Nak cari tentang apa?

Tips kuruskan badan sampai 20kg ibu menyusu dan kekal cantik lepas bersalin

Assalamualaikum,


Saya dengar video ni dah macam dengar kisah sendiri pula. Dia turun berat 20kg, saya juga turun berat 20kg lepas bersalin..tapi apa rahsianya? Walaupun berat turun susu pun still banyak siap ada 2 anak susuan lagi..beruntungnya dia..


Rahsia saya turun 20kg?
nanti saya kongsikan. Ada juga persamaan antara kami.


Alhamdulillah,
Dia sudi kongsi 4 tips yang wajib dipatuhi ibu menyusu yang nak turunkan berat lepas bersalin dan kembali cantik. Rugi bagi yang tak ikut tips ni..



Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.


Haa..
Dah salin ke tips yang diberikan? Nanti lupa pula.
Lepas ni bolehlah kita amalkan. Yang tak menyusu boleh juga ikut tips Puan Salwa ni..

Cara saya turunkan berat juga tak banyak bezanya dengan Puan Salwa..


Yang ni pula kisah saya sendiri..


Inilah transformasi diri saya!

Sebelum bersalin berat 75kg
Selepas 2 hari bersalin berat 68kg
Selepas 3 bulan berat lebih kurang 55 kg
Selepas 7-8 bulan berat 48kg

Jumlah penurunan dari selepas bersalin
=68kg-48kg 
20kg dalam 7-8 bulan


Dalam7-8 bulan saja saya bukan saja turun ke berat asal 52kg, tapi dapat turun lagi sampai 48kg, sama macam berat saya ketika Form 5 nak ambil SPM dulu..:)


Sekarang berat saya still 48kg walaupun anak saya yang ni pun dah 2 tahun lebih dan masih menyusu badan (extended breastfeeding). Setakat ni saja berat saya. Tak turun dan tak naik dah. Kalau ada beza sikit pun hanya selepas makan berat. Saya masih ambil Alfalfa untuk menyusu dan sekali sekala masih ambil ESP juga. Saya memilih untuk terus menyusukan anak saya walaupun dah lebih 2 tahun. Sayang juga sebab susu masih ada. Alhamdulillah.


Yang paling penting penyusuan penuh sangat membantu saya membakar kalori lebih cepat walaupun saya tak ambil suplimen pembakar lemak. Saya juga suka lakukan aktiviti di rumah sampai berpeluh setiap hari..Menyusu boleh bakar kalori sama macam jogging sejam tau!


Dengan rutin seorang pensyarah dulunya yang aktif, setiap hari saya kena turun naik tangga 3 tingkat ke bilik pensyarah berkali-kali dalam sehari dan itu pun dah jadi sebahagian exercise tambahan saya. Jika kelas jauh, saya prefer berjalan kaki saja untuk bakar kalori daripada drive ke bangunan kuliah. Saya memang kurangkan pengambilan nasi selepas berpantang dan lebihkan sayur dan protein dalam pemakanan harian saya waktu itu.


Suplimen cuma sebahagian daripada agen pembantu untuk saya menurunkan berat badan.
Yang penting, saya dapat turunkan berat badan secara sihat dan mantain berat yang baik.
Alhamdulillah, semuanya dengan izin Allah.


Jika anda dapat konsisten seperti saya dan mengikut tips yang diberikan insyaaAllah anda juga boleh lakukannya. Saya juga boleh bantu anda turunkan berat tanpa perlu risaukan susu akan merudum. SET SLIMMING IBU MENYUSU juga TIDAK MENGGANGGU PENYUSUAN BAYI ANDA..


Dah kurus nanti kulit pun nak cantik juga,kan..Boleh lihat SET KECANTIKAN ini juga.



Anda perlukan konsultasi mengenai suplimen dan tips untuk menurunkan berat dari saya sendiri?
Boleh hubungi saya seperti di bawah.

SMS/Whatsapp/Call:
RAIHANA-019.938.7282


ANDA DIGALAKKAN MENJADI AHLI untuk MENDAPAT HARGA PALING JIMAT!
JIMAT SEHINGGA 15-20%! Cuma RM75 untuk daftar ahli SM dan RM85 untuk SS. Keahlian seumur hidup.


Lagipun, nak konsisten untuk beberapa bulan juga sebelum berhasil, kan?
Saya lebih percaya kepada penurunan sedikit demi sedikit setiap bulan daripada penurunan mendadak dalam sebulan, tetapi akhirnya naik semula. Anda bagaimana?



Jemput baca juga artikel berkaitan:





Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:
✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

4 comments:

  1. Replies
    1. Balkish tok jiring ke?Dia pun dah selim skrg sally..dia pernah juga ambil set slimming ibu menyusu lepas bersalin dlu kejap..xpasti la konsisten x..

      Delete
  2. 48kg je sekarang??? wahhh..jelesnyeeeee!!

    ReplyDelete
  3. Sesuai la dengan bodyframe dan ketinggian saya nih..kalau tambah 2kg jadi 50 pun ok lagi kot..nice nice la..kurus sgt tak cantik jugak kan..masa anak dara 51kg la..

    ReplyDelete

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.
Adbox