Nak cari tentang apa?

Testimoni: Hilangkan parut akibat melecur dan luka terbakar

Assalam..

Saya nak berkongsi sedikit kisah adik Haziq yang mengalami lecur di muka akibat disambar api..Siapa menyangka hal-hal seperti ini boleh berlaku pada kita..apatah lagi pada anak-anak kita..
Alhamdulillah, Puan Liza telah berikhtiar dengan Shaklee dan kesannya sangat memberangsangkan..

Kisah adik Haziq :
(Sumber: Blog mamaqaireen)

“Haziq ini sedang melihat longgokan sampah di luar rumah yang sedang dibakar. Tanpa disedari, ada sebotol air freshener ambi pur dalam longgokan sampah tersebut. Jadi, bila dah pressurised … meletuplah jawabnya dan api yang menyala tadi terus menyambar muka si Haziq.”



” masa kena tu liza sapu dengan herbal cream..esok pagi cuci tempat terbakar dengan basic h dan sapu herbal cream.keesokkan tempat terbakar jadi hitam sesangat cam dlm gambr tu..next day kulit yg terbkar dh menggelembung. bnyk tempat gakla yg menggelembung..hari ke3 kulit dh kering dh menggelupas ckit2.smpila hari ke 9. totally kulit dh habis menggelupas.tggl proses nk ilangkan parut jer. liza sapu dengan vit e 3x sehari..dlm pada masa yg sama liza bg haziq mealshake, chewable vit c ”

Bagaimana 5 produk ini membantu?

1. Membantu memulihkan luka..

Herbal Blend Cream:


Krim serbaguna yang menenangkan, mempunyai rasa dingin dan membantu menyejukkan kulit.

Basic H:

Pencuci serbaguna yang digunakan cuma sedikit sebagai bancuhan air untuk cucian luka bagi mengelakkan jangkitan pada luka dan membantu mengeringkan luka.

Chewable Vita C

Vitamin C membantu pembentukan kolagen semulajadi kulit, memberi imuniti kepada tubuh daripada pelbagai penyakit dan mengelakkan jangkitan kuman.

2. Membantu mengurangkan parut

Vita E:


Membantu mengurangkan parut luka(Dipecahkan kapsul Vita E untuk mengambil minyaknya sebagai sapuan pada parut luka)

Meal shakes:

Minuman protein yang mengandungi 24 vitamin dan mineral yang sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 tahun ke atas. Protein amat diperlukan bagi memperbaharui sel-sel kulit yang telah mati dan mempercepatkan proses pemulihan kulit dan mengurangkan kesan parut. (Diberi minum dengan mencampurkan ke dalam susu atau jus buah)

(Cadangan produk mungkin sedikit berbeza bagi orang dewasa yang mengalami luka terbakar. Boleh hubungi saya terlebih dahulu untuk info lanjut)

Alhamdulillah, mudah-mudahan adik Haziq telah sembuh sepenuhnya..insyaaAllah dengan penggunaan yang konsisten, produk semulajadi seperti Shaklee juga sangat membantu..dengan izin Allah dan atas usaha kita untuk memulihkannya..insyaaAllah..


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:
✍ PM: siti raihana ismail 
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

2 comments:

  1. Info yang menarik. Sebaik-baiknya, bahagian kulit yang melepuh itu jangan diusik dan cuba dipecahkan kerana ia boleh menyebabkan keadaan menjadi lebih melarat. Namun sekiranya luka melecur itu tidak berair dan bernanah, kita bolehlah cuba menyapukan cecair daripada pokok lidah buaya untuk mengurangkan radang dan mempercepatkan proses penyembuhan. Pengambilan Vitamin A, C, E dan zink juga sangat digalakkan. Sekiranya bahagian yang melecur itu bernanah, sebaik-baiknya dapatkan pendapat daripada doktor kerana ia mungkin memerlukan bantuan antibiotik.

    ReplyDelete
  2. Ya doc. Saya juga pernah mengalami lecur sedikit pada tangan. Penggunaan pokok lidah buaya atau gel aloe vera memang sangat membantu menyejukkan kulit yang melepuh tapi tak berair. Jika ada luka pada lecur memang zink juga perlu untuk luka cepat sembuh. Terima kasih atas saranan doktor.

    ReplyDelete

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.
Adbox