Nak cari tentang apa?

Naikkan HB darah ibu hamil? Pengalaman ibu ini: HB naik dari 8.7 ke bacaan normal.

Assalamualaikum..


Adakah anda ibu hamil yang dilabel ibu anemia? Jangan ambil mudah ya..sebab banyak risikonya pada bayi dan ibu juga. Saya juga pernah dilabel ibu anemia semasa hamil anak ke 4. Bagi ibu yang kerap melahirkan selalunya bacaan HB mereka akan semakin berkurang setiap kali selepas kelahiran.

Saya juga ada pengalaman bagaimana daripada bacaan HB 10+ saya berjaya menaikkan HB sehingga 13+ semasa hampir melahirkan anak ke 5 yang lalu.



Bahayakah ibu hamil ada anemia?


Ibu hamil yang mengalami anemia akibat kekurangan zat besi seharusnya sedar, kesan anemia ketika hamil bukan saja menyebabkan pucat, letih, lesu dan sesak nafas saja.

Anemia semasa hamil dan selepas melahirkan anak boleh jadi lebih serius seperti menyebabkan keguguran, kelahiran pramatang, berat badan bayi rendah dan meningkatkan risiko kematian ibu. 

Menurut Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), anemia kekurangan darah juga menjadi penyebab keganjilan perangai terhadap anak, lemah tahap pembangunan mental berbanding rakan sebaya, katanya.


Bahayakah jika ibu hamil anemia?



Pengalaman hamil dengan anemia?

Pengalaman saya sendiri hamil anak ke 5 hampir awal kandungan bacaan HB cuma 10-11.
Akhirnya selalu kene "marah" dengan nurse semasa pemeriksaan di klinik. Kata nurse darah saya pun nampak cair je.

Hinggalah saya mencuba Shaklee.
Doktor pun terkejut sebab kali akhir HB test..ketika sebelum melahirkan HB saya dah 13+.

Nak tau apa yang saya ambil waktu itu?
Saya langsung tak mampu nak telan sebarang pil masa tu..
So ini adalah alternatif bagi ibu anemia yang langsung tak boleh nak telan pil macam saya.
Boleh baca kisah saya di SINI.


Haa..ini satu lagi pengalaman ibu anemia..
LOW HB..cuma 8.7??

Akhirnya..setelah disuruh "kakak garang" ni..
Beliau berjaya mendapatkan HB normal semula dan bukan lagi digelar ibu anemia..


Jom dengar apa rahsia beliau!!


Anemia Ibu Hamil ni Dah Warded Pun Degil - Nasib Kakak Garang from iReach HD on Vimeo.


Nasib baiklah ada kakak garang ni..

Mau tak mau Puan Aya akhirnya mencuba juga Vitalea atas nasihat "kakak garang" tadi.
Alhamdulillah. Berhasil menaikkan semula bacaan HB beliau setelah mencuba VITALEA IRON FORMULA ni...bukan mudah ya nak naikkan HB dari 8+ kepada HB normal..

dah makan bermacam-macam makanan sebenar, tapi bacaan HB masih juga belum naik?..mungkin anda juga perlukan VITALEA IRON FORMULA..





Bagaimana VITALEA IRON FORMULA ni membantu ibu hamil yang nak naikkan HB?




Vitalea mempunyai Vitamin B12 dan zat besi yang diperlukan ibu hamil dalam pembentukan sel-sel darah  merah seterusnya meningkatkan bacaan hemoglobin darah @ HB ibu hamil.

2 biji Vitalea beserta 1 biji Vitamin C Shaklee untuk penyerapan zat besi lebih baik setiap hari dapat membantu meningkatkan bacaan HB darah ibu hamil, insyaaAllah.


Boleh lihat di SINI pandangan ibu-ibu yang telah mencuba VITALEA IRON FORMULA ni..



Pandangan doktor?



Mengambil multivitamin seperti Vitalea sangat penting untuk mengelakkan komplikasi akibat kekurangan darah sewaktu bersalin. 

Jangan bertangguh lagi ya ibu-ibu.

Jika anda benar-benar perlukan Vitalea atau suplemen untuk bantu menaikkan HB darah, bolehlah terus berhubung dengan saya. SANGAT PENTING untuk ibu yang pernah dilabel ibu anemia seperti saya dulu. Pengalaman saya bersalin dan tumpah darah benar-benar buat saya sedar betapa pentingnya mempunyai bacaan HB darah yang baik ketika melahirkan. Bukan sekadar cukup makan saja.


BERITA BAIK BULAN FEBRUARI 2015!

PROMOSI VITALEA masih berlangsung sehingga 28 FEBRUARI 2015 sahaja! 

Cepat-cepat dapatkan Vitalea anda sekarang!

Harga sebotol VITALEA IRON FORMULA(120 biji) Cuma RM88.75 sahaja.
Jauh lebih murah berbanding OBIMIN dan kebanyakan suplemen tambah darah di pasaran. Lebih kurang RM0.74 sahaja perbiji.

SEMPENA PROMOSI..

BELI 2 BOTOL DISKAUN 5%
BELI 6 BOTOL PERCUMA 1 BOTOL


BERMINAT?

Hubungi saya sekarang!

RAIHANA-019.938.7282


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

✍ PM:siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

No comments:

Post a Comment

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.
Adbox