Nak cari tentang apa?

Koleksi 20 petua kempiskan perut buncit yang berkesan!!

Assalam..

Bulan ni tema entri saya semuanya kebanyakannya mengenai kecantikan, penampilan diri dan tips suami isteri. Hari ini saya nak kongsikan pula tips dan petua untuk mengempiskan perut bagi lelaki dan wanita. Anda nak petua kempiskan perut?

Hihi..kenapa nak kempiskan pulak..bukan ke mereka yang perut buncit tu penyayang orangnya?

Macam info ni..

Bukan saya yang kata yer.. ini adalah hasil kajian. ;)


Takpelah jika anda berperut buncit, tetapi masih sihat dan tiada penyakit serius. Tapi jika anda tidak menjaga pemakanan anda, bukan sahaja perut menjadi buncit, tetapi kesihatan anda juga terjejas.
Saya nak kongsi satu fakta..
* Perempuan dengan lemak ekstra di perut, memiliki kemungkinan 30% lebih besar mengalami migrain daripada perempuan tanpa kelebihan lemak ekstra di perut, bahkan setelah memperhitungkan kegemukan secara keseluruhan.
* Lemak perut juga telah dikaitkan dengan peningkatan risiko penyakit jantung dan diabetes. Sekarang, penelitian terbaru menunjukkan, lemak perut juga dikaitkan dengan peningkatan risiko mengalami migrain, paling tidak sampai usia pertengahan.
Hmm..risau jugak bila baca fakta ni..Apapun, ini adalah koleksi petua dan tips mengempiskan perut yang saya kumpulkan dari banyak sumber yang sesuai bagi lelaki dan wanita..

Petua Mudah Kempiskan Perut Buncit

(Secara tradisional)

#PETUA 1 (Asam Jawa)

Ambil sedikit asam jawa dan bancuh di dalam segelas air panas. Biarkan semalaman. Esok paginya, minum air bancuhan asam jawa tersebut. Masukkan ke dalam peti sejuk, anda jadikan minuman, selepas anda makan tengahari atau makan malam. Amalkan setiap hari, anda akan dapati tubuh anda akan bertambah segar dan langsing.


#PETUA 2 (Daun lidah buaya, asam jawa)

Ambil sedikit daun lidah buaya. Masukkan dalam sebuah periuk dan tambahkan dengan air asam jawa. Didihkan bahan-bahan tersebut dengan api kecil sehingga pekat. Kemudian tutup api dan biarkan ia menyejuk dengan sendiri. Setelah dirasakan suam sedikit, lumurkan ramuan tersebut pada perut.

#PETUA 3 (Limau nipis, kapur sirih)

Sediakan limau nipis dan kapur sirih. Perah air limau ke dalam piring atau mangkuk, campur dengan kapur sirih dan gaul hingga sebati. Lumurkan ramuan tersebut ke perut dan balut perut dengan sehelai bengkung. Lakukan setiap malam sebelum anda masuk tidur.

#PETUA 4 (Limau nipis, air)
Air limau nipis yang anda minum boleh menurunkan berat badan anda. Caranya: Sediakan dua biji limau nipis atau limau kasturi setiap hari, setelah itu perah airnya ke dalam gelas yang berisi dengan air sejuk, masukkan ke dalam peti sejuk. Setelah itu bolehlah dijadikan air minuman setiap kali selepas anda makan tengahari dan makan malam. Cara ini boleh diikuti dengan senaman ringan. Amalkanlah meminumnya selama sebulan, berat badan anda juga akan beransur turun.

#PETUA 5 (Teh Cina, limau nipis)
Ambil 3 sudu besar serbuk teh cina dan rendam dalam air. Tapis dan campurkan dengan air perahan limau nipis. Amalkan selalu meminumnya 2 kali sehari iaitu sebelum sarapan dan sebelum tidur.

#PETUA 6 (Teh hijau, Serbuk kayu manis, madu lebah)
Selepas makan amalkan meminum Teh Hijau atau Teh Cina tambah dengan serbuk Kayu Manis dan Madu

#PETUA 7 (minyak kelapa)
Tanak kelapa hingga menjadi minyak. Sejukkan, kemudian sapu ke perut. Biarkan seketika selama 10 minit. Kemudian bilas. Amalkan setiap hari.

#PETUA 8 (kapur makan, daun sirih, minyak kayu putih, limau nipis)
Bagi wanita selepas bersalin yang ingin mengempiskan perut kembali, amalkan campuran bahan ini untuk berbengkung. Campurkan sedikit kapur makan, beberapa helai daun sirih, beberapa titik minyak kayu putih dan sesudu air limau nipis. Sapukan pada perut dan berbengkunglah seperti biasa.

Rujukan: 
Haa..yang ni pulak rutin yang perlu anda amalkan setiap hari jika anda benar-benar nak kempiskan perut.

Rakan saya juga ada beritahu, main hola hop pun insyaaAllah, boleh membantu kempiskan perut juga..katanya berkesan baginya dan mungkin juga bagi anda..so, ini adalah #PETUA 9 Kempiskan perut yer..di bawah adalah lagi 10 petua/ tips yang boleh membantu anda mengempiskan perut melalui aktiviti dan amalan anda pula...cubalah!!



