PROMOSI

PROMOSI
Tawaran Istimewa ini SAH SEHINGGA 31 JUN 2017

Friday, January 23, 2015

Kerana masalah slipped disc, sanggup ikat perut beli Vivix..

Assalam..

Apa khabar kita semua hari ni? Alhamdulillah jika kita masih sihat, boleh berjalan ke sana sini. 

Saya terpanggil nak berkongsi kisah Min  yang pernah mengalami masalah PID atau slipped disc kronik pada tulang belakang Min menyebabkan Min terlantar dan tidak boleh berjalan sehingga terpaksa berhenti kerja...

Sedikit info mengenai PID@ Slipped disc:

Apakah yang dimaksudkan dengan prolaps intervertebral disc (Disc Slipped)? Prolaps intervertebral disc berlaku apabila bahagian luar disc pecah dan ini menyebabkan teras dalam disc seperti gel terkeluar. Ini boleh memberikan tekanan kepada saraf tunjang atau pada gentian saraf tunggal.


Bukan sahaja disc boleh tergelincir kerana masalah tersebut, tetapi juga ia memberi tekanan di kawasan kawalan saraf, dan menyebabkan kebas-kebas di tangan atau kaki. Slipped disc boleh berlaku di mana-mana bahagian di sepanjang tulang belakang.


Kebiasaannya ia paling sering berlaku di bahagian belakang yang lebih rendah, iaitu antara vertebra keempat dan kelima dan ia menyebabkan pesakit mengalami sakit pinggang berpanjangan. 
Rujukan: Spinal-HealthCare


Hari ini saya nak berkongsi kisah benar yang telah dikarang sendiri oleh Min..
Mudah-mudahan kisah ini memberi sedikit harapan buat mereka yang sedang menghadapi masalah slipped disc untuk terus berikhtiar..

===================================



Cepatnya masa berlalu.

Tahun 2015 ni kira dah masuk 3 tahun lebih saya dah tak kerja sejak hujung tahun 2011 lagi.



Pada awalnya saya cuma ambil cuti tanpa gaji kerana kesihatan saya yang agak teruk masa tu. Tapi disebabkan keadaan saya belum stabil saya terpaksa berhenti kerja juga.


Saya telah disahkan oleh doktor pakar orthopedik, mengalami masalah tulang belakang PID (Prolapse Intervetebral Disc) a.k.a Slipped Disc kronik, di mana pada masa itu tapak kaki kiri saya mulai kurang deria rasa.


Saya hanya rasa macam ada sesuatu yang melekat di tapak kaki tetapi sebenarnya tiada apa2. Saya tak dapat rasa apa2 sewaktu kaki memijak clutch kereta.


Pinggang saya sudah semakin sangat sakit. Saya perlu bertahan. Saya teruskan juga pergi ke ofis.


Fikiran saya masa tu hanyalah pergi jumpa doktor yang berhampiran ofis tempat saya kerja, minta surat untuk refer ke doktor pakar orthopedik dan minta cuti tanpa gaji dari bos selama sebulan. Tak kira bos bagi atau tidak saya mesti cuti. Kalau tak bagi juga saya berhenti kerja.


Ya.. itu dah kira 4 tahun yang lepas.


Selama 2 tahun saya berjuang menahan sakit. Saya tak boleh jalan. Tak boleh baring. Tak boleh duduk lama2. Semua serba tak kene. Masa tu saya masih bujang. Mak, abah dan adik2 banyak membantu.


Ketika saya sedang berjuang menahan sakit, saya lebih banyak duduk di tikar sejadah. Lepas subuh terus dhuha. Tenang sangat masa tu. Walaupun setiap pergerakan saya sangat sukar dan sakit namun setiap kali berbual2 dengan Pemilik Sekalian Alam ini hati sentiasa tenang dan lapang. Seolah hilang segala kesakitan dan kesusahan.


Setelah lama saya sendirian, asbab sakit yang saya alami, Allah temukan jodoh saya dengan seorang lelaki yang sangat budiman. Itulah suami saya.


Ya.. betul janji Allah. Setiap kesulitan itu diiringi dengan kemudahan. Saya sakit, terlantar, Allah temukan jodoh yang bertahun2 saya cari dan tunggu. Alhamdulillah.. syukur ya Allah...


Asbab sakit dan jodoh pula..saya ditemukan dengan Shaklee. Ya Shaklee..

Satu jenama yang sudah lama juga saya cari sebab saya tahu jenama ini mempunyai produk yang baik. Mak banyak kali cerita tentang Shaklee. Mak kata mak pernah beli minyak ikan Shaklee untuk adik istimewa. Masa tu mungkin sekitar tahun 2007. Saya pun tak pasti. Saya masih bersekolah masa tu.


