Nak cari tentang apa?

4 Soalan tentang Set Kurus Shaklee

Assalam..

Sejak saya berkongsi di blog ini tentang Set Slimming, ada ramai pengunjung blog yang bertanya kepada saya tentang cara makan   Set Kurus/ Slimming Shaklee. Di sini saya kongsikan serba sedikit tentang vitamin-vitamin yang ada dalam Set Slimming Shaklee, cara pengambilan, dan apakah langkah seterusnya yang perlu anda ambil setelah membeli Set Slimming Shaklee..

Soalan 1:
Saya nak cuba set Slimming Shaklee, tapi tak tahu vitamin apa yang sesuai untuk saya?

Secara asasnya, vitamin yang dicadangkan untuk Set Slimming adalah seperti berikut:


Soalan 2:

Saya dah beli Set Slimming Shaklee, tapi saya tak tahu bagaimana cara makan yang betul bagi set ini. Bagaimana cara makan Set Slimming Shaklee?

Untuk makluman anda, sebenarnya tiada cara pengambilan atau jadual makan yang spesifik ditetapkan oleh Shaklee. Apa yang dicadangkan adalah berdasarkan cadangan nutrisi oleh nutritionist, doktor, dan mereka yang berpengalaman menurunkan berat dengan suplemen Shaklee..Cepat atau lambat nya keberhasilan set ini bergantung juga pada pemakanan dan gaya hidup anda setiap hari..

Terdapat beberapa cara makan yang dicadangkan untuk Set Slimming Shaklee. Berikut adalah 2 cara yang biasa saya cadangkan bergantung kepada pengambilan diet harian mereka.


Cara makan 1 sesuai untuk mereka yang tidak mengalami masalah untuk detox

Cara makan 2 sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sukar membuang dan mengalami kegemukan akibat toksin dalam badan

Soalan 3:
Bagaimana caranya saya nak follow up perkembangan diri saya setelah mengambil Set Slimming Shaklee? 

3 Langkah awal yang anda boleh lakukan sebelum mula makan set ini. Sila...
  • Timbang berat semasa anda. 
  • Ambil ukurlilit anda
  • Ambil foto anda
..dan catatkan. Setiap 3-4 minggu sekali, anda ulang semula proses follow up ini. Anda juga boleh merujuk pengedar Shaklee anda mengenai kaedah terbaik untuk anda lakukan follow up.

 Perhatikan perubahan pada fizikal anda samaada anda turun berat dahulu(weight loss) atau kurang ukurlilit dahulu(inch loss)..Setiap orang berlainan hasilnya..Ada yang berjaya turun dengan cepat, dan ada yang mengambil masa yang lebih lama untuk menurunkan berat badan.

Dari catatan tersebut, anda dapat menilai potensi tubuh badan anda untuk kurus.

Soalan 4:
Adakah saya masih perlu bersenam setelah makan set kurus/slimming Shaklee?

Ya. Bersenam adalah salah satu cara untuk mempercepatkan pembakaran kalori dan membantu memejalkan kembali otot-otot anda setelah turun berat badan. Anda boleh cuba melakukan senaman ringan seperti berjogging, skipping, atau sekadar bergelek dengan gelung rotan..ini antara aktiviti senaman yang biasa dilakukan oleh mereka yang tidak punya banyak masa untuk ke gym atau bersukan. 10-20 minit senaman jika dilakukan setiap hari dan konsisten pasti akan membawa perubahan pada berat badan anda..Cubalah!!

Bagi ibu-ibu yang menyusu badan..suatu kelebihan bagi anda kerana menyusu badan itu sendiri adalah suatu proses pembakaran kalori!! Setiap sesi penyusuan, ibu-ibu dapat menurunkan hingga 500 kalori mereka..Alhamdulillah..Saya sendiri berjaya menurunkan berat badan selepas bersalin anak ke 5 yang lalu sebanyak 20kg iaitu dari 68kg ke 48 kg dalam masa 6 bulan sahaja kerana penyusuan eksklusif di samping konsisten mengambil alfalfa dan ESP...


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:
✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

No comments:

Post a Comment

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.
Adbox