Nak cari tentang apa?

Tanda-tanda kolestrol tinggi dan cara mengatasinya

Assalam..

Kolestrol tinggi memang masalah yang amat ditakuti..kerana ia boleh menyebabkan penyakit jantung, stroke dan sebagainya tanpa kita sedari..Orang yang kurus juga berisiko mempunyai kolestrol tinggi jika tidak mengawal pemakanan mereka..Dalam entri yang lalu saya ada berkongsi mengenai masalah kolestrol tinggi, punca dan bahayanya bagi mereka yang mempunyai kadar kolestrol yang terlampau tinggi dalam darah.


Jom kita periksa tanda-tanda di bawah. Adakah anda sebenarnya mempunyai paras kolestrol yang tinggi tanpa anda sedari?

Berikut adalah panduan untuk mengukur kadar bacaan kolestrol:

Kadar Kolesterol :

Kadar kolesterol NORMAL: jika kolesterol kurang dari atau sama dengan 200 mg/dL.
Kadar kolesterol SEDERHANA TINGGI: jika kolesterol berada pada 200-239 mg/dL.
Kadar kolesterol yang berisiko tinggi atau BERBAHAYA, jika kolesterol lebih dari 240 mg/dL.

Berapa banyak jumlah kolestrol yang selamat untuk anda ambil?

Berapa banyak jumlah kolestrol yang anda telah ambil setiap hari? Ini adalah jumlah kolestrol bagi menu yang biasa diambil rakyat Malaysia.  Bandingkan.

Tanda-tanda Kolestrol Tinggi

Jom periksa samaada anda ada tanda-tanda kolestrol tinggi di bawah.

  • Sering berasa kebas-kebas pada kaki.
  • Timbul bintik-bintik putih(biji lemak) pada bahagian bawah mata, kawasan muka atau leher yang disebabkan oleh kadar trigliserida yang tinggi.
  • Mudah letih, penat dan cepat mengantuk.
  • Sering berasa sakit kepala. Arteri yang semakin sempit akan membuatkan aliran darah ke otak berkurangan, sehingga menyebabkan rasa sakit pada kepala.
  • Kaki membengkak akibat pembuluh darah semakin sempit. Kaki merupakan bahagian yang paling sedikit mendapat darah.  
  • Senak dada sebelah kiri apabila pembuluh darah pada bahagian jantung mula tersumbat. Hal ini menunjukkan kadar kolestrol terlampau tinggi.

Jika anda mempunyai tanda-tanda yang dinyatakan. Apa yang perlu anda lakukan?

Lakukan pemeriksaan segera dengan doktor. Anda akan diminta melakukan Ujian Kolesterol untuk memeriksa tahap kolestrol anda.

Ingin tahu amalan untuk mengurangkan kolestrol anda yang paling mudah?
Menurut satu sumber, cara yang paling mudah dan tanpa bajet bagi mengelakkan kolestrol tinggi adalah dengan mandi seawal jam 4 pagi, bersolat sunat sehingga waktu subuh, dan kemudian melakukan aktiviti berjalan kaki di sekitar rumah setelah solat subuh. Rasionalnya, air sejuk yang meresap ke dalam badan dikatakan boleh mengurangkan lemak berkumpul. 


Halang Kolestrol Jahat dengan Shaklee!!


Shaklee juga telah mengeluarkan suplemen khas untuk membantu menurunkan dan menghalang kolestrol daripada terkumpul menjadi plak dalam darah dengan fitosterol. Phytocol ST, produk terbaru yang telah dilancarkan pada 7 Jun 2014 yang lepas sewaktu National Conference Shaklee 2014.



Testimoni pengguna Phytocol ST yang menjadi sebahagian daripada mereka yang telah mencuba sendiri produk ini sebelum dilancarkan.

 Untuk maklumat lanjut mengenai produk Phytocol ST, akan saya kongsikan dalam entri saya pada masa akan datang. Anda juga boleh mendapatkan Phytocol ST secara terus melalui saya, Pengedar Shaklee anda yang sah..

Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:
✍ PM: siti raihana ismail 
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

2 comments:

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.
Adbox