Ada perubahan yang memberangsangkan. Sebab tu saya cari semula jenama Shaklee. Kami sangkakan produk Shaklee ni dah tak ada lagi. Bila tahu ada lagi rasa gembira sangat.


Saya mula makan vitamin Shaklee semasa dalam pantang. Sebab nak tambah pengeluaran susu badan. Saya ambik ESP dan Alfalfa.

Tetapi masa tu rasa macam tak menjadi. Namun saya teruskan juga. Lama kelamaan saya rasa susu saya semakin pekat. Walaupun tak banyak seperti orang lain tetapi anak saya tetap dapat menyusu. Dan semakin lama pengeluaran susu bertambah. Alhamdulillah. Syukur sangat.


Masa dalam pantang saya rasa sangat tak sihat. Mungkin kesan sakit tulang belakang saya. Manakala jari dan pergelangan tangan kiri saya pula kebas dan sangat sakit hingga tak boleh disentuh. Saya berasa sangat sukar untuk mengangkat dan menguruskan anak saya pada masa itu. Tiap kali nak mengangkat anak untuk disusukan saya akan mengalirkan air mata menahan kesakitan.


Dalam masa yang sama bila ada rezeki lebih saya akan beli lagi vitamin Shaklee. Sedikit demi sedikit saya tambah.


SR Vitamin C,

Vitalea,

B Complex,

Vitamin E,

GLA,

Zinc Complex,

Peppermint-Ginger,

Herb Lax,

Omegaguard,

Lecithin,

Garlic

Vivix


Maaf terlalu banyak pula


Bukan saya seorang yang makan. Ahli keluarga saya ikut makan juga. Sehinggalah pada suatu masa saya kumpulkan semangat mengikat perut untuk beli dan mencuba Vivix. Upline saya, saya biasa panggil beliau Kak Shareena cadangkan saya mencuba Vivix untuk masalah PID ini.


Alhamdulillah. Dapat juga beli masa promosi Vivix sebelum ni. Satu botol je mampu nak beli. Memang agak mahal. Tapi demi kesihatan dan anak saya, saya perlu ketepikan harga tu. Kesihatan lebih penting.


Seminggu selepas makan Vivix dan Omega (vitamin2 lain ada makan juga tapi saya utamakan Vivix dan Omega dulu), sakit dipergelangan tangan kiri mulai berkurang. Lama kelamaan selepas habis satu botol Vivix dalam tempoh sebulan saya tak perasan yang sebenarnya jari dan pergelangan tangan kiri saya telah pulih. Dan pada 15hb Januari 2015 doktor orthopedik telah sahkan jari dan pergelangan tangan kiri saya telah pulih sepenuhnya. Doktor seperti tidak percaya kerana saya tidak makan sebarang ubat tahan sakit ataupun membuat fisioterapi. Subhanallah. Alhamdulillah.


Kini sakit belakang, pinggang masih ada tetapi keadaan kesihatan saya sudah jauh beza dari dahulu.


Saya sudah boleh berjalan, sudah boleh buat kerja rumah lebih sedikit, lebih sihat dan cergas berbanding dahulu, kulit wajah saya lebih sihat dari sebelum ni. Dulu kusam dan berjerawat. Masalah keputihan dah tiada. Masalah dalaman wanita dapat di atasi. Daya ingatan saya semakin baik.


Pendek kata Syukur Alhamdulillah kerana banyak masalah kesihatan saya menunjukkan perubahan yang ketara secara keseluruhannya.


Begitulah.. Satu langkah yang kecil dapat membantu ke arah satu perubahan yang besar. Bantu diri untuk bantu orang lain. InsyaAllah kita mampu mengubahnya.


====================================


Terima kasih Min atas perkongsian..

sangat memberi inspirasi buat mereka yang sedang menghadapinya.. Allah pasti menemukan kita dengan penawarnya selagimana kita berusaha..yang penting jangan sesekali berputus asa mencari penawar..


Jika anda juga berminat untuk mencuba Vivix..teruslah berhubung dengan saya..pengedar Shaklee anda yang sah bagi seluruh Malaysia..Jika anda berdekatan dengan saya, saya sedia melakukan penghantaran terus kepada anda..


BERITA BAIK UNTUK ANDA!!
VIVIX ADA PROMOSI SEPANJANG JANUARI 2015 INI..


BELI 2 BOTOL DAPAT DISKAUN 5%
BELI 6 BOTOL DAPAT PERCUMA SEBOTOL


TAWARAN INI HANYA SAH SEHINGGA 31 JANUARI 2015 SAHAJA!!



Jika anda atau orang tersayang ingin berikhtiar dengan Vivix atau mana-mana suplemen Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi saya melalui SMS/Whatsapp/Call:

Raihana-019.938.7282


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)



0 komen terkini:

Post a Comment

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.