Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, November 26, 2014

10 Soalan tentang Vivix yang ramai nak tahu jawapannya!

Assalam..


Vivix ni apa yer..vitamin ke..jus ke..apa rasa Vivix? Apa kegunaan Vivix? Betul ke Vivix boleh ubati kanser? Harga Vivix berapa? Cara makan Vivix? Betul ke Vivix ni berkesan?..Fuuh..macam-macam soalan ada..


haa..inilah 10 soalan terpilih antara lambakan soalan yang selalu saya terima pasal Vivix..Entri ni saya muatkan khusus untuk mereka yang belum mengenali Vivix...Saya ceritakan berdasarkan 10 soalan paling famous daripada pelanggan.


Soalan 1:
Vivix ni apa yer?
Vivix merupakan supplemen anti penuaan terbaik dunia dalam bentuk sirap merah pekat yang dihasilkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee..

Bagaimana Vivix membantu meningkatkan kesihatan secara menyeluruh? 

Vivix membantu dengan cara melindungi  dan membaikpulih sel DNA kita di samping mengelakkan penimbunan protein AGE dalam badan. Vivix juga mempunyai revesratrol. Mengikut kajial klinikal, Resveratrol sangat penting untuk memelihara DNA sel yang rosak akibat radikal bebas.

Vivix merupakan penemuan revolusi dalam nutrisi polifenol. Vivix merupakan satu paten tertunda yang hebat yang mengandungi campuran botani eksklusif yang terdiri daripada poligonum cuspidatum, anggur muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak ungu.

Para pengedar shaklee suka menggelarnya tonik sirap yang ajaib. Ajaib? Ya..kerana banyak keajaiban yang berlaku pada kebanyakan penggunanya setelah mengamalkannya..


Soalan 2: Apa kegunaan Vivix sebenarnya ?




Soalan 3: Bagaimana rasa Vivix?

Pernah minum Ribena? Haa..rasanya lebih kurang macam tu lah.. Ada rasa masam-masam manis dan sedikit pekat. Bagi yang tak gemarkan ubat tablet atau kapsul, Vivix adalah pilihan yang lebih mudah dimakan.

Pastikan anda mengambil air putih yang cukup iaitu 1 liter bagi setiap 25kg berat badan anda. Pengambilan air yang secukupnya membantu untuk penyerapan dan kesan yang lebih baik.



Soalan 4: Betul ke Vivix Anti-Kanser?

Betul ke berkesan sebagai anti kanser?

Kebanyakan pelanggan saya yang bertanyakan Vivix ialah pesakit kanser. Mereka dah baca entri yang telah saya publish tentang bagaimana Vivix dan Nutriferon membantu pesakit kanser.

Kajian klinikal telah menunjukkan Asid Elagik dan Polifenol Antocianin sangat membantu untuk mengelakkan kanser dan meningkatkan tahap kesihatan pesakit kanser. Kedua-duanya ini terkandung di dalam Vivix.




Soalan 5: Vivix ni sesuai tak untuk ibu hamil?


Vivix tidak boleh diambil oleh ibu hamil kerana kandungannya yang tinggi antioksidan.

Biasanya pada awal kehamilan, antibodi si ibu menurun bagi memberi laluan untuk janin membesar dalam rahim ibunya. 

Pengambilan vitamin yang tinggi antioksida akan membantu meningkatkan sistem imun si ibu, namun apabila imun meningkat, tubuh ibu juga akan melihat janin tadi sebagai “bendasing” yang mungkin perlu disingkir keluar. Ini boleh memberi risiko keguguran pada janin tadi.

Jika anda ada masalah yang memerlukan anda consume Vivix ketika hamil, mungkin pengedar akan mencadangkan vitamin alternatif yang lebih sesuai untuk anda.


Lihat juga: 


Soalan 6: Bagaimana cara makan Vivix?

Mudah saja.

Tetapi apabila botol dibuka, Vivix perlu disimpan di dalam peti untuk menjaga kualitinya.

MendedahkanVivix kepada suhu yang tinggi berkemungkinan boleh menjejaskan kualitinya. Kebiasaannya, tempoh valid dimakan sebotol Vivix biasanya adalah 8 bulan sahaja dari tarikh pengeluaran.

Cara makan:



Berdasarkan arahan pada botol, pastikan dimakan selepas makan. Sebaiknya selepas sarapan pagi.


  1. Goncang botol Vivix sebelum dibuka.
  2. Tuangkan Vivix sebanyak 1 sudu teh.(Bergantung berapa banyak yang dicadangkan pengedar mengikut masalah dan keperluan anda)
  3. Boleh terus dimakan atau dibancuh dalam air putih.



Soalan 7: Saya dengar harga Vivix mahal. Kenapa mahal sangat?

Harga Vivix sesuai dengan bahan yang terkandung di dalam Vivix tu sendiri..

