Nak cari tentang apa?

Simptom dan Masalah Asma Kanak-kanak

Assalam..

Tidak mudah bagi ibu bapa yang mempunyai anak-anak yang mengidap asma..banyak perhatian perlu diberikan kepada anak yang mengidap asma kerana selalunya anak-anak ini sangat mudah jatuh sakit, apatah lagi apabila mendapat serangan asma dan sukar bernafas, situasi yang sangat ditakuti ibu bapa.

Memandangkan penyakit ini dikatakan tiada ubatnya, jika dapat mencegahnya, itu pastinya lebih baik daripada merawat..

Walaubagaimanapun penting untuk ibu bapa mengetahui beberapa simptom anak-anak yang punya asma. Antaranya ialah:


  • Batuk berpanjangan dari malam ke pagi
  • Berkahak
  • Mudah berhingus dan hidung berair
  • Pernafasan berbunyi(seperti bersiul)
  • Mudah semput ketika bermain atau melakukan aktiviti
  • Cepat penat apabila melakukan aktiviti fizikal


Apa itu penyakit Asma?
Penyakit Asma atau lelah merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kesukaran bernafas. Ini adalah kerana ketika pesakit diserang asma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam paru-paru menjadi sempit. Pesakit asma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas, dan sukar untuk bersenam.
Ketika otot mengejang, saluran udara mengecil dan menghalang pernafasan. Apabila ini terjadi,paru-paru akan berkurangan udara. Akibatnya, pesakit boleh pengsan.

Menurut kajian, jumlah kanak-kanak diserang penyakit asma adalah 10 hingga 20 peratus. Selalunya, penyakit ini tidak boleh diubati. Tapi, biasanya kanak-kanak akan sembuh apabila usia meningkat.

Bagi kanak-kanak yang menghidapi asma sederhana, serangan ini akan hilang apabila mencapai usia lingkungan 12 hingga 13 tahun.

Manakala, 50 hingga 60 peratus akan sembuh apabila mencapai usia 20 hingga 25 tahun. Sementara, 20 peratus lagi akan mendapat asma berterusan dan hanya sebilangan kecil saja yang akan sembuh.

Sumber:Wikipedia

----------------------------------------------------------------------------------------------

OK..itu adalah serba sedikit mengenai Ashtma@Asma..saya cuma nak berkongsi mengenai suplemen yang sesuai untuk membantu anak-anak yang mengalami Asma..iaitu Set Asma untuk kanak-kanak..

Apa yang ada dalam SET ASMA SHAKLEE untuk kanak-kanak?

Set ini juga dikenali sebagai set kanak-kanak. Cadangan pengambilan minimum adalah Meal shakes dan Omega Guard.

Apa pandangan ibu-bapa yang telah memberikan anak mereka set ini?





Alhamdulillah, ramai  ibu bapa yang telah mencubanya untuk anak-anak mereka dan alhamdulillah, dengan izin Allah ianya berhasil dan sangat membantu mengatasi masalah ini. Anda ingin mencuba set ini? InsyaaAllah, mudah-mudahan ia dapat membantu.

Produk yang dicadangkan adalah dihasilkan daripada bahan semulajadi sahaja. Konsultasi percuma mengenai cara makan yang betul akan diberikan bagi setiap pelanggan yang membeli daripada saya. Jika anda memerlukan set ini untuk anak anda atau orang tersayang, bolehlah menghubungi saya seperti di bawah:

Raihana-0199387282


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:
✍ PM: siti raihana ismail 
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

No comments:

Post a Comment

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.
Adbox