..jika anda mempunyai semua tanda-tanda yang disenaraikan..anda mungkin perlu cari penyelesaiannya..


7 Tanda toksin berlebihan dalam tubuh

1. Selalu keletihan




Walaupun dah berehat panjang dan tidur secukupnya tapi masih rasa letih. Buat kerja sikit dah letih. Bila terlalu letih dan jadi hypo, mulalah nak minum kopi segera atau makanan manis..kononnya nak tambah tenaga...

hmm..sebenarnya itu akan menjadikan anda lebih cepat letih..gula daripada minuman dan makanan manis hanya memberi tenaga segera tetapi bersifat sementara..Keletihan juga adalah tanda tindakbalas hormon terhadap sistem imun tubuh anda..ini adalah salah satu tanda anda mungkin dah terlalu banyak toksin dalam tubuh.



2. Berat badan susah nak turun




Saya tau bukanlah mudah nak turunkan berat badan, tetapi jika anda dah bersenam setiap hari, mengurangkan kalori daripada pemakanan dan ambil suplemen untuk turunkan berat tetapi berat masih tak turun-turun juga..itu memang pelik..

Sebenarnya tanpa anda sedar, fungsi hormon semula jadi kita boleh terjejas oleh racun yang terdapat dalam makanan dan produk-produk penjagaan diri yang kita gunakan setiap hari. Walhal hormon-hormon ini penting untuk mengawal berat badan. Racun ini juga semakin banyak terkumpul dari hari ke hari kerana anda tidak pernah melakukan detoks. Makin banyak terkumpul dalam badan.

Sukar menurunkan berat badan adalah tanda terbesar tubuh anda sebenarnya dipenuhi toksin sehinggakan apa sahaja ubat, suplemen mahupun senaman masih tidak mampu menurunkan berat badan anda..



3. Nafas berbau



Mungkin dah puas anda berus dan berus gigi anda, mengunyah gula-gula getah, berkumur dengan ubat kumur, namun masih tidak boleh menghilangkan bau nafas.

Nafas berbau sering dikaitkan dengan masalah penghadaman, tetapi ia juga bermakna hati anda sudah tidak mampu untuk menghapuskan terlalu banyak toksin dalam badan anda. Sehinggakan bau nafas yang busuk itu tetap kembali.

Tak hairanlah jika rakan-rakan dah mula menjauhi anda kerana nafas anda yang berbau..Kasihan pasangan anda jika mereka terpaksa menahan bau nafas anda. Oh ya..badan berbau juga merupakan tanda anda ada masalah toksin dalam badan.


4. Sembelit



Apabila kita sembelit, najis dan toksin dalam tubuh tidak dapat dikeluarkan sebaiknya. Akhirnya terkumpullah semua toksin yang boleh memberi kesan negatif badan kita. Selain sakit perut, sembelit juga boleh menyebabkan sakit kepala, sakit-sakit badan, dan keletihan.

Kenapa boleh sembelit jika toksin berlebihan? Ia mungkin berpunca daripada masalah penghadaman makanan yang anda ambil juga.. Makanan proses sukar dihadam dengan baik kerana bercampur dengan bahan kimia dan pengawet untuk mengekalkan kesegaran dan ketahanannya.

Malangnya, makanan proses inilah yang menyebabkan masalah penghadaman sehingga menyebabkan masalah sembelit pula. Bayangkan berapa lama anda telah mengambil makanan proses ini sepanjang hidup anda tanpa disedari. Anda juga berasa sembelit semakin kerap?? Boleh jadi inilah puncanya.



5. Sensitif pada bauan




Orang yang mempunyai toksin yang tinggi dalam tubuh selalunya akan bertindakbalas dengan bauan..terutamanya bau wangi...Tindakbalas yang macamana??

Anda mungkin mengalami pening, sakit kepala atau sakit perut apabila tercium bauan yang kuat..

Itu juga salah satu tanda anda mungkin mempunyai toksin yang banyak dalam tubuh kerana bereaksi dengan bauan daripada bahan kimia...Ini bermakna anda juga PERLUKAN DETOKS..

Tapi jangan sesekali keliru dengan alahan mengandung yer..Haa..sila pastikan kenapa anda mengalaminya..



6. Sakit kepala




Jika anda mengalami sakit kepala selalu..berkemungkinan besar racun toksin telah terlalu banyak dalam tubuh anda hingga mengganggu peredaran darah anda dan menyebabkan sakit kepala.



7. Reaksi Kulit




Jerawat, ruam, bisul dan masalah kulit yang lain menunjukkan anda ada masalah toksin berlebihan. Jerawat, khususnya, boleh dikaitkan dengan racun dalam makanan yang diambil atau penggunaan produk penjagaan kulit.

Ruam dan gatal-gatal pada kulit pula adalah tanda tubuh cuba menyingkirkan toksin yang berlemak dan toksin yang tidak larut dalam air.


Mata menjadi  merah atau bengkak juga menunjukkan hati mengandungi paras toksin yang tinggi. Ia juga menandakan badan kita sedang dalam proses pembuangan toksin.

Mata bengkak dan ekzema atau psoriasis juga boleh menjadi tanda-tanda bahawa anda mempunyai paras toksik yang tinggi dalam tubuh.


Bagaimana caranya saya nak buang toksin?


  • Melakukan senaman:


Bersenam dapat membantu melancarkan peredaran darah dan memudahkan kita membuang toksin melalui peluh.


  • Minum air kosong yang banyak:


Air mampu mengurangkan kepekatan darah. Dengan minum airsecukupnya akan membantu melancarkan proses pembuangan toksin melalui urin atau najis.


  • Berurut:


Berurut boleh membantu melancarkan peredaran darah yang mungkin tersumbat.


  • Mengambil makanan semulajadi:


Sesekali anda juga boleh amalkan mengambil makanan seperti yogut, bawang putih, cuka epal, cuka kurma, atau jus lemon untuk mengeluarkan toksin dalam tubuh kita.


  • Detoks dengan suplemen Shaklee

Tak tau nak pilih yang mana?? Boleh hubungi saya untuk membantu anda membuat pilihan.
Shaklee juga ada set detox lengkap yang boleh membantu mereka yang nak lebih sihat dan pada masa yang sama turunkan berat badan.

Set Detox Lengkap Shaklee
Vivix
Herblax
DTX Complex
Alfalfa Complex
Peppermint Ginger



Jangan biarkan diri anda mengalami semua tanda-tanda di atas terlalu lama. Bahaya ya..boleh membawa kepada penyakit-penyakit yang lebih serius jika dibiarkan. Anda juga berasa tidak selesa mengalaminya.

Nak kurus? Nak sihat? Nak aktif??
DETOKS TUBUH ANDA SEGERA!!

Biar saya bantu anda memilih mana yang sesuai jika anda ingin detoks dengan Shaklee.

Hubungi saya melalui sms/whatsapp:

RAIHANA 019.938.7282


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:
 ✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

No comments:

Post a Comment

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.
Adbox