Antara bahan eksklusif yang terkandung dalam Vivix adalah anggur Muscadine(saiz sebesar bola golf).

Saya pernah dengar rakan bagitau harga sebiji anggur Muscadine ni lebih kurang RM100 sebiji. Hah!! Betul ke??

Hmm..saya pun terkejut mulanya bila dapat tau..

Di Malaysia, anggur tersebut hanya boleh dijumpai di KLCC dan diimport khas. Bayangkan kalau nak hasilkan sebotol Vivix??

Sebab itulah harganya pun agak mahal..

Apapun, khasiatnya amat berbaloi dengan harga yang dibayar.

Harga Vivix??

RM475 sebotol 150ml. Tahan 1-2 bulan penggunaan 1 sudu teh setiap hari.

Mahal sangat??

Ada DUA cara anda boleh dapatkan Vivix dengan harga lebih murah:


  • Daftar ahli sekarang dan anda boleh terus dapatkan Vivix dengan harga ahli dan jimat hingga lebih kurang 20%.
  • Daftar ahli dan beli Vivix semasa Promosi Vivix oleh Shaklee..Sebagai ahli, harga anda jauh lebih istimewa lagi ketika Promosi Vivix berlangsung.



Soalan 8: Boleh ke ambil Vivix semasa sesi kemoterapi?

Kemoterapi adalah rawatan untuk membunuh dan mematikan sel barah...

Manakala Vivix bertindak memperbaharui sel.

Oleh kerana keduanya berfungsi dengan cara berbeza, sebaiknya Vivix tidak diambil semasa tempoh rawatan kemoterapi. Walaubagaimanapun, selepas kemoterapi, dalam waktu anda bebas daripada sesi kemoterapi anda boleh kembali mengambil Vivix untuk membantu memulihkan kesihatan anda.

InsyaaAllah, Vivix juga boleh membantu menghilangkan ketidakselesaan yang dialami selepas rawatan kemoterapi.



Soalan 9: Boleh ke ambil Vivix dengan ubat hospital?

Ya, boleh tetapi bukan serentak atau sekaligus dalam satu masa. Anda perlu jarakkan waktu pengambilan dalam tempoh 2-4 jam.

Boleh berhubung dengan pengedar anda untuk panduan masa yang sesuai untuk ambil jika anda juga sedang dalam rawatan dengan ubat hospital.



Soalan 10: Bagaimana nak order Vivix?

Hanya 3 cara anda boleh dapatkan Vivix:


  • Melalui Branch@Cawangan Shaklee di seluruh Malaysia.
  • Melalui Pengedar Shaklee yang sah. 
  • Dengan order terus melalui Sistem E-Sell Shaklee(menggunakan kad debit/kredit untuk pembayaran.


Saya, Raihana juga adalah salah seorang pengedar Shaklee yang sah bagi seluruh Malaysia.
Bagi anda yang berada di Setiu dan Kuala Terengganu bolehlah mendapatkan Vivix anda terus daripada saya(jika stok masih ada).

Bagi anda yang berada di luar kawasan, semenanjung atau Sabah/Sarawak akan saya pos Vivix anda menggunakan khidmat Poslaju@Kurier. Yang pastinya..dengan setiap pembelian Vivix, KOS POS adalah PERCUMA!!


* Dengan pembelian sebotol Vivix, anda layak mendapat pos percuma ke seluruh Malaysia.
* Dengan pembelian 2 botol Vivix, anda layak mendapat POS PERCUMA, KEAHLIAN PERCUMA dan terus mendapat HARGA AHLI yang jauh lebih jimat dan pulangan bonus pada bulan seterusnya.

Untuk keterangan lanjut dan konsultasi, bolehlah berhubung terus dengan saya,
Raihana - 019 938 7282

Jika anda mempunyai kad kredit/ kad debit VISA, anda boleh juga terus order dari sini.




Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

3 komen jer?:

Normaizah Z said...

bolehkah minum lagi vivix yang sudah tamat tempoh

haruman syurgawi said...

Setakat ni, saya pernah teruskan minum walaupun dah expired. Selagi ia ─Ćisimpan dalam peti sejuk. Apapun suplemen semulajadi selalunya jika disimpan dengan baik dan tidak terdedah pada cuaca atau suhu panas masih elok untuk dimakan. Melainkan terdapat perubahan dari segi rasa dan rupanya.

Fazli Fazli said...

Mcm mna mkn Vivix untuk skit buah pngg? Ayah sya ada mkn minyak zaitun,boleh ke cmpi skli? Sesuai mkn mlm ke siang?

Penafian

Penafian
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit...Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, ingatlah bahawa dengan izin ALLAH juga segala penyakit anda sembuh..bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen. Suplemen Shaklee adalah suplemen semulajadi yang selamat dan halal dengan kelulusan ISA, badan yang diiktiraf oleh JAKIM