Nak cari tentang apa?

Krisis Penyembuhan?

Assalam..

Alhamdulillah, baru dapat testimoni daripada customer saya yang mengalami masalah keputihan, alergi, resdung, Kak Nora.

Mulanya, beliau cuma nak supplement untuk atasi masalah keputihan dan kencing kotor. Katanya beliau ambil 3x sehari iaitu 2-3 biji sekali makan seperti yang dicadangkan. Dalam masa 3-4 hari sahaja consume alfalfa, keputihan dah stop dan selepas checkup dengan doktor, masalah kencing kotor juga dah tiada dengan izin Allah.. Beliau masih terus consume alfalfa untuk mengatasi masalah resdung dan alergi serta penyakit 'badang' yang telah lama beliau hadapi. Alhamdulillah, walaupun ada kesan healing crisis untuk masalah alergi beliau iaitu gatal-gatal, namun setelah 2 minggu mengamalkan alfalfa, katanya healing crisis(gatal2 di sekitar mata dan kaki) telah mula berkurangan dan rasa lebih sihat..

Apa itu healing crisis?

Shaklee adalah produk dari bahan2 semulajadi yang tidak mengandungi sebarang dadah atau bahan perangsang, jadi ia tidak meninggalkan kesan sampingan. Akan tetapi, pengguna mungkin mengalami perkara2 seperti kelesuan, pening, muntah2, demam dan sebagainya. Ini adalah disebabkan KRISIS PEMULIHAN atau healing krisis. Namun sayangnya ramai yang salah anggap, menganggapnya sebagai kesan sampingan.

Apakah yang menyebabkan krisis pemulihan?

1. Krisis pemulihan adalah petanda yang baik kerana ia menunjukkan tubuh badan anda bertindak ke atas vitamin yang anda ambil.

2. Krisis pemulihan adalah tanda sel badan dan organ dalaman anda sedang dirawat.

3. Ia adalah proses di mana badan kita menyahtoksin atau mengeluarkan toksin dan benda2 yang berbahaya dari dalam tubuh.

4. Badan sedang menjalani proses pembiasaan dengan vitamin tersebut.

Biasanya yang mengalami krisis pemulihan adalah mereka yang tidak pernah mengambil sebarang vitamin sebelumnya, terdedah kepada pencemaran, kurang rehat, badan terlalu penat/lemah, stress dan mempunyai penyakit.

Jika anda mengalami healing crisis, maka tak perlu risau kerana ia adalah proses adaptasi tubuh dengan supplement yang anda ambil. Anda boleh mengurangkan kesan healing crisis tersebut dengan minum air kosong lebih banyak seboleh-bolehnya 2-3 liter  atau mengurangkan dos pengambilan supplemen tersebut semasa awal pengambilan. Teruskan consume secara tetap dan berdoalah semoga penyakit anda atau masalah anda akan berjaya diatasi, insyaaAllah..


Adakah  jenis vitamin yang tak sesuai untuk semua orang?

Ya, ada beberapa golongan yang tidak sesuai untuk mengambil sesetengah vitamin.

1. Mereka yang sedang dalam rawatan mencairkan darah, tidak sesuai mengambil VIVIX

2. Mereka yang menghidap SLE (lupus)dan masalah buah pinggang. tidak sesuai mengambil alfalfa dan Vita-Lea.

3. Sesetengah vitamin tidak sesuai untuk ibu hamil dan menyusu seperti Vivix 

Sesetengah vitamin juga boleh menyebabkan kesan krisis penyembuhan bagi sesetengah penyakit seperti alergi, resdung atau kulit berjerawat. Bagi sesetengah orang (tidak semua orang), mereka yang mengambil alfalfa akan mengalami sakit atau lenguh2 pada bahagian toksin terkumpul, dan juga boleh menyebabkan gatal2 pada bahagian tubuh. Ini adalah simptom yang biasa dan akan berakhir dalam tempoh sebulan atau lebih awal. Bergantung sejauh mana tubuh mereka menyesuaikan diri dengan vitamin yang diambil.

Walaubagaimanapun, sekiranya anda mengalami keadaan di mana rashes, atau sembab, atau gatal2 yang teruk selepas mengambil alfalfa, saya sarankan anda terus berjumpa doktor dan minta dibuat ujian darah atau saringan untuk SLE.

Biasanya, antara kesan healing crisis bagi mereka(sesetengah pengguna sahaja) adalah seperti berikut:

Jenis-jenis krisis penyembuhan dan penyebabnya

Jika anda mengalami krisis penyembuhan tersebut, sila rujuk kembali kepada pengedar Shaklee anda dan boleh juga meminta pandangan Nutritionist Shaklee melalui pengedar vitamin Shaklee anda. Berjumpa dengan doktor untuk memeriksa keadaan anda juga adalah cara terbaik untuk mengenalpasti samaada anda mengalami krisis tersebut disebabkan kandungan vitamin atau sumber lain atau daripada pemakanan anda.

Yang penting, kuasa penyembuhan terletak pada Allah..teruskan berdoa semoga apa yang anda usahakan memberikan kesan yang positif akhirnya..insyaAllah..


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

No comments:

Post a Comment

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.
Adbox