PROMOSI

PROMOSI
Tawaran Istimewa ini SAH SEHINGGA 31 JUN 2017

Tuesday, December 02, 2014

Anak kurus kering, selalu sakit bukan kehendak mereka!!

Assalam...

Pernah dengar ni?

"Kurusnya anak dia..maknya tak bagi makan ke?"

"Eh..kenapa kurus kering anak kau ni..macam tak cukup zat je tengok..bagilah dia makan yang berkhasiat sikit..."

"Manjalah anak puan ni..selalu jer sakit..demam la, selsema la..puan tak bagi makan ubat ke.."


Allah.. Sakitnya hati bila dituduh mengabaikan anak sendiri...kan??


Inilah dialog yang biasa kita dengar apabila anak kurus kering dan selalu jatuh sakit. Bagi ibu yang menghantar anak ke Taska, pasti agak sedih apabila saiz anak-anak kita dibandingkan dengan anak-anak yang lain!! Dahla kurus kering..selalu pulak sakit sebab berjangkit dari anak-anak lain di Taska atau sekolah...apa nak buat?? Itu semua pun bukan kehendak kita...bersyukurlah jika anak masih sihat...


Saya salah seorang ibu yang pernah mengalaminya..

Anak kedua saya lahir 3.4kg, namun setelah masuk 2 bulan, beratnya semakin kurang memuaskan..sehingga mencecah garisan kuning dalam carta rekod kesihatannya..pelbagai "nasihat percuma" dan sindiran sinis yang saya terima termasuklah daripada orang tua, rakan-rakan, jururawat dan doktor..sudahnya..

...setelah setahun, barulah doktor dapat mengesan anak saya rupanya ada masalah jantung berlubang...Itulah punca sebenar kenapa anak saya kurus dan selalu jatuh sakit menurut doktor..


Ibu-ibu...

banyak sebab kenapa anak kita terlalu kurus..ya..antara punca terbesar ialah kurang selera makan. Selebihnya, pasti ada masalah tertentu yang menyebabkan anak tak lalu makan, kurus kering dan selalu jatuh sakit..mungkin anak-anak terlalu memilih makan, masalah kembung, atau ada sesuatu yang menyebabkan anak-anak hilang selera.



Bagi ibu-ibu yang anak mereka nampak lebih sihat, jangan  terlalu cepat menuding pada ibu lain yang punya masalah seperti ini. Boleh jadi ada sebab tertentu kenapa anak-anak mereka kelihatan seperti itu..Bantulah mereka dengan memahami situasi mereka..Anak kurus kering, selalu jatuh sakit bukanlah kehendak mereka!!

Sedikit perkongsian daripada DUA orang ibu yang pernah mengalami dilema "Anak kurus dan selalu jatuh sakit" ni...

Bagaimana mereka membantu anak-anak mereka??



Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.


2 orang anak saya yang selalu kene tegur dulunya sebab kurus kering..Alhamdulillah..kak ngah(pernah ada masalah jantung berlubang) kini dah kembali normal berat badannya dan makin chubby setelah menerima rawatan IJN sejak 4 tahun yang lalu...Hasan pula agak picky eater, dan seleranya juga tak menentu..Kedua-dua anak saya ini sangat gemarkan Mealshakes..alhamdulillah..sekurang-kurangnya Mealshakes membantu menampung kekurangan dalam makanan harian mereka..

Bagaimana MEALSHAKES membantu anak saya??


Anak ke-4 saya, Hasan juga seorang yang cerewet dan picky eater..Dulu hasan selalu juga demam...Alhamdulillah...sejak saya kenal Mealshakes, dengan izin Allah Mealshakes sangat banyak membantu anak saya..dah lebih 10 tin saya berikan Hasan Mealshakes..hanya sesudu teh sehari saya campurkan dalam susu Hasan setiap pagi..kadangkala jika saya terlupa Hasan sendiri akan meminta saya membancuh Mealshakes dengan susunya...rasanya sangat sedap dan adakalanya saya sendiri pun tergoda nak minum sama...hehe..


Mealshakes umpama pelengkap kepada diet harian anak saya..walaupun Hasan tidak makan sebanyak yang lain, namun sejak saya berikan Hasan Mealshakes, saya dapati sangat jarang Hasan jatuh sakit, demam atau selsema. Jika selsema, selsemanya cepat kering...Mealshakes umpama multivitamin terbaik untuk anak saya..rasa vanillanya juga sedap dan baunya sangat wangi...


Walaupun sedikit kurus, tapi Hasan tetap aktif, dan bijak dalam bermain dan belajar..guru-guru Hasan di sekolah juga selalu memberitahu Hasan aktif dan sangat pick up dalam pelajaran di sekolah...apa lagi yang lebih menggembirakan saya??


Jika anak anda digelar SI KURUS atau selalu JATUH SAKIT...jangan terus DOWN..NO!!
..apa salahnya mencuba Mealshakes untuk anak anda...ramai ibu-ibu telah mencubanya..dan hasilnya?? BOLEH BACA DI SINI..


Walaupun kurus..asalkan anak kita sihat dan bebas penyakit..
Penanda sihat atau tidak anak kita bukannya terletak pada saiz badan anak kita..
GEMUK pun tak sihat juga..apa yang lebih penting..mereka mendapat secukupnya khasiat yang diperlukan untuk membesar dengan sihat...selebihnya..kita serahkan pada Allah..mudah-mudahan dilindungi anak-anak kita selalu...AAMIIN..


Jika berminat untuk dapatkan Mealshakes untuk anak anda..boleh juga menghubungi saya...

Raihana-019 938 7282


Saya juga boleh berkongsi pengalaman anak saya setelah consume Mealshakes sejak 2013 lagi...insyaaAllah...




Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

0 komen terkini:

Post a Comment

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.