#PETUA 20 Kempiskan perut dengan suplemen Shaklee

Kempiskan perut buncit dan detox dengan Herblax
RM52.50  sahaja 120 biji sebotol. Tidak perlu diambil setiap hari. Memadai 2-3x sahaja seminggu. Jimat, kan??

KEBAIKAN HERBLAX
  1. Pembersihan najis yang tersekat
  2. Merangsang usus untuk mempercepatka proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
  3. Membantu masalah sembelit
  4. Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus (natural bowel movement) dan secara langsungnya membantu masalah sembelit
  5. Membantu mengempiskan perut dengan cara semulajadi, namun berkesan.
  6. Ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. Sesuai diambil seperti biasa atau dicampurkan dalam air panas, sebagai minuman teh herba


HERBLAX  (120 biji): RM52.50
LECITHIN (180 biji): RM52.50
TOTAL HARGA SET KEMPISKAN PERUT: RM105.00

*Untuk kesan optimum, boleh diambil bersama LECITHIN untuk membantu memecahkan lemak juga pada perut dan seluruh tubuh. Setelah lemak diuraikan..ia lebih mudah disingkirkan semasa detox dengan Herblax..Anda pasti lebih teruja jika berat badan pun mula turun juga setelah pengambilan HERBLAX dan LECITHIN ini..


Hasil gabungan HERBLAX dan LECITHIN:

Melawas, toksin dan lemak degil juga boleh disingkirkan dari tubuh anda!!

Tubuh akan rasa lebih ringan, perut lebih kempis dan BONUS!! Berat pun boleh turun juga..

Jemput baca testimoni TERKINI JANUARI 2015==> Pinggang kurang seinci, berat turun 3kg dalam 3-4 minggu saja!!




PERHATIAN!!! 
Mereka yang mempunyai sistem penghadaman yang lemah akan menghadapi cirit-birit pada peringkat awak pengambilan Herblax. Boleh mulakan ambil untuk 3 hari berturut-turut untuk permulaan sebelum mula mengambil mana-mana suplemen(untuk detox), dan kemudian memadai 2-3 x sahaja seminggu 2-4 biji setiap kali pada waktu malam sebelum tidur.  Biasanya, Herb-Lax menampakkan kesan dalam tempoh 8-12jam selepas pengambilan. Lebih baik diambil pada waktu malam. 
Mereka yang mengalami masalah sembelit yang serius boleh meningkatkan dos pengambilan kepada 5-8biji dan boleh kembali kepada doa biasa setelah proses penghadaman/pembuangan kembali normal.

Nak lebih tips?

InsyaaAllah, akan saya kongsikan dalam entri-entri saya pada masa akan datang..Semoga anda berjaya dalam misi mengempiskan perut anda..Yang pastinya, anda juga boleh dapatkan HERBLAX SHAKLEE dan LECITHIN daripada saya, Pengedar sah shaklee anda secara COD di area Setiu@ Kuala Terengganu atau secara pos ke seluruh Malaysia..

Jika anda mempunyai kad debit atau kredit mastercard atau visa boleh juga order dari sistem shaklee terus dengan klik link di bawah ya..boleh hubungi saya 019-9387282 untuk konsultasi setelah membuat pembelian.






Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut: 
✐ Blog: Mauceriasokmo 
✉ Email: elraihan82@gmail.com 
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282 
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

15 comments:

  1. Assalam..

    nice sharing...suke2 sb tgh usaha nak kurangkan berat...nak share petua di blog saya ye...

    salam perkenalan...

    ReplyDelete
  2. wslm Naziera..tq singgah..
    Ya boleh..saya pun belum sempat try semua..nanti bleh bagi feedback mana yang paling berkesan ya..

    ReplyDelete
  3. Terima kasih. Ada x petua nak tinggi? Sebab saya ni rendah. Haha

    ReplyDelete
  4. Dalam berape hari dapt lihat hasilny

    ReplyDelete
  5. Satu tips tambahan adalah dengan memperbanyakkan minum air masak sekurangnya 8 gelas sehari. Nampak simple kan, tapi ramai orang yang nak kempiskan perut buncit tertinggal tips ini. :) Jom amalkan.

    ReplyDelete
  6. Teh hijau mmg berkesan bantu untuk kempiskan perut buncit. Senaman push up pun membantu. :-)

    ReplyDelete
  7. Bagus info ni, boleh syorkan kat kawan2

    ReplyDelete
  8. Petua apa pun kalau makan terlebih tetap akan gemuk jugak. Kalau nak slim ni yg penting jaga permakanan.

    Ramai fikir makin tua berat makin meningkat tu sebagai pekara normal. Padahal jadi macam tu sebab diorg terlebih makan tapi diorg fikir kuantiti makanan diorg normal.

    Boleh baca pasal makan untuk kurus kat sini utk lebih detail http://bit.ly/2i9M6Mo

    ReplyDelete
  9. Saya dah save gambar 10 tips kempiskan perut.tu. senang nak rujuk bila dah save.. tq admin

    ReplyDelete
  10. 10 Tips ni berguna untuk kempiskan perut buncit. Yang penting kita amalkan. Kalau tak buat sekaligus cuba satu-satu pun okay :-)

    ReplyDelete

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.
Adbox